‘Ετσι όπως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα, καλώς ή κακώς, σας αρέσουν ή τα αντιπαθείτε, τα SUV έχουν γίνει κραταιό μέρος της αγοραστικής πίτας. Ο κόσμος τα αγοράζει γιατί είναι πρακτικά και στο κάτω-κάτω πολλοί θέλουν στο γκαράζ τους τη μετεξέλιξη αυτού που κάποτε έλεγε «τζιπ». Ειδικά αν ανήκει στη λεγόμενη πρίμιουμ κατηγορία; Με στοίχημα.
Αν μη τι άλλο, η BMW ξέρει καλά να φτιάχνει και να πουλάει αυτό ακριβώς. Το πρίμιουμ SUV. Βέβαια, για την ακρίβεια, η γερμανική εταιρεία δεν το λέει έτσι. Το λέει «SAV»’ – που προκύπτει από το ‘’Sports Activity Vehicles’’. Η αλλαγή του βαφτιστικού είναι σκόπιμη. Εφόσον η BMW έχει στο ιστορικό της ένα βιογραφικό με αυτοκίνητα σπορ χαρακτήρα, δεν θέλει η νέα της Χ1 να είναι άλλο ένα SUV. Θέλει να είναι ένα όχημα για σπορ δραστηριότητες.
Να σας πω την αλήθεια -έστω και αν θα αγόραζα SUV, SAV ή πείτε το όπως θέλετε, αν είχα άλλες οδηγικές προτεραιότητες συν διευρυμένες οικογενειακές ανάγκες- τα περισσότερα δικά της υπερυψωμένα μοντέλα ξέρουν και να στρίβουν. Η έμφαση είναι στο «και» που μόλις διαβάσατε. Θυμάμαι ακόμη το πόσο κοντά, από οδηγική άποψη, ήταν σε ένα μαζεμένο κουπέ εκείνη η Χ2. Ναι, δεν είχε και τους καλύτερους χώρους αλλά, διάολε, δεν σου έλειπε και πολύ από το λεγόμενο ‘’fun to drive’’ με δαύτη. Αντίστοιχα, δεν ξέρω πώς θα είναι η νέα Χ1. Θα φανεί στην πράξη. Προς το παρόν, πάντως, είναι η πρώτη Χ1, στην τρίτη γενιά της πλέον, που διατίθεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με τεχνολογία Plug-in Hybrid (PHEV) ή ως ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία (BEV). Στην τελευταία περίπτωση, ως iX1. Πλουραλισμός.
Δείχνει, επίσης, εντυπωσιακή, με μία μινιμαλιστική σχεδίαση στο κόκπιτ, απαραιτήτως πρίμιουμ («αυτό δε θέλετε; αυτό σας δίνουμε», ακούγεται το μότο από τα κεντρικά, στο Μόναχο) και διαθέτει πολύ πράμα σε επίπεδο βασικού εξοπλισμού. Ενδεικτικά; Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, κυρτό πάνελ οθονών, ψηφιακές υπηρεσίες Connected Professional με ασύρματη σύνδεση για Apple CarPlay-Android Auto και όλα αυτά τα ζητήματα με φωνητικές εντολές και τα τοιαύτα και άλλα που τα ρωτάτε και θέλετε.
Α ναι, δεν ξέρω αν το έχετε ακούσει, αλλά τα καινούργια αυτοκίνητα γενικώς έχουν πάρει την ανιούσα. Εδώ τα υπερμίνι έχουν πάει στον θεό. Δε θα ‘χουν πάει τα πρίμιουμ SUV; Εντάξει, εντάξει, SAV… Έτσι, λοιπόν, η νέα X1 στην έκδοση sDrive18i ξεκινά από €36.920, η sDrive23i ανεβαίνει στα €45.000 ενώ οι αντίστοιχες ντίζελ 18d και 23d από τα €48.200 και €53.650, αντίστοιχα.
Με αυτά ως γενικό πλαίσιο και με τις υψηλές προσδοκίες που τρέφει η ελληνική εισαγωγική για την πορεία του νέου της «παιδιού», μπορείτε να κάνετε την ωραία σας βόλτα στο Ellinikon Experience Park, να τη δείτε αποκλειστικά από τις 10-20 Σεπτεμβρίου αλλά και να διεκδικήσετε μία διήμερη εξόρμηση μαζί της. Όσο δε για περισσότερες πληροφορίες για τη X1 μπαίνετε εδώ και για το υπέροχο, πολυδιάστατο πάρκο στο Ελληνικό εδώ.