Ο Κρίστιαν Λίντνερ υποστηρίζει, μεταξύ άλλων, ότι τα μεγάλα ονόματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να υποστηρίζονται απέναντι στη λαίλαπα των κινεζικών EV |
Θέματα

Ο Κρίστιαν Λίντνερ είναι petrolhead και θέλει λιγότερο προστατευτισμό

Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας λέει πως η πρώτη κουβέντα που είπε ως μωρό ήταν «αυτοκίνητο». Και συνεχίζει να υποστηρίζει τα όχι και τόσο δημοφιλή δικαιώματα όσων αγαπούν την οδήγηση
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

O Κρίστιαν Λίντνερ, ηγέτης του Ελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος (FDP) και υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, έχει γίνει γνωστός για τη στάση του σχετικά με τα όρια ταχύτητας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους και την ευρύτερη πολιτική του για τα αυτοκίνητα. Ο Λίντνερ είναι ισχυρός υποστηρικτής της διατήρησης της ελευθερίας οδήγησης χωρίς όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους της χώρας του, και αυτό έχει αποτελέσει σημείο αντιπαράθεσης εν μέσω των αυξανόμενων ανησυχιών για την κλιματική αλλαγή και του γενικότερου προστατευτισμού.

Η στάση του Λίντνερ αντικατοπτρίζει την παραδοσιακή θέση του κόμματός του, το οποίο προωθεί την ελεύθερη αγορά και την ατομική ελευθερία. Ο ίδιος έχει δηλώσει ότι η επιβολή ορίων ταχύτητας δεν είναι απαραίτητη, καθώς θεωρεί πως οι οδηγοί μπορούν να αποφασίζουν μόνοι τους, υποστηρίζοντας την πάγια δομή των autobahnen, σε συγκεκριμένα τμήματα των οποίων δεν ισχύει όριο ταχύτητας.

Αυτή η θέση συχνά ερμηνεύεται ως υποστήριξη της αυτοκινητικής κουλτούρας της Γερμανίας, η οποία είναι στενά συνδεδεμένη με τη βιομηχανία αυτοκινήτων και τη φιλοσοφία οδήγησης σε υψηλές ταχύτητες – όπου, φυσικά, είναι επιτρεπτές.

Ο Λίντνερ είναι ιδιοκτήτης ενός κλασικού Porsche 911, αυτοκινήτου που αντανακλά τις αξίες του, αυτές που δίνουν προτεραιότητα στην ατομική επιλογή και στη χαρά της οδήγησης – έστω κι αν ένα αερόψυκτο 911 περασμένων δεκαετιών είναι σαφώς λιγότερο γρήγορο από ένα δυνατό και πιο «οικολογικό» ηλεκτρικό.

Μάλιστα, όταν παντρεύτηκε τη δεύτερη σύζυγό του στο πανέμορφο νησί Σιλτ της Βόρειας Θάλασσας, τον Ιούλιο του 2022, έφτασε με μια ανοιχτή έκδοση του παραπάνω αυτοκινήτου (Targa για την ακρίβεια), που οδηγούσε ο πατέρας της. Στο ίδιο πνεύμα ο Λίντνερ είπε κάποτε ότι το αγαπημένο του θέμα, πέραν της πολιτικής, ανέκαθεν ήταν «οτιδήποτε μπορεί να τροφοδοτηθεί με βενζίνη».

Ωστόσο οι απόψεις του έχουν προκαλέσει αντιδράσεις από άλλους πολιτικούς και ακτιβιστές, που ζητούν αυστηρότερα μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών CO2 και τη μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους. Οι επικριτές του τον κατηγορούν ότι θέτει τα συμφέροντα των φίλων της αυτοκίνησης πάνω από την ανάγκη για περιβαλλοντική προστασία και δημόσια ασφάλεια.

Επιπλέον, ο Λίντνερ έχει εκφράσει αντίθεση σε πρωτοβουλίες που προωθούν τον περιορισμό των αυτοκινήτων στις πόλεις, όπως η δημιουργία ζωνών χαμηλών εκπομπών και η απαγόρευση των οχημάτων ντίζελ. Θεωρεί ότι τέτοιες πολιτικές λειτουργούν τιμωρητικά προς τους οδηγούς και αγνοούν τις ανάγκες της καθημερινής μετακίνησης. Αυτή η προσέγγισή του έχει δημιουργήσει ένα προφίλ πολιτικού που υπερασπίζεται τη χρήση του αυτοκινήτου, σε μια εποχή που πολλές χώρες προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Ο Λίντνερ ενσαρκώνει την αντίσταση σε περιοριστικά μέτρα για την οδήγηση και την περιβαλλοντική ρύθμιση, υποστηρίζοντας την ελευθερία των οδηγών και την αυτοκινητιστική παράδοση μιας ισχυρής Γερμανίας. Είναι μια πολιτική θέση που θα τον καταστήσει πιο δημοφιλή, κεφαλαιοποιώντας το πολιτικό κέρδος, ή είναι μια αμφιλεγόμενη και ξεπερασμένη αντίληψη στη σύγχρονη εποχή της μικροκινητικότητας;