Ο Ντάριο Κολόνια είναι άγνωστος στο ευρύ ελληνικό κοινό, όμως στην πατρίδα του έχει γίνει διάσημος με τα κατορθώματά του στις χιονισμένες πίστες. Ο τριαντάχρονος έχει κατακτήσει τρία χρυσά ολυμπιακά μετάλλια σε αγώνες σκι μεγάλων αποστάσεων, ενώ είναι κάτοχος και ενός παγκόσμιου τίτλου στα ίδια αθλήματα.
Ωστόσο ο Κολόνια οφείλει τη φήμη του και σε μία άλλη ιδιότητα, που δεν έχει καμία σχέση με τις αθλητικές του δραστηριότητες. Ο χρυσός Ολυμπιονίκης έχει τεθεί τα τελευταία χρόνια επικεφαλής μιας καμπάνιας του Συνδέσμου Ελβετικών Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου (AGVS), με στόχο τη μύηση των οδηγών στα μυστικά της οικονομικής οδήγησης.
Μόνον τα τελευταία δύο χρόνια μειώθηκαν στην Ελβετία κατά 20.000 τόνους οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, χάρη στην καμπάνια με επικεφαλής τον διάσημο σκιέρ
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, δείχνει, για παράδειγμα στους οδηγούς, τι κέρδος μπορεί να έχουν όταν ελέγχουν τακτικά την πίεση των ελαστικών του αυτοκινήτου τους και πόσο ανακουφίζεται η τσέπη τους και το περιβάλλον από τέτοιες λεπτομέρειες. Οσοι οδηγοί συμμετέχουν στην καμπάνια «AutoEnergieCheck», υπολογίζεται ότι γλιτώνουν κατά μέσο γύρω στα 275 ευρώ τον χρόνο χάρη στην εξοικονόμηση καυσίμου και ταυτόχρονα απαλάσσουν την ατμόσφαιρα από περίπου 600 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ο καθένας.
Μόνον τα τελευταία δύο χρόνια μειώθηκαν στην Ελβετία κατά 20.000 τόνους οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, χάρη στην καμπάνια με επικεφαλής τον διάσημο σκιέρ. Το συγκεκριμένο νούμερο αντιστοιχεί στους ρύπους 20 πτήσεων με αεροσκάφη Airbus 340, στην παραγωγή 100 εκατομμυρίων κιλών πατάτας ή στην ανακύκλωση 40 εκατομμυρίων τηλεφώνων «iPhones».
Ομως αυτό είναι μόνον η αρχή, καθώς ο Κολόνια και ο ελβετικός σύνδεσμος AGVS βάζουν τον πήχη πολύ ψηλότερα. «Αν φτάσουμε τα επόμενα δύο χρόνια τους 100.000 τόνους, τότε θα έχουμε πετύχει ήδη πάρα πολλά», επισημαίνει ο ελβετός αθλητής, που δηλώνει ότι συμμετέχει σε αυτή την καμπάνια «από αγάπη προς τη φύση».
Στο πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης «AutoEnergieCheck» συμμετέχουν σχεδόν 1.000 ελβετικά συνεργεία, που ενημερώνουν τους πελάτες τους για τα οφέλη από τη χρήση σύγχρονων λιπαντικών, τη σωστή πίεση των ελαστικών ή το άδειασμα του αυτοκινήτου από περιττά αντικείμενα που προσθέτουν βάρος και αυξάνουν την κατανάλωση. Επίσης οι μηχανικοί εξηγούν, πώς επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση ενός αυτοκινήτου και προτείνουν για αγορά μοντέλα φιλικά προς το περιβάλλον στο πλαίσιο μίας ημίωρης ενημέρωσης, που κοστίζει το πολύ 45 ευρώ. Συνήθως όμως προσφέρεται δωρεάν σε συνδυασμό με το σέρβις του αυτοκινήτου ή με την αλλαγή των ελαστικών του.
Ισως θα ήταν μία καλή ιδέα και για τους δικούς μας αντιπροσώπους αυτοκινήτων, να προωθούσαν τέτοιες καμπάνιες με πρεσβευτές αναγνωρισμένες προσωπικότητες στην Ελλάδα.