Ουσιαστικά, στην Ελλάδα, η Nissan έχει ταυτιστεί με τον Ομιλο Θεοχαράκη. Λεωφόρος Αθηνών, δεξιά, στη γνωστή έξοδο από «ποτάμι». Και μάλλον δικαίως έχει συμβεί αυτό αφού, πριν ακριβώς εξήντα χρόνια, οι Ιάπωνες έκαναν το άνοιγμα προς την ευρωπαϊκή αγορά με την αντιπροσώπευσή τους στη Γηραιά Ηπειρο να ξεκινά από εδώ. Αυτονόητα ήταν και μία έξυπνη, διορατική κίνηση του Ν. Ι. Θεοχαράκη που είδε το μέλλον, έφερε μία μάρκα με τεράστιο εμπορικό δυναμικό και γύρω της χτίστηκε ό,τι ξέρουμε σήμερα.
Τι ξέρουμε; Oτι η Nissan συνδέθηκε στο πίσω μέρος του ελληνικού εγκεφάλου με έννοιες όπως η αξιοπιστία, η ασφάλεια, η τεχνολογική υπεροχή και η συνέπεια μεταξύ προϊόντος και καταναλωτή. Μπορεί και του μπροστινού μέρους του φλοιού, αν κρίνει κανείς από τις 640.000 πωλήσεις μέχρι σήμερα στην ελληνική αγορά.
Τι συνέβαλε αρχικά σε ένα τέτοιο νούμερο; Κατά την ταπεινή μου άποψη, σε πρώτο χρόνο, η σχεδόν θρησκευτική αφοσίωση που έχει να επιδείξει αυτό το σχιστομάτικο μενταλιτέ. Αν θέλετε, η γενικότερη φιλοσοφία που διαπνέει την ιαπωνική κουλτούρα όσον αφορά την εντιμότητα του προϊόντος. Τα χρόνια πέρασαν, η τεχνολογία άνοιξε δρόμους, όμως το κλασικό «δε σπάει-δε χαλάει» παρέμεινε και δεν εξατμίστηκε στον αέρα της υπερκατανάλωσης. Συνδυάστηκε με την εξελικτική διαδρομή, με τις εκθέσεις της Nissan στην ελληνική επικράτεια να γεμίζουν από μοντέλα και μοντέλα, με τον «Θεοχαράκη» να υποστηρίζει αγωνιστική εμπλοκή στα ελληνικά χώματα, επέκταση σε μια ευρεία βεντάλια προϊόντων (από αγροτικά μέχρι Nissan GT-R) και κάπως έτσι, τελείως συνοπτικά, άνθισε και η ελληνική εισαγωγική.
Στη νέα έκδοση που μπορείτε να ξεφυλλίσετε στην οθόνη σας, καταγράφεται όλο το ενδιαφέρον υλικό, οι φωτογραφίες, η διαδρομή, το πρότυπο εργοστάσιο παραγωγής στον Βόλο (1980-1995), το επιχειρηματικό πνεύμα της οικογένειας που παρέλαβε τη σκυτάλη, οι άνθρωποι, τα μοντέλα και οι στιγμές που έμειναν στο χρονολόγιο της εταιρείας.
Ταυτόχρονα, στην πορεία αυτών των συναρπαστικών χρόνων συνεργασίας, η Νικ. Ι. Θεοχαράκης συγκρότησε, με πολλή δουλειά, κόπο αλλά και μεράκι μια ειδική πτέρυγα, ένα, κατά κάποιο τρόπο, μουσείο ιστορικών μοντέλων Datsun και Nissan που έχει στην κατοχή της. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα φυλάσσονται στις εγκαταστάσεις της, στον Ασπρόπυργο. Μάλιστα, κάποια εξ αυτών τα εκθέτει κατά περιόδους στην κεντρική της έκθεση με την πλειονότητά τους να είναι σε άριστη λειτουργική κατάσταση. Χαρακτηριστικότερο όλων είναι το Nissan Pickup 320 του 1962, ένα σπάνιο, συλλεκτικό μοντέλο καθώς είναι το πρώτο που αφίχθη στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη. Εξήντα χρόνια είναι αυτά. Και είναι όλα συγκεντρωμένα εδώ.