Η 8η Νοεμβρίου του ’89 ήταν μία σημαντική ημερομηνία για την Infiniti. Η μπράντα είδε το φως το αληθινόν και τα μεγάλα κεφάλια της Nissan, στα γραφεία τους, στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας, είδαν την ευκαιρία για τη διείσδυση στην αμερικανική, κυρίως, αγορά.
Γιατί, δηλαδή, η Τoyota να έχει τη Lexus; Γιατί να μη γίνει κάτι ανάλογο με ένα πολυτελές παρακλάδι της Nissan, στοχευμένο αυτή τη φορά στα πιο εύπορα κλιμάκια της αγοράς; Χοντρικά αυτά ήταν όσα άκουσε ‘’the fly on the wall’’ στη σημαδιακή συνάντηση των υψηλά ιστάμενων.
Το νέο προϊόν βαφτίστηκε ‘’Infini τi’’ – ακροβασία με το άπειρο που στην αγγλοσαξονική θα έβγαζε συνειρμούς εκτός πεπατημένης. Πώς είναι γενικώς οδηγικά; Να σας πω. Έτυχε να οδηγήσω μία και μόνη φορά, ένα πανέμορφο 6-κύλινδρο κουπέ, το δυνατό G35. Ήταν μία στρώση βελούδινης ισχύος σε gran turismo ένδυμα. Έκανε και παντιλίκια με χαρακτηριστική ευκολία. Α ναι, υπάρχει και μία γειτόνισσά μου, σύζυγος γνωστού έλληνα αοιδού, που κυκλοφορεί με ένα μαύρο, μερικά στενά παρακάτω.
Η αλήθεια είναι πως δε θα δείτε να κυκλοφορούν πολλά Infiniti γύρω σας – και έχει την εμπορική του εξήγηση.
O Κάρλος Γκον, ο τότε ισχυρός άνδρας του γκρουπ και νυν διεθνώς καταζητούμενος φυγάς, ένας επιτυχημένος και ούλτρα αποτελεσματικός CEO που, ωστόσο, έβαλε το δάχτυλο στο μέλι, είχε προβλέψει την άνοδο της Κίνας ως τη σημαντικότερη αγορά για πρίμιουμ μάρκες. Η Infiniti ταίριαζε άψογα με το νέο τρεντ, ενώ, ταυτόχρονα, διατήρησε το πιστό κοινό της στην αμερικανική αγορά. Έτσι, υπήρξε μία στόχευση σε 25 χώρες – η Ευρώπη ήταν εκτός στρατηγικής. Έπεσε διάνα. Το σχήμα λειτουργεί εκεί όπου είναι συμβατό.
Πάντως, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, η εταιρεία ανακοίνωσε και επισήμως τη νέα της εποχή. Αιχμή του δόρατος είναι ένα νέο crossover, το QX55, που την επόμενη χρονιά θα έχει στηθεί στις πρίμιουμ εκθέσεις της Infiniti στις ΗΠΑ και Καναδά.
«Ανυπομονούμε για μια νέα εποχή για τη μάρκα, με την ίδια έμφαση στον ενθουσιασμό και την απόλυτη ικανοποίηση των πελατών», δήλωσε ο πρόεδρος, Πέιμαν Κάργκαν. Οι πρώτες αντιδράσεις για το QX55 ήταν «απίστευτα θετικές», και όπως δηλώθηκε «ξεπεράστηκαν οι στόχους για κρατήσεις μέσα σε λίγες μόλις εβδομάδες».
Για την ιστορία, το QX55 είναι το μόνο coupe-crossover που διατίθενται με τον καινοτόμο κινητήρα VC-Turbo της Infiniti, ο οποίος αλλάζει απρόσκοπτα την αναλογία συμπίεσης για καλύτερη οικονομία καυσίμου ή ισχύ, όταν το απαιτεί ο οδηγός του.
Αν κρίνει κάποιος από τη θερμή υποδοχή στις κρατήσεις πριν καν μπει στα showrooms, μαγνητίζει τα βλέμματα, η εταιρεία μιλάει για «οδηγοκεντρική φιλοσοφία» (όρος που σιγά-σιγά εκλείπει από το corporate λεξιλόγιο) και στόχο να ανταμείψει τους λάτρεις της οδήγησης. Δείτε το στο οπτικοακουστικό που ακολουθεί.