«Δεν ήθελε να γίνει πατέρας» και «δεν ήταν χαρούμενος με την εγκυμοσύνη», οπότε ενθάρρυνε τη σύντροφό του να κάνει έκτρωση σε ηλικία μόλις 19 ετών. Σκέφτηκαν ότι κανείς δεν έπρεπε να μάθει το παραμικρό, ούτε καν οι γονείς της. Η νεαρή κοπέλα αποφάσισε, τελικά, να πάρει το χάπι που επρόκειτο να την κάνει να αποβάλει, δίχως, ωστόσο, να είναι σίγουρη για την απόφασή της.
Νόμιζε ότι πέθαινε μένοντας ξαπλωμένη επί ώρες και «σφαδάζοντας» στο πάτωμα του μπάνιου. Σκεπτόμενος ότι ίσως να τη βοηθούσε «λίγη μουσική», ο σύντροφός της άρχισε να γρατζουνάει την κιθάρα του. Στη συνέχεια, όμως, τη χώρισε με ένα μήνυμα μόλις δύο λέξεων, ενώ έπειτα από έναν μήνα κυκλοφόρησε το βιντεοκλίπ ενός τραγουδιού του («Cry Me a River») στο οποίο μια γυναίκα που της μοιάζει τον απατά, με αποτέλεσμα τα αμερικανικά ΜΜΕ να υποστηρίξουν πως εκείνη ράγισε την καρδιά του «χρυσού αγοριού της Αμερικής».
Για τον Τζάστιν Τίμπερλεϊκ και την Μπρίτνεϊ Σπίαρς ο λόγος, οι οποίοι πρώτη φορά συναντήθηκαν όταν ήταν και οι δύο μόλις 11 χρόνων στο σετ της δημοφιλούς τηλεοπτικής εκπομπής «The Mickey Mouse Club». Το ότι υπήρξαν ζευγάρι ήταν, φυσικά, γνωστό, αλλά τα περί της αναπάντεχης εγκυμοσύνης και της επώδυνης έκτρωσης τα αποκαλύπτει η ίδια η Μπρίτνεϊ Σπίαρς στη βιογραφία της «The Woman in Me» (Η γυναίκα μέσα μου) που μόλις κυκλοφόρησε.
Το βιβλίο έχει ήδη χαρακτηριστεί μια «γενναία και εκπληκτικά συγκινητική» ιστορία για την ελευθερία, τη φήμη, τη μητρότητα, την επιβίωση, την πίστη και την ελπίδα. Σύμφωνα, όμως, με τη Βιβιάνα Μάτσα της Corriere della Sera, μέσω της βιογραφίας της η κορυφαία ποπ σταρ θα ήθελε μάλλον να διαγράψει το επώδυνο, σε μεγάλο βαθμό, παρελθόν της και να κάνει μια νέα αρχή, στην ηλικία των 41 ετών (42 στις 2 Δεκεμβρίου).
Δεν πρόκειται για ένα «φεμινιστικό μανιφέστο», η πολυαναμενόμενη βιογραφία της Μπρίτνεϊ Σπίαρς «έχει τον εξομολογητικό χαρακτήρα μιας ανάρτησης, την αφέλεια και την ευαλωτότητα (μιας ανάρτησης)», σύμφωνα, πάντα με την ιταλίδα δημοσιογράφο. «Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που δεν της επέτρεψαν ποτέ να μεγαλώσει», γράφει η Βιβιάνα Μάτσα. «Το θέμα της ζωής της Μπρίτνεϊ Σπίαρς: να υποδύεται τον ρόλο του ενήλικα, δίχως να καταφέρει ποτέ να μεγαλώσει», προσθέτει.
Για αυτόν τον λόγο η βιογραφία της είναι επίσης μια σκοτεινή, μια οργισμένη ιστορία. Οπως θυμίζει ο Μαρκ Σάβατζ του BBC, η Σπίαρς υπήρξε αντικείμενο αδιακρισίας και χλευασμού σχεδόν καθ’ όλη της τη ζωή. Ως έφηβη, καλούταν να απαντάει σε επίμονες ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με το στήθος της και τη σεξουαλική της ζωή. Ως ενήλικη παγιδεύτηκε σε μια καταπιεστική επιμέλεια, την οποία ασκούσε κατά κύριο λόγο ο πατέρας της και «της στέρησε μερικά από τα πιο βασικά ανθρώπινα δικαιώματα», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο βρετανός δημοσιογράφος.
Επί 13 χρόνια η Μπρίτνεϊ Σπίαρς δεν μπορούσε να δει τους δύο γιους της χωρίς έγκριση, δεν μπορούσε να διαλέγει ούτε καν τα γεύματά της, ενώ της απαγορευόταν να πίνει τσάι ή καφέ. Οταν ζήτησε να της αφαιρεθεί μια ενδομήτρια αντισυλληπτική συσκευή (σπιράλ), το αίτημά της απορρίφθηκε.
Πριν από μία διετία ένα δικαστήριο αποφάσισε ότι η Σπίαρς μπορούσε εκ νέου να αποφασίζει εκείνη για τη ζωή της. Ωστόσο ούτε η συνέχεια υπήρξε ευτυχισμένη. «Οι ημικρανίες είναι μόνο ένα μέρος της σωματικής και συναισθηματικής βλάβης που υφίσταμαι τώρα, έχοντας απαλλαγεί από την επιμέλεια», γράφει στο βιβλίο της. «Δεν νομίζω ότι η οικογένειά μου καταλαβαίνει την πραγματική ζημιά που έκανε. (…) Η μουσική μου ήταν η ζωή μου και η επιμέλεια ήταν θανατηφόρα για αυτήν, συνέτριψε την ψυχή μου», αποκαλύπτει η Μπρίτνεϊ Σπίαρς.
Το μαρτύριό της άρχισε το μακρινό 1998, όταν εκτινάχθηκε στην κορυφή των τσαρτ, «εν μια νυκτί», όπως γράφει ο δημοσιογράφος του BBC. Αλλά τα ΜΜΕ αρνήθηκαν να αναγνωρίσουν το ταλέντο και την ιδιαιτερότητά της, φτάνοντας στο σημείο να υπαινίσσονται «ότι η δημόσια εικόνα της είχε δημιουργηθεί από ανώμαλους άντρες μεγαλύτερης ηλικίας που τους έτρεχαν τα σάλια», προσθέτει ο Μαρκ Σάβατζ, εξηγώντας ότι όσο περισσότερο γινόταν αντιληπτή και αποδεκτή «ως προϊόν και πιόνι της μουσικής βιομηχανίας, τόσο πιο εύκολη καθίστατο η υπονόμευση της αυτονομίας της».
Σε μία από τις σελίδες της βιογραφίας της, η Σπίαρς θυμάται τον πατέρα της να της ανακοινώνει ότι έχει αναλάβει τον νόμιμο έλεγχο των επαγγελματικών, οικονομικών αλλά και προσωπικών της υποθέσεων, λέγοντάς της «Πλέον η Μπρίτνεϊ Σπίαρς είμαι εγώ».
Αναφερόμενη στα πολλά χρόνια (από το 2008 έως το 2021) που έζησε υπό τον απόλυτο έλεγχο του πατέρα της, η Σπίαρς γράφει ότι όλο αυτό το διάστημα αισθανόταν σαν να ήταν ένα «παιδί-ρομπότ». «Εγινα ρομπότ. Αλλά όχι ένα απλό ρομπότ – ένα είδος παιδιού-ρομπότ. Μου φέρονταν τόσο πολύ σαν να ήμουν μωρό παιδί, που έχανα τμήματα όλων όσα με έκαναν να αισθάνομαι ο εαυτός μου», όπως εξηγεί στο βιβλίο της.
«Η επιμέλεια με απογύμνωσε από τη γυναικεία φύση μου, με έκανε παιδί. Κατέληξα να είμαι περισσότερο μια οντότητα παρά ένα άτομο στη σκηνή (…) Η γυναίκα μέσα μου ήταν καταπιεσμένη για πολύ καιρό. Ηθελαν να είμαι έξαλλη στη σκηνή, με τον τρόπο που μου έλεγαν να είμαι, και ρομπότ τον υπόλοιπο καιρό», προσθέτει.
Επειτα από χρόνια υπό την ασφυκτική έως και απάνθρωπη επιμέλεια του πατέρα της, κατά τα οποία δεν είχε λόγο, όχι μόνον για την καριέρα της και τα οικονομικά της και τον τεράστιο πλούτο της, αλλά και για το ίδιο το σώμα της, η Μπρίτνεϊ Σπίαρς αποφάσισε, τον Ιούνιο του 2021, να αντεπιτεθεί στον δυνάστη πατέρα της δημοσίως.
Οταν προσέλκυσε αυξημένο ενδιαφέρον για την περίπτωσή της, χάρη στο κίνημα Free Britney, το οποίο διεξήγαγε εκστρατεία για το τέλος της επιμέλειάς της, η Σπίαρς αποφάσισε να κοινοποιήσει όλα όσα ήταν αναγκασμένη να ζει και να υποφέρει, διαβάζοντας μια δήλωση κατά τη διάρκεια μιας δικαστικής ακρόασης για το μέλλον της επιμέλειάς της.
Μεταξύ άλλων είπε ότι κάποια στιγμή ήθελε να παντρευτεί το τότε σύντροφό της, νυν εν διαστάσει σύζυγό της Σαμ Ασγκάρι, αλλά δεν της το επέτρεψαν. Η Σπίαρς ήθελε επίσης να αποκτήσει ακόμη ένα παιδί μαζί του, αλλά δεν τα κατάφερε.
«Ηθελα να βγάλω το σπιράλ, ούτως ώστε να αρχίσω να προσπαθώ να κάνω ακόμη ένα παιδί. Αλλά αυτή η λεγόμενη ομάδα δεν με αφήνει να πάω στον γιατρό να το βγάλω, γιατί δεν θέλουν να κάνω παιδιά — άλλα παιδιά. Οπότε, βασικά, αυτή η επιμέλεια μου κάνει περισσότερο κακό παρά καλό», είπε σε έναν από τους πιο συγκλονιστικούς ισχυρισμούς της.
Απευθυνόμενη, τότε, στον δικαστή δεν δίστασε να του πει ότι κατά τη γνώμη της, τόσο εκείνος όσο και οποιοσδήποτε άλλος είχε συνδράμει τον πατέρα της στη διατήρηση της επιμέλειας, «θα έπρεπε να είναι στη φυλακή».
Επειτα από δύο μήνες, η Μπρίτνεϊ Σπίαρς είχε επιτελούς απαλλαγεί από τον πατρικό ζυγό, γεγονός το οποίο γιόρτασε ενθουσιωδώς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (προκαλώντας, όμως, την ανησυχία ορισμένων θαυμαστών της). Πέρυσι τον Ιούνιο παντρεύτηκε, τελικά, με τον Σαμ Ασγκάρι, αλλά ο γάμος τους δεν έμελλε να διαρκέσει πολύ. Χώρισαν τον περασμένο Αύγουστο εν μέσω ανησυχιών για την ψυχική υγεία της.