H BMW M2 CS επαναφέρει το λογότυπο Club Sport με την κορυφαία έκδοση ενός αυτοκινήτου φτιαγμένου για οδηγικές ασέλγειες. Όταν είχαμε πρωτοδηγήσει τη BMW M2 είχαμε ενθουσιαστεί. Ήταν ένα από τα ομορφότερα «Μ» που έχουν βγει από το ιερό Μ Division. Πρόκειται για ένα σασί ακριβείας που φιλοδοξεί να μυήσει στην τέχνη της πλαγιολίσθησης τα νέα, εισερχόμενα μέλη στη βαυαρική σέχτα.
Αλλά και ένας απ΄ τους πιο συνετά ανήθικους τρόπους να ξοδέψεις τα χρήματά σου. Όπως σημειώναμε στη σχετική δοκιμή ήταν ένα πραγματικό «Μ» του παλιού, καλού καιρού. Έστω κι αν, τότε, κάτω από το καπό ο κινητήρας δεν ήταν ο twin turbo με την ξυραφένια απόκριση των Μ3/Μ4.
Η συνέχεια είναι γνωστή. Ό,τι μπορεί να έλειπε από την αρχική Μ2, μεταμοσχεύθηκε στη Μ2 Competition. Και τώρα η νέα, αποκλειστική, ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής, η BMW M2 CS.
Οι διαστάσεις οι σωστές και ο κινητήρας
Η συνταγή της M2 ξεκινά απ΄το μέγεθος. Δεν πλεονάζει, δεν περισσεύει σε όγκους, δεν βγαίνει σε κάμπριο ώστε να χρειάζεται μακριές πίσω κολώνες, είναι τόσο-όσο.
Και σε μια εποχή όπου συχνά τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν σε διαστάσεις, η BMW M2 CS παραμένει μαζεμένη. Θα μπορούσε να πει και σχετικά στενή στο εσωτερικό της. Αλλά αυτό ακριβώς είναι και ένα μέρος του μυστικού. Τη «φοράς» σαν γνήσια σπορ κατασκευή. Η απόδοση της BMW M2 CS είναι 40 επιπλέον ίπποι σε σχέση με την Competition φτάνοντας πλέον τους 450 ίππους. Με το προαιρετικό επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M (M DCT), επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 4,0 δ/λ.
Με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων – που προσφέρεται για πρώτη φορά με μοντέλο BMW CS και εναρμονίζεται με τις επιθυμίες των υποψηφίων πελατών της M2– ο χρόνος επιτάχυνσης είναι 4,2 δ/λ. Η τελική ταχύτητα της ειδικής έκδοσης με M Driver’s Package περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 280 km/h.
Η ανάρτηση Adaptive M και τα ελαστικά
Mέχρι πρότινος η ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ανάρτηση Adaptive M ήταν αποκλειστικότητα των μοντέλων M4. Είναι αυτή που επιτρέπει στον οδηγό να μεταβάλλει τις ρυθμίσεις μέσω των Comfort, Sport and Sport+ modes. Ενώ το Comfort mode βελτιστοποιεί την οδηγική άνεση σε καθημερινή χρήση στην πόλη, το Sport διασφαλίζει τη δυναμική συμπεριφορά στους επαρχιακούς δρόμους, για παράδειγμα. Το Sport+ (το πιο σκληρό setting) ελαχιστοποιεί τις κλίσεις του αμαξώματος και μεγιστοποιεί τις επιδόσεις στην πίστα.
Η BMW M2 CS εφοδιάζεται με σφυρήλατες ζάντες 19” με σχέδιο ακτίνων Y σε High-gloss Black ή προαιρετικά με matt gold φινίρισμα. Οι εμπρός ζάντες 9J x 19” ζυγίζουν μόνο εννέα κιλά, και οι πίσω 10J x 19” αντίστοιχα 10 κιλά. Στη BMW M2 CS τα παραπάνω συνδυάζεται με ελαστικά Cup. Να προσέχουμε, όμως, στη βροχή μ΄αυτά, ε; Γι` αυτό και όσο η BMW M2 CS προορίζεται κυρίως για καθημερινή οδήγηση, οι πελάτες μπορούν να παραγγέλνουν τα ελαστικά Michelin Pilot Super Sport χωρίς έξτρα χρέωση.
Τα φρένα και η οροφή από ανθρακόνημα
Στην περίπτωση της BMW M2 CS χρησιμοποιούνται δίσκοι μεγαλύτεροι των αντίστοιχων της M2 Competition. Συγκεκριμένα, μπροστά διαμέτερου 400 mm και πίσω 380 mm με μεγαλύτερες δαγκάνες. Εξαπίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Ευτυχώς η εποχή των μονοπίστονων δαγκάνων σε μοντέλα Μ (όπως στις Ε92 Μ3) είναι πλέον παρελθόν. Και πολύ άργησαν. Thank god
Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν κεραμικά φρένα BMW M Carbon με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Αυτά είναι ακόμα ελαφρύτερα, πιο ανθεκτικά στη σκληρή χρήση και έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.
Τέλος, εδώ συναντάμε και την οροφή κατασκευασμένη αποκλειστικά από CFRP (για πρώτη φορά στην BMW M2). Τις λεπτομέρειες του αμαξώματος συμπληρώνουν νέο εμπρός splitter, η διακριτική πίσω αεροτομή τύπου Gurney και ένας πίσω διαχύτης από γυμνό ανθρακόνημα.
Το οδηγοκεντρικό εσωτερικό
Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της BMW, η καμπίνα της BMW M2 CS συνδυάζει μία αποκλειστική, καθαρόαιμη εμφάνιση με τη σπορ αίσθηση του αριστοκρατικού αλκαντάρα και καινοτόμο εξοπλισμό ελαφρού βάρους.
Για παράδειγμα, η κεντρική κονσόλα κατασκευάζεται αποκλειστικά από ελαφρύ ανθρακόνημα, ενώ το CFRP χρησιμοποιείται επίσης στις λαβές και τις επενδύσεις θυρών. Τα πολύ ελαφρά καθίσματα M Sport που προέρχονται από την BMW M4 CS προσθέτουν ένα ακόμα εργονομικό και ιδιαίτερο οπτικό στοιχείο.
Με δομή τύπου μπάκετ, αυτά τα καθίσματα με κόκκινη ραφή προδίδουν σαφή επιρροή από το μηχανοκίνητο αθλητισμό και διασφαλίζουν σταθερή πλευρική στήριξη ακόμα και κατά τη διάρκεια αγωνιστικής οδήγησης.
Στρώσεις αλκαντάρα και καμπίνα που τη «φοράς». Τα μέτρια καθίσματα της αρχικής Μ2 είχαν ευτυχώς αντικατασταθεί στη M2 Competition με τα υπέροχα της Μ4 – αυτά με τις «τρύπες». Στη M2 CS έχουν, πλέον, και διαφοροποιημένες επενδύσεις.
Τελευταία λεπτομέρεια; Το χειροκίνητο 6άρι δεν «πέθανε» ακόμη. Μια σωστή κίνηση του M Division για το πιο παραδοσιακό κοινό. Ανεξαρτήτως τού ότι σε ένα υποθετικό σενάριο, εν έτει 2020, θα την επιλέγαμε με το διπλού συμπλέκτη. Σσσσσς.
- Ο Γιάννης Κωνσταντόπουλος «οδηγεί» το 4Drivers και ταυτόχρονα εκδίδει το Best of Cars