Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Reuters, η κινεζική εταιρεία ίσως φτάσει τα 6 εκατ. πωλήσεις μέσα στο 2025, κάτι που θα τη φέρει «απέναντι» από τις General Motors και Stellantis. Πάει γρήγορα και φαίνεται | Δ. Μανώλαρος / 4Drivers
Θέματα

Δηλαδή πώς πάει τόσο «σφαίρα» η BYD;

Μέχρι πέρυσι οι περισσότεροι δεν την είχαμε καν ακούσει. Και τώρα σημειώνει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο; Τι «πίνουν» στα κεντρικά στην Κίνα;
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Το προχθεσινό δημοσίευμα του Reuters ήρθε να προστεθεί σε ένα καλά υπολογισμένο κρεσέντο των Κινέζων. Οπως γράφαμε αυτές τις μέρες, αυτή τη φορά δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά που ήρθαν από την Απω Ανατολή σαν τσουνάμι. Είναι πλέον και τα υβριδικά. Ο συνδυασμός έκανε την BYD, αυτή με ένα αρκτικόλεξο (Build Your Dream) με το οποίο ίσως και να γελάγαμε, να υπερβεί, αναφέρει το δημοσίευμα, ακόμα και τους στόχους που είχε θέσει.

Ξέρετε τώρα πώς είναι συνήθως οι μαρκετινίστικοι στόχοι που ανακοινώνονται γενικώς από τις αυτοκινητοβιομηχανίες: ούλτρα αισιόδοξοι, μπας και κερδηθεί και κάτι παραπάνω από τον ντόρο.

Διαβάζω, ωστόσο, ότι η κινεζική εταιρεία ξεπέρασε ακόμα και την Tesla και είναι πλέον ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων «νέας ενέργειας», όπως αυτοχαρακτηρίζονται. Μέρος της επιτυχίας αποδίδεται και στο ότι τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε είχε ανακοινώσει μια «εκτόξευση» προσλήψεων.

Πλέον, η τεχνολογία που προωθείται σε κάποια υβριδικά θέλει τον θερμικό κινητήρα να παίζει υποστηρικτικό ρόλο και τον ηλεκτρικό να έχει το προβάδισμα λειτουργίας (BYD)

Πλέον η εταιρεία απασχολεί περί τις 900.000 ανθρώπους. Σχεδόν ένα εκατομμύριο εργαζομένους; Τόσους. Λέγεται πως η κίνηση αξιοποίησε την απόφαση της κινεζικής κυβέρνησης να δώσει προτεραιότητα στην απασχόληση με νέες θέσεις εργασίας, ειδικά για φοιτητές, εν μέσω μιας γενικότερης πτώσης της οικονομίας.

Καθώς κλείνει ο χρόνος, η ΒYD ετοιμάζεται να υπερβεί τους στόχους της, που ήταν 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα μέσα στο 2024, ξεπερνώντας έτσι τη Honda και τη Ford, δηλαδή κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας στα αντίστοιχα ιαπωνικά και αμερικανικά «στρατόπεδα». Πέραν των σταθερά υψηλών πωλήσεων εντός κινεζικού εδάφους (εκεί λαμβάνει χώρα το 90% των παγκόσμιων πωλήσεών της), κίνηση-ματ είναι και τα υβριδικά.

Στην ελληνική αγορά υπάρχει ήδη η παρθενική είσοδος για να βγάζεις πολλά χιλιόμετρα με τον συνδυασμό ηλεκτρικού και θερμικού κινητήρα, αλλά όπως μαθαίνω ετοιμάζονται να προστεθούν και άλλα τέτοια, μαζί με plug-in, εντός του 2025.

Μέχρι τότε ήδη κάποιοι στα κεντρικά ανοίγουν σαμπάνιες. Δεν προκαλεί έκπληξη για μια εταιρεία που στις 22 Ιανουαρίου της νέας χρονιάς θα συμπληρώσει μόλις 22 χρόνια ζωής. Τρελό.

Tο γράφημα αποτυπώνει την αυξητική τάση πωλήσεων αυτοκινήτων «Νέας Ενέργειας» στην κινεζική αγορά από το 2021 μέχρι σήμερα (Reuters)