Δεν πάνε πολλά χρόνια από την εποχή, που «οι Μερσεντές» ήταν συνώνυμο της συντηρητικής κούρσας και των υπουργικών αυτοκινήτων. Ωστόσο η εταιρεία με σήμα το αστέρι έχει αλλάξει ριζικά λογική και –αν και εξακολουθεί να απευθύνεται σε ένα εύπορο αγοραστικό κοινό- δείχνει ανοιχτή σε τολμηρά ανοίγματα και έχει δημιουργήσει μία γκάμα μοντέλων με έντονα και όχι στρογγυλεμένα χαρακτηριστικά, όπως στο παρελθόν.
Στην περίπτωση της GLC Coupe επιβεβαιώνει η Mercedes την τόλμη της να μπει σε άγνωστα για την ίδια νερά, αν και η αφορμή δόθηκε από την αιώνια αντίπαλό της BMW. Οι Βαυαροί ήταν οι πρώτοι Γερμανοί premium αυτοκινητοκατασκευαστές που μπήκαν στη λογική των Coupe SUV, αρχικά με την Χ6 και ακολούθως με την Χ4. Eνα τολμηρό εγχείρημα, που αποδείχθηκε κίνηση ματ για τη BMW, με αποτέλεσμα τη δημιουργία μίας κερδοφόρας υποκατηγορίας με νέα μοντέλα, όπως είναι και η Mercedes GLC Coupe.
Το μοντέλο της Mercedes διαθέτει σαφώς αεροδυναμικότερο σχήμα από την απλή GLC χάρη στο κατά τέσσερα εκατοστά χαμηλότερο ύψος του και στην επιμήκυνση του αμαξώματός του κατά οκτώ πόντους. Αν και απολύτως trendy, η GLC Coupe δεν παραμελεί τη χρηστικότητα, με αποτέλεσμα να διαθέτει έναν οικογενειακών προδιαγραφών χώρο αποσκευών με μίνιμουμ όγκο 500 λίτρων. Ταυτόχρονα εντάχθηκε στον στάνταρ εξοπλισμό της ένα σπορ τιμόνι και απέκτησε σφιχτότερες αναρτήσεις, προφανώς επειδή ήθελαν να τονίσουν οι Γερμανοί το διαφορετικό DNA της σε σχέση με την ανετότερη και συμβατικότερη GLC.
Σε αυτή τη λογική υπακούουν εξάλλου τα καθίσματα με τα εντονότερα πλευρικά «μάγουλα» για καλύτερη συγκράτηση του σώματος στις γρήγορες στροφές, ενώ για πρώτη φορά θα διατίθενται τα μοντέλα της συγκεκριμένης σειράς με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και αμορτισέρ, που προσαρμόζονται συνεχώς στις συνθήκες οδήγησης και στην κατάσταση του οδοστρώματος. Επίσης το νέο Coupe SUV, που αναμένεται το φθινόπωρο στην αγορά, εφοδιάζεται με έναν τεράστιο κατάλογο στάνταρ και προαιρετικού εξοπλισμού, στον οποίο περιλαμβάνονται από προβολείς LED έως σύστημα προβολής πληροφοριών για τον οδηγό στο μπροστινό παρμπρίζ (Head-up-Display).
Η γκάμα των κινητήρων καλύπτει –εκτός ακραίων περιπτώσεων- όλα τα γούστα και απαρτίζεται από τέσσερα μηχανικά σύνολα βενζίνης και ισάριθμα πετρελαίου. Στους ντίζελ ξεκινά η βασική έκδοση με 136 ίππους και η κορυφαία εκδοχή αποδίδει 258 άλογα. Στους κινητήρες βενζίνης ξεκινούν οι αποδόσεις από 211 ίππους και τελειώνουν στα 367 άλογα της AMG GLC Coupe 43. Με την αλλαγή της χρονιάς θα λανσαριστεί και η Plug-in υβριδική Mercedes GLC Coupe με συνδυαστική ισχύ 320 ίππων και έως 34 χιλιόμετρα αυτονομία μόνον με τη χρήση ηλεκτροκινητήρα. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, θα προσφέρει –στα χαρτιά- το κομψό μοντέλο μία απίστευτα χαμηλή κατανάλωση της τάξης των 2,5 λίτρων αμόλυβδης ανά 100 χλμ. και θα εκπέμπει μόλις 59 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Για τιμές δεν υπάρχει ακόμη κάτι επίσημο, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ωστόσο ότι η έκδοση Coupe θα κοστίζει περίπου 5.000 ευρώ ακριβότερα από τη συμβατική GLC. Όπως και να το κάνουμε, η γοητεία του διαφορετικού κοστίζει!