Τo FIAT Abarth 500 ολοκληρώνει την πορεία του μετά από μιάμιση δεκαετία. Είναι πολλά τα χρόνια αλλά είναι και δείγμα της ευφυίας του αρχικού κόνσεπτ | ©FIAT
Θέματα

500+1 ιστορίες: Μετά από 16 χρόνια κλείνει η παραγωγή του FIAT Abarth 500

Αγαπήθηκε, είναι χαριτωμένο, γρήγορο και με ιταλικό «αέρα». Το τέλος ήγγικεν
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Η βενζινοκίνητη έκδοση του FIAT 500 Abarth λαμβάνει τέλος. Για την ακρίβεια, η εταιρεία προετοιμάζεται να εισαγάγει το ηλεκτρικό Abarth 600e και σιγά-σιγά να απομακρυνθεί από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Παρόλα αυτά, το υβριδικό FIAT 500 βρίσκεται στους τιμοκαταλόγους και διατηρεί τη γνώριμη φόρμα σε ένα ενδιάμεσο μηχανικό σύνολο εν μέσω των γενικότερα χαμηλών αποτελεσμάτων στις πωλήσεις των EV – στοιχείο που αναγκάζει τους ευρωπαίους κατασκευαστές να κερδίζουν χρόνο έναντι των κινεζικών ηλεκτρικών. Επίσης, όσοι θέλουν να πάρουν κάποιο από τα τελευταία Abarth 500 θα το αποκτήσουν από το τυχόν ήδη υπάρχον στοκ.

Η επίσημη ανακοίνωση της Αbarth έρχεται μερικούς μόλις μήνες μετά την επετειακή έκδοση 695 75 Anniversario η οποία παρήχθη σε μόλις 1.368 αντίτυπα. Δυστυχώς τα μικρά hot hatch, ένα-ένα παίρνουν το δρόμο της αποχώρησης από την εμπορική σκηνή. Eίναι κάτι που ήδη έχουμε δει να λαμβάνει χώρα με τα Hyundai i20 N (εδώ) και Ford Fiesta ST, δύο εξαιρετικά δείγματα μιας κατηγορίας που ελέω ντιρεκτίβων ήδη έχουν σταματήσει την καριέρα τους στην ευρωπαϊκή αγορά.

Από την άλλη, δεκαέξι χρόνια είναι πάρα πολλά για το ίδιο σασί. Η FIAT -τόσο καλή στα μικρά αυτοκίνητα- το πάλαιψε, το ανανέωσε με άπειρες εκδόσεις, το ομόρφυνε και το κρατά ακόμη στη ζωή με τις υπόλοιπες εκδόσεις του FIAT 500.

Γενικά μιλώντας, και όχι αποκλειστικά για το Αbarth, η αίσθηση στο 500, με όποιες βελτιώσεις έχουν μεσολαβήσει σε όλα αυτά τα χρόνια, από τα διακριτικά facelift που επιβεβαιώνουν την ευφυία του αρχικού σχεδίου μέχρι τη βελτιωμένη ηχομόνωση και την απόσβεση, δεν έχει αλλάξει δραστικά. Παραμένει ένα ευχάριστο αυτοκίνητο πόλης, σταθερό, με ανάλαφρο πάτημα και ουδέτερη οδική συμπεριφορά.

Η πιο επιθετική έκδοση του 500 θα δώσει χώρο για τον ηλεκτρικό διάδοχο. Θα καταφέρει να διατηρήσει το πιστό fan base;

Στο δε εσωτερικό, αν εξαιρέσεις την ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και το περιορισμένο πλάτος, το FIAT 500 αποτελεί μία μελέτη αναφοράς για το πώς να συστήσεις μέρος της νεότερης ιταλικής Ιστορίας σε ένα φιλικό και με «κιλά» προσωπικότητας αυτοκίνητο πόλης. Οι Ιταλοί ξέρουν πολύ καλά να παρουσιάζουν το προϊόν με στυλ, χρωματολόγια και διαφορετικά υλικά που δίνουν την αίσθηση του ξεχωριστού.

Και μπορεί το FIAT Abarth 500 ποτέ να μην είχε τα φόντα να αναμετρηθεί με τα προαναφερόμενα i20 N και Fiesta ST από δυναμική, handling wise (που λένε και οι μορφωμένοι) σκοπιά, όμως κατάφερε να έχει το δικό του πιστό κοινό.

Το σχήμα του FIAT 500, αειθαλές και ταυτόχρονα μοντέρνο, είναι ένα από τα ελάχιστα που κατάφεραν να συνεχίσουν την ιστορική του σκυτάλη από το «πεντακοσαράκι» των ’50s

Κοντολογίς, είναι μετρημένα τα αυτοκίνητα που έχουν καταφέρει να κρατήσουν το αρχικό τους κόνσεπτ επί δεκαετίες και όσα διατήρησαν τις ιστορικές καταβολές τους.

Μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Βάλτε μέσα το MINI, το 911, το Wrangler. Ελάχιστα. Ε, λοιπόν, σε αυτή τη λίστα το «500αράκι» είναι υποχρεωτικά εντός.

Διαχρονικά και καλά εκτελεσμένο. Τέλος, για να είμαστε ειλικρινείς, το 500 ήταν το μεγάλο στοίχημα για τη FIAT Auto. Kάτι σαν «live or die». Aν δεν τράβαγε οικονομικά, θα ήταν παρελθόν ως εταιρεία. Τα κατάφεραν, το κράτησαν, πουλάει ακόμη, έχει fan base. Άλλωστε οι Ιταλοί είναι οι μεγαλύτεροι μαέστροι στο πώς να «πακετάρουν« ένα προϊόν. Από αρχιτεκτονική και ρούχα μέχρι μπανιέρες. Εννοείται και αυτοκίνητα. 500 +1 ιταλικές ιστορίες.