Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι για το επόμενο εγχείρημά του, μια βιογραφική ταινία για τον Φρανκ Σινάτρα, ο Μάρτιν Σκορσέζε έχει επιλέξει τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο για τον κεντρικό ρόλο του Σινάτρα και την Τζένιφερ Λόρενς για τη δεύτερη σύζυγό του, Αβα Γκάρντνερ, με την οποία ήταν παντρεμένοι από το 1951 μέχρι το 1957.
Ακούγεται, όμως, ότι ο διάσημος αμερικανός σκηνοθέτης δεν έχει εξασφαλίσει ακόμη την έγκριση της κόρης του Σινάτρα, που ελέγχει τα δικαιώματα μουσικής και εικόνας του πατέρα της. Σύμφωνα με πηγές, η Τίνα Σινάτρα φέρεται δυσαρεστημένη με την προσέγγιση του Σκορσέζε, ειδικά με το σχέδιό του για μια «σκληρή» βιογραφία, που θα περιλαμβάνει τις διασυνδέσεις του τραγουδιστή με το οργανωμένο έγκλημα.
Ωστόσο, η είδηση χρησιμεύει ως υπενθύμιση ότι η Αβα Γκάρντνερ, που πέθανε στο Νάιτσμπριτζ του Λονδίνου το 1990, ήταν μια από τις πιο λαμπερές φιγούρες της εποχής της, μια γυναίκα της οποίας η κλασική αίσθηση του στυλ την κάνει pin-up και που μπορεί να εμπνέει τους σχεδιαστές μόδας ακόμα και σήμερα, σημειώνει στην Telegraph η συντάκτρια μόδας Κάρολαϊν Λίπερ.
Ο Σινάτρα ήταν ο τρίτος σύζυγος της Γκάρντνερ (μετά τους Μίκι Ρούνεϊ και Αρτι Σο) και ο αληθινός έρωτας της ζωής της από κάθε άποψη. Εικόνες από τα τέλη της δεκαετίας του 1940, όταν προφανώς ξεκίνησε η σχέση τους σε ένα πάρτι στο Παλμ Σπρινγκς, μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1950, όταν χώρισαν, «διαβάζονται» σήμερα ως το καλύτερο κεφάλαιο μόδας της αμερικανίδας σταρ του Χόλιγουντ.
Η Τζένιφερ Λόρενς, λοιπόν, αναμένεται να φορέσει τα πιο κομψά κοστούμια της καριέρας της μέχρι σήμερα, μιμούμενη τα χαρακτηριστικά λευκά βαμβακερά πουκάμισα της Γκάρντνερ, τα κολλητά μοχέρ πουλοβεράκια και τα χαριτωμένα βαμβακερά καλοκαιρινά φορέματα εκείνης της εποχής.
Παρά το γεγονός ότι τραβήχτηκαν πριν από 70 χρόνια, οι φωτογραφίες της Γκάρντνερ εξακολουθούν να φαίνονται κομψές σήμερα. Η ηθοποιός χρησιμοποιούσε εύστοχα τις κλασικές ενδυματολογικές επιλογές της για να δείξει την πιο αθώα ή την πιο σέξι πλευρά της, ανάλογα με την περίσταση.
Ο τρόπος με τον οποίο πόζαρε στις φωτογραφίες ήταν πάντα υπέρ το δέον θηλυκός: καθόταν με τα πόδια της σταυρωμένα στο πλάι ή στεκόταν όρθια στις μύτες ακόμα και με γυμνά πόδια, επιμηκύνοντας τη σιλουέτα της. «Η πιο όμορφη γυναίκα στον κόσμο» χαμογελούσε επίσης, κάτι αρκετά αναζωογονητικό σε σύγκριση με τα μελαγχολικά μοντέλα και τις διασημότητες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σήμερα.
«Λατρεύω την Αβα Γκάρντνερ, είναι το απόλυτο μοντέλο για πουκάμισα» λέει στην Telegraph η Πιπ Ντιούρελ, ιδρύτρια της λονδρέζικης εταιρείας With Nothing Underneath, για το ρετρό pin-up που κυριαρχεί σήμερα στον πίνακα της σχεδιαστικής της διάθεσης. Η Ντιούερλ τονίζει ότι η Γκάρντνερ θα μπορούσε να φορέσει οποιοδήποτε στυλ πουκάμισου –ανδρικό, εφαρμοστό, βραδινό ή casual– και να το κάνει να φαίνεται κομψό. «Για μια γυναίκα της δεκαετίας του 1950, αξιοποιούσε την παραδοσιακή γυναικεία αισθητική με πουκάμισο και φούστα», σημειώνει, «αλλά και ως κορίτσι από την επαρχία αρχικά, της άρεσε το χαλαρό πουκάμισο του Σαββατοκύριακου – και αυτό το τελευταίο είναι σίγουρα το αγαπημένο μου».
Η Αβα Γκάρντνερ «ανακαλύφθηκε» από την MGM και υπέγραψε επταετές συμβόλαιο το 1941, σε ηλικία 18 ετών, όταν ο κουνιάδος της έστειλε μια φωτογραφία της στα γραφεία του στούντιο στο Χόλιγουντ. Η διάσημη ηθοποιός γεννήθηκε στη Βόρεια Καρολίνα και μεγάλωσε στη Βιρτζίνια την περίοδο της Μεγάλης Υφεσης. «Φυσικά, ήμασταν φτωχοί. Ολοι ήταν φτωχοί», θα θυμόταν αργότερα.
Μετά από τον ρόλο της μοιραίας Κίτι Κόλινς στο νουάρ «Οι Δολοφόνοι» (1946), έγινε «η πιο ακαταμάχητη γυναίκα του Χόλιγουντ», μια σταρ του κινηματογράφου με σταθερή παρουσία στους κύκλους των κοσμικών, γνωστή τόσο για την αγάπη της για την καλοπέραση όσο και για τις ωραίες εμφανίσεις της.
«Μπορούσα να χορεύω όλη τη νύχτα και να πάω κατευθείαν στο στούντιο στις έξι το πρωί», είχε πει η Γκάρντνερ. «Μετά από έναν υπνάκο, χτένισμα και μακιγιάζ και ένα ποτήρι σαμπάνια, ήμουν έτοιμη για τα κοντινά πλάνα μου στις εννιά», είχε αποκαλύψει, σύμφωνα με τη βιογραφία της, «Ava Gardner: The Secret Conversations», την οποία συνέγραψε με τον βρετανό δημοσιογράφο Πίτερ Ιβανς.
Οταν συνάντησε τον Σινάτρα η καριέρα του ήταν στάσιμη, ενώ εκείνη είχε τεράστια ζήτηση. Η κοινή ζωή ζωή τους υπήρξε δραματική και γέμισε αμέτρητες στήλες εφημερίδων. «Μαλώναμε συνεχώς» θυμόταν η Γκάρντνερ. «Τσακωνόμαστε και πίναμε. Χωρίζαμε και τα ξαναφτιάχναμε». Η φήμη ότι χώρισαν το 1957, αφού η ίδια είχε μια σύντομη ερωτική σχέση με τον ισπανό ταυρομάχο Λουίς Μιγκέλ Ντομινγκίν, επισφράγισε τη γενική εντύπωση μιας γυναίκας που «δεν μπορούσε να εξημερωθεί».
Η Γκάρντνερ φλέρταρε επίσης με ευκολία με τους σχεδιαστές της εποχής της. Ηταν πελάτισσα του Κριστόμπλ Μπαλενσιάγα και ο Κριστιάν Ντιόρ ήταν ερωτευμένος μαζί της. Μάλιστα, τα κοστούμια της για την κομεντί «Η Μικρή Καλύβα» (1957) ήταν μερικά από τα τελευταία που σχεδίασε ο γάλλος μόδιστρος πριν από το θάνατό του.
Στις πρεμιέρες της η σταρ φορούσε τουαλέτες αξίας 1.000 δολαρίων, μια περιουσία για εκείνη την εποχή, γράφει στην Telegraph η Λίπερ. Για τον γάμο της, δε, με τον Σινάτρα, ο ενδυματολόγος Χάουαρντ Γκριρ δημιούργησε ένα γκρι και ροζ νυφικό για την υπέρκομψη ηθοποιό. Να σημειωθεί ότι τη χρυσή εποχή του κινηματογράφου οι couturiers και οι ράφτες ανδρικών κουστουμιών περνούσαν ελεύθερα από τις σκηνικές παραγγελίες στις καθημερινές παραγγελίες των σταρ πελατών τους.
Τα καθημερινά ρούχα της ήταν πιο προσιτά και τα αντέγραφαν όλες. Ατσαλάκωτα πουκάμισα φορεμένα με ψηλόμεσες φούστες και σορτς, ζώνες που σφίγγουν τη μέση και κομψά μαύρα φορέματα. Ποια γυναίκα, όμως, δεν θα ήθελε να έχει το look της Γκάρντνερ ακόμα και εν έτει 2024;
«Η Αβα Γκάρντνερ, με τη διαχρονική κομψότητα και το εκλεπτυσμένο στυλ της, ήταν πάντα μούσα» λέει στην Telegraph η Ιζομπελ Ελφινστοουν, ιδρύτρια της βρετανικής μάρκας Cossie & Co. «Αγκάλιασε τις κλασικές σιλουέτες με μια πινελιά γκλάμουρ» προσθέτει.
Τέλος, είναι δύσκολο να μιλήσει κανείς για το άψογο καλοκαιρινό στυλ της Γκάρντνερ χωρίς να αναφερθεί και στη συλλογή των μαγιό της, σημειώνει η συντάκτρια μόδας της βρετανικής εφημερίδας. Εχοντας υιοθετήσει πρώιμα το μπικίνι, οι εικόνες της με τα ψηλόμεσο σλιπ εμπνέουν τους σύγχρονους σχεδιαστές, που ελπίζουν να επαναλάβουν το vintage beach look της ηθοποιού, δεκαετίες αργότερα.
«Το ψηλόμεσο μπικίνι που φορούσε συνήθως η Αβα βρίσκεται πραγματικό στο επίκεντρο για εμάς, γιατί το σχήμα του δείχνει τα πόδια πιο μακριά και τονίζει τη μέση, δημιουργώντας μια πολύ κολακευτική σιλουέτα» σημειώνει η Ελφινστοουν. «Αυτό το είδος του κλασικού στυλ προκαλεί μια αίσθηση νοσταλγίας και ρετρό γοητείας που απευθύνεται σε γυναίκες κάθε ηλικίας και σωματότυπου, και εξακολουθεί να είναι πολύ επίκαιρο σήμερα».