Η Αντζελίνα Τζολί είναι μια από τις υπερηρωίδες των «Eternals», της πολυαναμενόμενης νέας ταινίας του σύμπαντος των Marvel Studios. Εχει τιμηθεί με Οσκαρ, είναι μητέρα έξι παιδιών και πρέσβειρα του ΟΗΕ, η αξία της ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ και δεν διστάζει να κάνει καινούργια πράγματα.
Με αφορμή τη λονδρέζικη πρεμιέρα των «Eternals», η 46χρονη πρωταγωνίστρια της «Lara Croft: Tomb Raider» (2001) και του «Maleficent»(2014), εξηγεί στον Εντ Πότον των The Times ότι έπαιξε στους «Eternals» επειδή προσφέρει «μια καλύτερη αναπαράσταση του κόσμου στον οποίο ζούμε και ήθελα να γίνω μέρος αυτής της οικογένειας». Σε σκηνοθεσία της βραβευμένης με Οσκαρ για τη «Χώρα τον Νομάδων» Κλοέ Ζάο, η ταινία περιλαμβάνει κωφούς, προέφηβους, Βρετανοασιάτες, Νοτιοασιάτες, Λατίνους, Ιρλανδούς, Σκωτσέζους, ομοφυλόφιλους Αφροαμερικανούς και τεράστιους κορεάτες υπερήρωες. Και η Τζολί υποδύεται τη Θίνα, που πάσχει από Διαταραχή Μετατραυματικού Στρες.
Πρόκειται για μια οικογένεια ακόμη πιο εκτεταμένη από την οικογένεια της Αντζελίνα Τζολί και του Μπραντ Πιτ, οι οποίοι, εκτός από τα τρία δικά τους, έχουν και τρία υιοθετημένα παιδιά από την Καμπότζη, την Αιθιοπία και το Βιετνάμ. Το ζευγάρι πήρε διαζύγιο το 2019, ύστερα από μια σκληρή νομική διαμάχη για την επιμέλεια των παιδιών. Το 2016 ο Πιτ απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες ότι είχε κακοποιήσει τον γιο τους Μάντοξ, αλλά οι δικηγόροι της Τζολί είπαν ότι τρία από τα παιδιά, που παρακινήθηκαν από εκείνη, ζήτησαν να καταθέσουν στην υπόθεση. Ωστόσο η Τζολί δεν μπορεί να μιλήσει για το ζήτημα αυτό για νομικούς λόγους. (Δείτε το trailer της ταινίας)
Επιστρέφοντας στην κινηματογραφική της οικογένεια, η γεννημένη στο Λος Αντζελες ηθοποιός γνώριζε πολύ λίγα όταν υπέγραψε το συμβόλαιο για τους «Eternals»: «Δεν σου λένε πόσο μεγάλος είναι ο ρόλος σου. Δεν σου λένε πολλά για τον ρόλο σου. Δεν έχεις σενάριο. Σου λένε γενικά για την ιδέα, ότι είναι ένα είδος ερωτικής επιστολής προς την ανθρωπότητα, που κοιτάζει τους πολιτισμούς και εμάς ως σύνολο και τον πλανήτη μας και αυτή την οικογένεια. Αυτό μου ακούστηκε πολύ καλό», λέει στον Εντ Πότον.
Οι Ετέρναλς είναι αθάνατοι εξωγήινοι με ιδιαίτερες ικανότητες, που ζουν κρυφά στη Γη εδώ και 7.000 χρόνια, προστατεύοντας την ανθρωπότητα από τους Ντίβιαντς, μια φυλή βαθιά κακών εξωγήινων τεράτων. Η ταινία της Ζάο ακολουθεί τους Ετέρναλς από την αρχαία Μεσοποταμία έως την Ινδία της εποχής των Γκούπτα, το Μεξικό του 16ου αιώνα και τη Χιροσίμα στον απόηχο της ρίψης της πρώτης ατομικής βόμβας, για την οποία ο Φάστος, ένας από τους Ετέρναλς, αισθάνεται υπεύθυνος γιατί μοιράστηκε την επιστημονική γνώση του με τους ανθρώπους.
Χιλιετίες αιματοχυσίας έχουν αφήσει το στίγμα τους στη Θίνα, μια τρομερή πολεμίστρια, που μπορεί να δημιουργεί όπλα από την κοσμική ενέργεια με μαγικό τρόπο. Πάσχει από «τρελή κούραση», μια ψυχική πάθηση που η Τζολί συγκρίνει με τη Διαταραχή Μετατραυματικού Στρες. Η ηθοποιός ερμηνεύει τον χαρακτήρα της με πολύ χιούμορ. «Μερικές φορές μπερδεύομαι», λέει η Θίνα, βάζοντας το χέρι της σε μια τοστιέρα, ενώ σε μια άλλη σκηνή την βλέπουμε να χαϊδεύει ένα ιγκουάνα στην αγκαλιά της. Η Τζολί τιμήθηκε με Οσκαρ για τον ρόλο μιας ψυχιατρικής ασθενούς στο «Κορίτσι που άφησα πίσω» (« Girl, Interrupted», 1999), ενώ δεν έχει διστάσει να μιλήσει δημόσια για τις μάχες που έχει δώσει και η ίδια στην πραγματική ζωή με την ψυχική ασθένεια.
Πόσο σημαντικό, λοιπόν, ήταν για εκείνη να υποδυθεί μιαν υπερηρωίδα που αντιμετωπίζει παρόμοιες προκλήσεις, αν και με την προσθήκη σπαθιών λέιζερ και φολιδωτών κατοικίδιων; «Πολύ σημαντικό», απαντάει η αμερικανίδα σταρ στη συνέντευξή της στους The Times. «Είχα μια πολύ ευλογημένη ζωή, αλλά και τις δικές μου προκλήσεις. Είχα PTSD».
Η Τζολί δεν αποκαλύπτει τι της προκάλεσε τη Διαταραχή Μετατραυματικού Στρες, αν και στο παρελθόν έχει μιλήσει για νευρικό κλονισμό που υπέστη στα 24, τη δυσλειτουργική σχέση της με τον πατέρα της, τον ηθοποιό Γιον Βόιτ, και το τραύμα που της προκάλεσε η απώλεια της μητέρα της, Μαρσελίν Μπερτράν (επίσης ηθοποιός), από καρκίνο το 2007. «Συχνά νιώθεις διαλυμένη και αναρωτιέσαι για το τι μπορείς να κάνεις και ανησυχείς για το ότι δεν είσαι αρκετά ικανή να προστατέψεις και να φροντίσεις αυτούς που αγαπάς», λέει στη συνέντευξή της, «Γι’ αυτό ήθελα να κάνω αυτή τη συζήτηση μέσα από αυτή την ταινία», προσθέτει.
Στην εργασία της ως ειδική απεσταλμένη της Υπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες, η Τζολί είχε την ευκαιρία να συναντήσει πολλούς στρατιώτες με PTSD. «Αλλά είναι ακόμα δυνατοί, εξίσου ικανοί. Παλεύουν μέσα από αυτό που έχουν βιώσει γιατί είναι βαθιά ευαίσθητοι άνθρωποι, σαν ακατέργαστο νεύρο, αλλά αυτό δεν τους κάνει λιγότερο ικανούς, λιγότερο ολοκληρωμένους. Ηθελα να μην έρχονται σε σύγκρουση αυτά τα πράγματα», λέει και συμπληρώνει ότι έτσι είδε και τη Θίνα γιατί είναι πολεμίστρια: «Ηθελα η Θίνα να είναι το ίδιο, η μεγάλη μαχήτρια αλλά και να παλεύει με αυτή την ψυχική ασθένεια», λέει η ηθοποιός για τον τρόπο με τον οποίο ερμήνευσε τον ρόλο της.
Δεν είμαστε, όμως, όλοι λίγο-πολύ «τρελά κουρασμένοι» αυτή τη στιγμή; «Σίγουρα», απαντάει η Τζολί στον Εντ Πότον, «Κατά κάποιον τρόπο, όλοι παλεύουν με κάποιο πρόβλημα ψυχικής υγείας. Και σίγουρα βγαίνοντας από την Covid-19 και πολλά άλλα πράγματα που έχουν συμβεί σε όλο τον κόσμο, οι άνθρωποι μιλούν πολύ για την ψυχική υγεία, επειδή αισθάνονται πολύ βεβαρημένοι και συντετριμμένοι. Δεν διαπραγματευόμαστε δίκαια, αφαιρούμε πόρους, δεν δίνουμε προσοχή στον τρόπο με τον οποίο το κλίμα επηρεάζει τους ανθρώπους, πρέπει πραγματικά να ξυπνήσουμε για πολλά πράγματα και μετά να αλλάξουμε. Νομίζω ότι όλα αυτά επηρεάζουν την ψυχική υγεία μας», υποστηρίζει η ηθοποιός.
Πόσο μεγάλες είναι οι προσδοκίες της για τη σύνοδο κορυφής Cop26 για την κλιματική αλλαγή στη Γλασκώβη; «Ολοι πρέπει να έχουμε ελπίδα, αλλά εγώ δεν έχω…», λέει συνεχίζοντας να μιλάει σαν χείμαρρος: «Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός των ξεριζωμένων έχει διπλασιαστεί και το 80% των περιπτώσεων οφείλεται στην κλιματική αλλαγή. Σε επόμενη δεκαετία θα είναι 160 εκατομμύρια, αν όχι περισσότερα. Είμαστε πολύ πέρα από το οριακό σημείο. Φαντάζομαι ότι θα υπάρξουν κάποιες μεγάλες συναντήσεις και σημαντικές συζητήσεις και, ελπίζω, κάποιες αλλαγές. Αλλά οι αλλαγές, που πρέπει να γίνουν, είναι τεράστιες και κατά καιρούς νιώθω συγκλονισμένη, όταν σκέφτομαι τι πραγματικά χρειάζεται για να αλλάξουμε την κατεύθυνση στην οποία βαδίζουμε. Δεν έχω τις απαντήσεις, αλλά αυτές οι εποχές που ζούμε είναι τρομερές, πολύ σοβαρές. Ελπίζω όμως να προχωρήσουμε προς τα εμπρός».
Ο Εντ Πότον γράφει στους The Times ότι αισθάνεται άσχημα όταν θίγει ένα άλλο σκοτεινό θέμα, αλλά θέλει να μάθει τη γνώμη της Τζολί –η οποία έχει δουλέψει πολλές φορές με όπλα ως ηθοποιός και σκηνοθέτης– για το πρόσφατο περιστατικό με τον Αλεκ Μπάλντουιν στα γυρίσματα του «Rust», όπου ο ηθοποιός πυροβόλησε με ένα όπλο, χωρίς να ξέρει ότι είχε αληθινές σφαίρες, σκοτώνοντας κατά λάθος την κινηματογραφίστρια Χαλίνα Χάτσινς και τραυματίζοντας τον σκηνοθέτη Τζόελ Σόουζα.
«Δεν μπορώ να φανταστώ τι περνούν αυτές οι οικογένειες», απαντάει η σταρ. «Αυτή τη στιγμή, η θλίψη και η τραγωδία αυτού του ατυχήματος είναι συντριπτική. Χρειάστηκε να δουλέψω πολύ με όπλα και πάντα ήμουν πολύ προσεκτική. Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες. Πρέπει να το πάρεις πολύ στα σοβαρά», τονίζει.
Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν αμφιβάλλεις για τη σοβαρότητα της Τζολί. Οι σκηνές με τις τοστιέρες και τα ιγκουάνα δείχνουν ότι η χολιγουντιανή ηθοποιός έχει αίσθηση του χιούμορ, αλλά η φιλανθρωπία και ο ακτιβισμός της σημαίνουν ότι μπορεί να μιλήσει και για σοβαρά πράγματα…