Το 1955 η Jaguar αποφάσισε να αποχωρήσει από τους αγώνες αυτοκινήτου. Μετά από μια λαμπρή πορεία, το ιστορικό βρετανικό εργοστάσιο αποφάσισε να δώσει μεγαλύτερη βαρύτητα στην εξέλιξη των αυτοκινήτων παραγωγής και να κάνει ένα διάλειμμα από τον χώρο των αγώνων αυτοκινήτου. Η D-Type ήταν ένα μοντέλο που είχε κερδίσει τον σεβασμό ακόμα και των ανταγωνιστών της Jaguar, κυρίως για την τεχνολογία που εισήγαγε στο σπορ, με το μονοκόκ πλαίσιο του, χρησιμοποιώντας αυτούσιες λύσεις από την αεροπορική βιομηχανία. To πόσο πολύ πετυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν η D-Type, αποδεικνύεται από το πόσοι οδηγοί πίστεψαν στις δυνατότητές της.
Οταν η D-Type αποσύρθηκε από τους αγώνες, το 1955, είχαν κατασκευαστεί 53 αυτοκίνητα για χρήση από ιδιώτες και 18 αυτοκίνητα που είχαν χρησιμοποιηθεί από την Jaguar ως επίσημα, εργοστασιακά αυτοκίνητα. Βέβαια… 25 αγωνιστικά πλαίσια δεν είχαν χρησιμοποιηθεί και η Jaguar σκέφτηκε με αυτά να δημιουργήσει μια έκδοση δρόμου για την D-Type με την ονομασία XKSS.
Το project ήταν εξαιρετικά πετυχημένο, καθώς το ελαφρύ αυτοκίνητο, παρά την πρόσθεση δεύτερου καθίσματος, πορτών, προφυλακτήρων και παρμπρίζ, είχε βάρος μόλις 921 κιλά, που σε συνδυασμό με την μεγάλη σχετικά ισχύ των 255 ίππων και την μεγάλη για το βάρος του ροπή των 32.5 κιλών, έδινε εξωπραγματικές επιδόσεις που ακόμα και σήμερα 60 χρόνια μετά στέκουν μια χαρά. Για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειαζόταν 5.5 δευτερόλεπτα, ενώ έφτανε σε τελική τα καθόλου ευκαταφρόνητα 230 χλμ./ώρα.
Στις 23 Μαρτίου του 2016, η Jaguar ενημέρωσε το κοινό πως θα κατασκευάσει εξ αρχής 9 ολοκαίνουργιες XKSS στις προδιαγραφές του 1956, δηλαδή 60 χρόνια μετά την αρχική παραγωγή του μοντέλου
Ωστόσο, το project XKSS, το απόγευμα της 12ης Φεβρουαρίου του 1957, δέχθηκε ένα μεγάλο πλήγμα. Μια ξαφνική φωτιά στο Μπράουνς Λέιν, το ιστορικό εργοστάσιο της Jaguar στο Κόβεντρυ, κατέστρεψε ένα μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεων, πλήθος ανταλλακτικών και εργαλειομηχανών και… 9 έτοιμες XKSS! Ετσι η Jaguar κατάφερε να πουλήσει φυσικά σε πλούσιους και διάσημους τις 16 υπόλοιπες XKSS, κυρίως στις ΗΠΑ που ήταν περιζήτητες. Η πιο διάσημη από αυτές ήταν βέβαια η «Green Rat», το προσωπικό αυτοκίνητο του Στιβ Μακ Κουίν.
Στις 23 Μαρτίου του 2016 η Jaguar, με ένα λιτό δελτίο Τύπου, ενημέρωσε το κοινό, πως θα κατασκευάσει εξ αρχής 9 ολοκαίνουργιες XKSS στις προδιαγραφές του 1956. Δηλαδή 60 χρόνια μετά την αρχική παραγωγή του μοντέλου. Με την τιμή να τοποθετείται στο 1.000.000 λίρες, θα πρέπει οι συλλέκτες και οι εύποροι εραστές του μοντέλου να δηλώσουν άμεσα συμμετοχή στη σχετική λίστα που άνοιξε η Jaguar.
H κατασκευή του αυτοκινήτου θα γίνει στο «Εxperimental Shop» του Γουάργουϊκ, υπό την ομάδα που πριν λίγο καιρό δημιούργησε 6 αντίτυπα της Lightweight E-Type, που επίσης έγιναν ανάρπαστα στο κλειστό κλαμπ των συλλεκτών και εραστών της βρετανικής μάρκας.
Ο κινητήρας των 3.4 λίτρων καθώς και το 4τάχυτο κιβώτιο θα παραμείνουν, ενώ η μόνη πραγματική αλλαγή θα είναι η τοποθέτηση ενός ελαφρά ψηλότερου παρμπρίζ. Οι παραδόσεις στους 9 τυχερούς θα γίνουν στις αρχές του 2017. Η κατασκευή των αυτοκινήτων έχει ήδη αρχίσει.
Να είστε σίγουροι -καθώς η Jaguar είναι η δεύτερη φορά που κάνει μια αναβίωση ενός σημαντικού της μοντέλου- πως και άλλοι κατασκευαστές θα ακολουθήσουν το πετυχημένο παράδειγμα της Jaguar και θα αναβιώσουν ιστορικά μοντέλα τους.