Ο τολμών νικά και η Audi το αποδεικνύει με το νέο Q2, ένα μικρομεσαίο SUV με εντελώς φρέσκια σχεδιαστική γλώσσα, τεχνολογία αιχμής και τιμές εκκίνησης από 23.900 ευρώ στη βενζινοκίνητη έκδοση του ενός λίτρου με 116 ίππους ισχύ. Ο Βενιαμίν των SUV με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια μπορεί να διαθέτει συγκρατημένες εξωτερικές διαστάσεις, όμως ταράζει τα νερά της κατηγορίας του με τις premium προδιαγραφές του και θα προκαλέσει δυνατό πονοκέφαλο στους βασικούς ανταγωνιστές του, όπως το Mini Countryman και η Mercedes GLA.
Οι έντονες ακμές κατά μήκος του αμαξώματος, οι κοφτές γωνίες, τα ευχάριστα χρώματα και το συνολικά πολυγωνικό ντιζάιν συνιστούν μία στυλιστική επανάσταση για τα δεδομένα της Audi και αποτυπώνουν τη διάθεση της γερμανικής μάρκας να αποκτήσει ένα πιο αντικομφορμιστικό, «αυθάδες» και νεανικό προφίλ. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο, ότι η παγκόσμια δημοσιογραφική παρουσίαση του Audi Q2 έγινε στην Αβάνα της Κούβας με φόντο μία πόλη με υποδομές, που μπορεί να μετεξελίξουν κάθε μετακίνηση σε περιπέτεια.
Ωστόσο, το πεντάθυρο SUV με μήκος 4,19 μ. νιώθει εξίσου περίφημα και στο άναρχο αστικό περιβάλλον της Ελλάδας, όπως διαπιστώσαμε από την πρώτη στιγμή που το παραλάβαμε για να το δοκιμάσουμε. Οι μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις του μεταφράζονται –εκτός των άλλων- σε 1.794 χιλιοστά πλάτος και 1.508 χιλιοστά ύψος και αναδεικνύουν το Audi Q2 σε ένα ευέλικτο εργαλείο για καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην Αθήνα και στις υπόλοιπες ελληνικές πόλεις. Επίσης η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και o αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών δικαιώνουν τον χαρακτηρισμό του ως SUV και το διαφοροποιούν από τους ανταγωνιστές του, οι οποίοι ισορροπούν μεταξύ στενόχωρου Coupe και lifestyle στέισον βάγκον.
Αν και μικρό το δέμας, το Q2 μας εξέπληξε με την ευρυχωρία του. Μπροστά κάθεσαι τουλάχιστον τόσο άνετα, όσο σε ένα Α3 (ίσως και ελαφρά ανετότερα), ενώ και πίσω βολεύεσαι αρκετά εύκολα χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2,60 μ. Αντίστοιχων προδιαγραφών είναι και ο 100% αξιοποιήσιμος χώρος αποσκευών με ελάχιστο όγκο 405 λίτρα και μέγιστο 1.065 λίτρα, ο οποίος δεν σε αναγκάζει σε οδυνηρούς συμβιβασμούς στα ταξίδια.
Ο θάλαμος επιβατών δεν συνδυάζει όμως μόνον την ευρυχωρία και την πρακτικότητα με την παροιμιώδη «ποιότητα Audi», η οποία αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς, αλλά φροντίζει και για τη δημιουργία μίας ιδιαίτερης ατμόσφαιρας. Κανένα άλλο Audi – με εξαίρεση τα υπερπολυτελή και πανάκριβα Q7 και Α8 – δεν προσφέρει μία τόσο ευρεία γκάμα κορυφαίων υλικών, παντρεμένων μεταξύ τους με μοναδική καλαισθησία και τελειότητα. Ακόμη και οι διακοσμητικές λωρίδες που διατρέχουν το κόκπιτ, διατίθενται σε διαφορετικούς χρωματισμούς και μπορούν να παραγγελθούν για πρώτη φορά και με φωτισμό, ενώ χάιλαϊτ αποτελούν οι χρωματικές αντιθέσεις ανάμεσα στα πίσω κολονάκια και στο υπόλοιπο αμάξωμα.
Η Audi απογειώνεται με το Q2 σε νέα υψόμετρα, όμως εμφανίζεται πολύ προσγειωμένη, όσον αφορά στη γκάμα των κινητήρων του. Η βασική βενζινοκίνητη έκδοση αρκείται σε έναν χιλιάρη 116 ίππων, που εντυπωσιάζει ωστόσο με τις επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7’’) και αρκείται σε 4,9 lt αμόλυβδης ανά 100 χλμ., ενώ οι τιμές της ξεκινούν όπως προαναφέραμε από 23.900 ευρώ. Υπάρχει επίσης άλλη μία έκδοση βενζίνης με τον γνωστό κινητήρα 1.4 TFSI και σύστημα απενεργοποίησης των μισών κυλίνδρων (Cylinder on Demand), που επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε 8,5’’, εμφανίζει ίδια κατανάλωση με το Q2 με τον μικρότερο βενζινοκινητήρα και κοστίζει από 27.600 ευρώ.
Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων απαρτίζεται από τον τετρακύλινδρο 1.6 TDI με 116 ίππους και τον δίλιτρο TDI με 150 και 190 ίππους. Εμείς οδηγήσαμε το πετρελαιοκίνητο Q2 των 116 ίππων, που ξεκινά από 27.300 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και από 31.400 ευρώ στην αυτόματη εκδοχή με το επτατάχυτο κιβώτιο S-tronic. Τα δίλιτρα Audi Q2 πετρελαίου συνδυάζονται στάνταρ με το συγκεκριμένο αυτόματο κιβώτιο, εφοδιάζονται με τετρακίνηση Quattro και ξεκινούν πάνω από τις 30.000 ευρώ. Συγκεκριμένα οι εμπροσθοκίνητες εκδόσεις των 150 ίππων κοστίζουν από 31.400 ευρώ, οι τετρακίνητες από 35.500 ευρώ και τα μοντέλα των 190 ίππων από 39.800 ευρώ, πακέτο με τετρακίνηση.
Οι 116 ίπποι του πετρελαιοκινητήρα του μοντέλου της δοκιμής ακούγονται λίγοι για ένα SUV, όμως και εδώ έδωσε η Audi μία πειστική απάντηση περιορίζοντας το βάρος του αυτοκινήτου γύρω στους 1,2 τόνους, προικοδοτώντας το Q2 με το άμεσο σύστημα διεύθυνσης του hardcore S3 και ρυθμίζοντας καταπληκτικά τις αναρτήσεις. Από αυτή τη σύνθεση προέκυψε ένα οδηγικά διασκεδαστικό SUV με ευελιξία και πρόσφυση παρόμοιες με εκείνες ενός καρτ, αλλά και με ένα ισορροπημένο φιλτράρισμα των κραδασμών ακόμη και στο κακοφτιαγμένο και κακοσυντηρημένο οδικό δίκτυο της χώρας μας.Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, αρκείται το ελαστικό μοτέρ σε 4,0 lt ντίζελ ανά 100 χλμ., στα χέρια μας μετρήσαμε –σε ημιάγριες συνθήκες test drive- γύρω στα 6 lt για την ίδια απόσταση, ενώ πιο ρεαλιστική είναι μία μέση τιμή γύρω στα 5,5 lt, που κρίνεται απολύτως λογική.
Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα, η τιμή αγοράς των 27.300 ευρώ κρίνεται απολύτως συνεπής στον premium χαρακτήρα του Audi Q2. Πολύ περισσότερο, καθώς σε αυτήν περιλαμβάνονται πέντε χρόνια εγγύηση και ένα πλούσιο πακέτο στάνταρ εξοπλισμού με ζάντες αλουμινίου 16’’, ηχοσύστημα ΜΜΙ με έγχρωμη οθόνη 7’’, το σύστημα Audi Pre Sense City για αποφυγή συγκρούσεων στις χαμηλές ταχύτητες, σπορ δερμάτινο τιμόνι με πολυχειριστήρια, υπολογιστής ταξιδίου, Bluetooth interface, πακέτο καπνιστή, κλπ.
Από εκεί και μετά υπάρχουν –προαιρετικά- σχεδόν άπειρες δυνατότητες εξατομίκευσης και αναβάθμισης με καινοτόμες τεχνολογίες, όπως είναι ο συναρπαστικός ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3 ιντσών και γραφικά υψηλής ανάλυσης, το σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ Head-up display, το σύστημα πολυμέσων smartphone interface με σύνδεση Apple και Android και απεικόνιση στην κεντρική οθόνη και το προηγμένο σύστημα πλοήγησης MMI navigation plus με οθόνη αφής 8,3 ιντσών και ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο.