Η Ferrari 288 GTO Evoluzione δεν είναι και τόσο γνωστή. Μόλις πέντε φτιάχτηκαν, αλλά, αν σας θυμίζει κάτι από F40 στην άσχημη εκδοχή της, είναι γιατί αποτέλεσε τον προάγγελό της | Sotheby’s
Θέματα

Aσχημη, σπάνια, φοβιστική. Η Ferrari 288 GTO Evoluzione μόλις βγήκε στο «σφυρί»

Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby’s ανακοίνωσε πως αναμένει προσφορές για το αυτοκίνητο με το οποίο η Ferrari θέλησε να μπει στο χοντρό παιχνίδι, σε αυτό των μεγάλων παιδιών του παγκοσμίου πρωταθλήματος ραλί, στο σκληρό, υπερβολικά γρήγορο και, τελικά, θανατηφόρο Group B
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Από 19 έως 21 Οκτωβρίου o οίκος δημοπρασιών Sotheby’s έχει ανακοινώσει πως αναμένει προσφορές για το «ασχημόπαπο» που βλέπετε. Η 280 GTO Evoluzione δεν είχε ακόμη τις τελικές, πανέμορφες γραμμές της θρυλικής και μεταγενέστερης F40. Ουσιαστικά, όμως, ήταν ο προάγγελός της. Ηταν το αυτοκίνητο με το οποίο η Ferrari θέλησε να μπει στο χοντρό παιχνίδι, σε αυτό των μεγάλων παιδιών του παγκοσμίου πρωταθλήματος ραλί, στο σκληρό, υπερβολικά γρήγορο και, τελικά, θανατηφόρο Group B.

Η FIA, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Aυτοκινήτου, όριζε για την ομολογκασιόν στους αγώνες Group B την κατασκευή 200 μονάδων. Τους πρόλαβε όλους ο θάνατος του 29χρονου φινλανδού οδηγού αγώνων Χένρι Τοϊβόνεν

Ως γνωστόν, το κύκνειο άσμα του συγκεκριμένου πρωταθλήματος, του πιο ισχυρού αλλά και θεαματικού στη νεότερη ιστορία αγώνων, δόθηκε με αίμα. Ηταν ο αιφνίδιος θάνατος του Χένρι Τοϊβόνεν που, οδηγώντας τη Lancia Delta S4, βρέθηκε στα γκρέμια της Κορσικής, το 1986. Αυτός και ο συνοδηγός του Σέρτζιο Κρέστο κάηκαν ζωντανοί. Πριν, όμως, συμβεί το μακάβριο, όταν όλος ο κόσμος είχε στραμμένα τα βλέμματα στο Group B, ακόμα και η Ferrari, μια εταιρεία που δεν εμπλεκόταν σε αγώνες ραλί παρά μόνο σε πίστες και Φόρμουλα 1, θέλησε να δοκιμάσει την τύχη της. Ε, αυτό ακριβώς το αυτοκίνητο, η 288 GTO Evoluzione, ήταν εκείνο με το οποίο σκόπευε να ρίξει ένα κεντρομήχανο, πισωκίνητο 659 ίππων στις ειδικές διαδρομές. Λόγω των εξελίξεων και της ακύρωσης, τελικά, του Group B, πρόλαβε να κατασκευάσει μόλις πέντε αντίτυπα.

Λιτή και απόλυτη. Το κόκπιτ της 288 GTO Evoluzione παραπέμπει σε καθαρόαιμο της σκληροπυρηνικής ιταλικής σχολής

Το ένα, λοιπόν, από αυτά βγαίνει τέλη του μήνα στο «σφυρί». Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του οίκου Sotheby’s, «πρόκειται για ένα από τα πιο σπάνια supercars της Ferrari και για την απόλυτη εκδοχή στο σασί της 288 GTO». Σπάνια προσφέρεται μια τέτοια περίπτωση σε δημοπρασία και εξίσου σπάνια βλέπει το φως. Ακόμα και ένας εργοστασιακός οδηγός της ιταλικής εταιρείας που μιλάει στο σχετικό βίντεο παρακάτω, λέει πως δεν είχε δει ποτέ μια 288 GTO Evoluzione από κοντά.

Kάτω από το διάφανο κάλυμμα του κινητήρα ζούσε και ανέπνεε ένας τρίλιτρος V8, με δύο τούρμπο και απόδοση 659 ίππων στα 940 κιλά βάρους. Μαμά μου…

Για την ιστορία, το συγκεκριμένο υπεραυτοκίνητο πέρασε από τον οίκο του Michelotto Automobili, με την οδηγία της Ferrari να εφαρμόσει «ό,τι τρελό» ήξερε. Διπλασιάστηκε η ακαμψία, αυξήθηκε η ισχύς και συμφωνήθηκε να κατασκευαστούν τα 200 αντίτυπα που απαιτούνταν για την ομολογκασιόν. Ομως, οι εξελίξεις με την κατάργηση του Group B τους προσπέρασαν. Εμειναν, έτσι, μόλις πέντε αυτοκίνητα στο ράφι. Ενα από αυτά οδηγεί ο εννιά φορές νκητής του Le Mans, Τομ Κρίστενσεν. Σύνδεση με φοβιστικό βρεγμένο στο βίντεο που ακολουθεί: