Ο Αρτσι εκτός από γαλαζοαίματος έχει επιπλέον το ατού της σχέσης των γονιών του με το Χόλιγουντ | Dominic Lipinski/Pool via REUTERS
Θέματα

Αρτσι, το πιο επιδραστικό μωρό του κόσμου

Ο Αρτσι Χάρισον Μαουντμπάτεν-Γουίνδσορ είναι ήδη το παιδί με την μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο της παιδικής μόδας και αναμένεται να ενισχύσει την βρετανική οικονομία με 1,3 δισ. ευρώ
Κική Τριανταφύλλη

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, για την ακρίβεια πριν από έξι χρόνια, όταν η Κέιτ Μίντλετον και ο πρίγκιπας Γουίλιαμ έφευγαν από το μαιευτήριο με τον νεογέννητο Τζορτζ ξαπλωμένο αναπαυτικά στο ειδικό καθισματάκι του αυτοκινήτου, το πριγκιπικό μωρό ήταν τυλιγμένο σε μια κουβερτούλα Aden + Anais με σταμπαρισμένα πουλάκια.

Μόλις εννέα ημέρες αργότερα, παρατηρήθηκε αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας βρεφικών ειδών της τάξεως του 600%. Και σήμερα, η Aden + Anais είναι ένα διεθνές brand των 100 εκατ. δολαρίων.

Καλώς ήρθατε στο φαινόμενο «Πρίγκιπας Τζορτζ», γράφει η βρετανική Telegraph, όμως από τη στιγμή που εμφανίστηκε το μωρό του Χάρι και της Μέγκαν, μπορεί άνετα πλέον να αποκαλείται φαινόμενο «Αρτσι Χάρισον Μαουντμπάτεν-Γουίνδσορ»…

Γιατί; Είναι απλό.

Οποιαδήποτε μάρκα διαλέξουν οι γονείς του Αρτσι για να τον ντύσουν θα αποκτήσει φήμη και πωλήσεις που θα την εκτινάξουν στα ουράνια.

Μάλιστα στη Βρετανία οι υπολογισμοί έχουν γίνει ήδη: η νέα πριγκιπική άφιξη αναμένεται να ενισχύσει την οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου με το εκπληκτικό ποσόν των 1,3 δισ. ευρώ, χάρη στην αύξηση των πωλήσεων παιδικών ενδυμάτων, παιχνιδιών και καροτσιών.

O πρίγκιπας Τζορτζ την πρώτη ημέρα στο νηπιαγωγείο με μπουφάν «John Lewis» (photo: HRH The Duchess of Cambridge)

Το 2013, πριν από τη γέννηση του πρίγκιπα Τζορτζ, η σχεδιάστρια μόδας Ρέιτσελ Ρίλεϊ, προβλέποντας την επιρροή των βασιλικών μωρών στο βρετανικό κοινό, δημιούργησε τη συλλογή «Heritage» η οποία ξεπούλησε αμέσως. Λίγο αργότερα, όταν ο μικρός πρίγκιπας εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο με σακάκι «John Lewis» (που φυσικά εξαντλήθηκε αμέσως), το κατάστημα ανέφερε ότι παρατηρήθηκε αύξηση κατά 447% σε πωλήσεις παρόμοιων ειδών.

Η Μέγκαν και ο Χάρι είναι ένα ελκυστικό ζευγάρι με καλό γούστο (photo: Chris Jackson/pool via Reuters)

«Η Μέγκαν και ο Χάρι είναι ελκυστικό ζευγάρι και είναι φυσικό το πρώτο τους παιδί να προκαλέσει μεγάλο δημόσιο ενδιαφέρον σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο καθηγητής Τζόσουα Μπάμφιλντ, διευθυντής του βρετανικού Κέντρου Ερευνών για τις Λιανικές Πωλήσεις, ο οποίος ηγείται μιας έρευνας για τον αντίκτυπο που έχουν οι βασιλικές γεννήσεις στην οικονομία. «Η Μέγκαν είναι γνωστό ότι έχει έντονη αίσθηση του στυλ και θα θελήσει να ακολουθήσει μια ιδιαίτερη γραμμή σε προϊόντα για μωρά, σαλιάρες, καλάθια και βρεφικά ρούχα», λέει.

Σε σχέση με τα βασιλικά πρότυπα, το στυλ της Μέγκαν είναι πολύ προχωρημένο, αλλά για το μωρό της, το πιθανότερο είναι ότι θα διαλέξει συντηρητικές αποχρώσεις από την παλέτα με τα ουδέτερα χρώματα που προτιμούσε η Γκρέις Κέλι, και μάρκες που αποπνέουν μάλλον σύγχρονη πολυτέλεια παρά κάτι πολύ παραδοσιακό. Ένα πράγμα, πάντως, είναι σίγουρο: το μωρό της δούκισας του Σάσεξ και του πρίγκιπα Χάρι δεν αναμένεται να εμφανιστεί ως ράπερ με Hip-Hop Hoodies ή σε επιδείξεις μόδας όπως η Χάρπερ Μπέκαμ, η κόρη του Ντέιβιντ και της Βικτόρια.

Με δεδομένη την προτίμηση της Μέγκαν για μάρκες που έχουν κάνει στροφή στην αειφορία και την ηθική παραγωγή, ο Αρτσι, πιθανολογεί η Telegraph, θα ντύνεται με ρουχαλάκια γνωστά τόσο για το οικολογικό τους ήθος όσο και για τη διακριτική κομψότητά τους, όπως τα Mori, Bonpoint, Belle Enfant και Les Lutins.

Ανάμεσα στα πιθανά brands, μάλιστα, φιγουράρει και το Caramel Baby & Child της Κύπριας Εύας Καραγιάννη, η οποία προτίμησε να εγκαταλείψει τη δικηγορία, για χάρη της ραπτικής. Εγινε, λοιπόν σχεδιάστρια μόδας και δημιούργησε την εταιρεία Caramel, η οποία εκτός από πέντε καταστήματα στο Λονδίνο έχει ήδη επεκταθεί στο Τόκιο, τη Νέα Υόρκη, το Κουβέιτ, το Κίεβο και το Πεκίνο.

Αναμφίβολα η δούκισσα του Σάσεξ θα κάνει αναζήτηση και στην πολυπόθητη συλλογή Greenable της γαλλικής πλατφόρμας Smallable.com που προτείνει μια εξαιρετική επιλογή οικολογικών brands. Η πράσινη ετικέτα δείχνει αν ένα προϊόν είναι κατασκευασμένο από βιολογικό βαμβάκι, αν είναι vegan, από ανακυκλωμένα υλικά ή από φυσικά συστατικά για τις πιο ευαίσθητες επιδερμίδες.

Αλλά, φυσικά, δεν πρόκειται να εξεταστούν πολύ προσεκτικά μόνο τα ρουχαλάκια. Χωρίς αμφιβολία, κάθε προϊόν θα επιλεγεί με οικολογική συνείδηση, από το αφρόλουτρο και τις ενυδατικές κρέμες του μωρού μέχρι τα αξεσουάρ που θα κοσμούν τα ράφια που παιδικού μπάνιου στα βασιλικά διαμερίσματα του ζευγαριού.

Ο Αρτσι ήρθε στον κόσμο σε μια εποχή που τα παιδικά ενδύματα και γενικά όλα τα είδη για βρέφη και παιδιά έχουν απογειωθεί. Η γέννηση του πρίγκιπα Τζορτζ προκάλεσε σχεδιαστική φρενίτιδα στη Βρετανία και ο χώρος του παιδικού ενδύματος είναι μια ανερχόμενη βιομηχανία αξίας 8 δισ. ευρώ που μέχρι το τέλος του 2019 αναμένεται να φτάσει τα 9 δισ. Μάλιστα ακόμα και μεγάλοι οίκοι όπως οι Ralph Lauren, Gucci και Marc Jacobs, προσφέρουν τώρα συλλογές «mini-me».

Τα βασιλικά μωρά θα αυξήσουν ακόμη περισσότερο την επιρροή που έχουν την τελευταία δεκαετία στη μόδα λιλιπούτειοι influencers όπως η πεντάχρονη Χάρπερ Μπέκαμ, που εμφανίστηκε με τσάντα Goyard αξίας 2.000 ευρώ, και η  Μπλου Αϊβι Κάρτερ, η κόρη της Μπιγιονσέ και του Τζέι-Ζι, στα τέσσερά της με ένα φόρεμα αξίας 9.000 ευρώ.

Το 2011, το Selfridges ανέφερε ότι οι πωλήσεις της παιδικής εκδοχής ενδυμάτων για ενήλικες αυξήθηκαν κατά 80%, ενώ το 2016 το Harrods άνοιξε το Mini Superbrands, την πολυαναμενόμενη «Μέκκα» της παιδικής μόδας με πολυτελή παιδικά ενδύματα διάσημων σχεδιαστών μόδας.

Εμποροι, καταναλωτές και σχεδιαστές μόδας, παραδέχονται ομόφωνα ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης -ειδικά το Instagram- έχουν παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς τα παιδιά των celebrities γίνονται fashion icons από πολύ νεαρή ηλικία. Ο Ντανιέλε Σισμόντι, διευθύνων σύμβουλος της Brand Stable, εταιρείας χονδρικής των οίκων Fendi και Lanvin, συμφωνεί: «Οι άνθρωποι βλέπουν τι φοράει η Νορθ Γουέστ (η πεντάχρονη κόρη της Κιμ Καρντάσιαν και του Κάνιε Γουέστ) και το θέλουν».

Κάπως έτσι, όταν γεννήθηκε η Σιλό Ζολί-Πιτ, το μπλουζάκι Barneys που φορούσε στο εξώφυλλο του περιοδικού People εξαντλήθηκε σε χρόνο dt… Πλατφόρμες όπως το Kidzootd, εξάλλου, επιτρέπουν στους γονείς που σέβονται το στυλ να σαρώσουν γρήγορα την πιο πρόσφατη μόδα και να βρουν ακριβώς αυτό που ποθούν.

Φυσικά, επιρροή δεν έχουν μόνο οι διασημότητες. To Instagram έχει ανοίξει τον δρόμο για τους influencers των social media και για μαμάδες bloggers, όπως η δημιουργός του Babyccino, Κόρτνεϊ Ανταμό (με τα πέντε παιδιά και τους 249.000 followers @courtneyadamο), και η Ζουλιά Ρεστουάν Ρουατφέλντ (με 367.000 followers @juliarestoinroitfeld), κόρη της γαλλίδας συντάκτριας μόδας Καρίν Ρουατφέλντ και δημιουργός του Romy & the bunnies, αλλά και σε λιλιπούτειους σταρ όπως η Φαρούκ Τζέιμς (με 244.000 followers @faroukjames). Η Φαρούκ είναι μοντέλο παιδικών ενδυμάτων, διάσημη για τα υπέροχα άφρο μαλλιά της.

Στους Βρετανούς αρέσουν τα κλασικά και προσιτά ρούχα των παιδιών του πρίγκιπα Γουίλιαμ και της Κέιτ (photo: Facebook/Catherine, Duchess of Cambridge)

Αναρωτιέστε μήπως ποιοι είναι πιο επιδραστικοί, οι βασιλιάδες ή οι celebrities; Η ιστοσελίδα για γονείς, The Grace Tales, δίνει μια απάντηση, αναμφίβολα βρετανική: «Υπάρχει κάτι πολύ γοητευτικό στη μίνι γκαρνταρόμπα των Γουίνδσορ … Νομίζω ότι τα ρούχα τους δεν απέχουν εκατομμύρια μίλια από το πώς πολλοί από εμάς θα θέλαμε να ντύνουμε τα παιδιά μας – είναι διαχρονική, παραδοσιακή, αθώα και προσιτή», γράφει.

Ο Αρτσι, πάντως, θα λάμψει άνετα πάνω από όλους τους μικρούς celebrities αφού, εκτός από γαλαζοαίματος, έχει ακόμα ένα ατού χάρη στις διασυνδέσεις των γονιών του με το Χόλιγουντ. Θυμηθείτε ότι η Αμάλ Αλαμουντίν, σύζυγος του Τζορτζ Κλούνεϊ και η Σερένα Ουίλιαμς, είναι η καλύτερες φιλενάδες της μαμάς του.

Οπότε είναι απλό: σε λίγο τα απανταχού σελεμπριτάκια θα φάνε τη σκόνη του …