Audi RS 6: Από τον «πατέρα» (δεξιά το μοντέλο του 2001) στον γιο (αριστερά το μοντέλο με τον εσωτερικό κωδικό C8). Η δύναμη επί τροχών σε... οικογενειακή συσκευασία | Audi
Θέματα

20 Χρόνια Audi RS 6: Το αυτοκίνητο που μπορεί να σε πείσει να γίνεις πολύτεκνος

Ο μη μυημένος ίσως υποθέσει πως είναι άλλο ένα μεγάλο στέισον βάγκον με τεράστο πορτ-μπαγκάζ. Μόνο που το RS 6 είναι ιδανικό για να ταξιδεύεις εκπλήσσοντας τους ανυποψίαστους, μαζί με μία καμπίνα-σουίτα που μπορείς να κατοικοεδρεύσεις με σύσσωμη την οικογένεια
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Λίγο μετά το μιλένιουμ κάποιοι, στα κεντρικά της εταιρείας, άρχισαν να ξύνουν το κεφάλι τους. Δεν ήταν από πυτιρίδα. Σκαρφιζόντουσαν έναν τρόπο για να φτιάξουν το σούπερ-στέισον βάγκον. Το über alles, που λένε και στη γλώσσα τους, το πάνω απ’ όλα, τον αρχηγό της αγέλης στην κατηγορία. Ως γνωστόν, αυτά τα μεγάλα σασί, μέγεθος μαούνας, στην Audi τα λένε «Avant». Ναι, ακούγεται καλύτερα έτσι. Το «στέισον» είναι για τους υδραυλικούς. Σε εκείνη, λοιπόν, την πρώτη γενιά του Audi A6, αυτήν με τον κωδικό C5, ήθελαν να χώσουν έναν οκτακύλινδρο, εκεί μπροστά, στη μακριά μούρη.

Τότε, βλέπετε, μόλις είκοσι χρόνια πριν, ένας V8 ήταν η αυτονόητη επιλογή. Μην κοιτάτε που σήμερα ακόμα και τα υπεραυτοκίνητα ψιλοντρέπονται να τον βάλουν ελέω downsizing. Οπως και να ‘χει, το μοτέρ υπήρχε στα ράφια. Ηταν αυτό που φορούσε η λιμουζίνα της εταιρείας, το Α8. Υπήρχε επίσης και στην έκδοση S6. Ατμοσφαιρικό, με 340 ίππους. Ομως το πρώτο RS 6 στην ιστορία, όφειλε στον εαυτό του να ήταν μια κατηγορία πάνω. Τουρμπάτο, με δύο υπερσυμπιεστές, 450 PS και κάποια απλόχερα 560 Nm ροπής. Πολύ πράμα. Ενδεικτικά; Τόσα ακριβώς «άλογα» έβγαζε το Audi που έτρεχε εκείνη τη χρονιά στο DTM, το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού.

Αφού λοιπόν έξυσαν καλά τα κεφάλια τους, πήραν την απόφαση τη σωστή. Οχι, η μοτερούκλα δεν θα φτιαχνόταν στα κεντρικά, στη Γερμανία, αλλά στη Μ. Βρετανία. Εκεί που έχει την έδρα της η φημισμένη Cosworth. Τόνοι μεταλλικής αφρόκρεμας έχουν βγει από δαύτη με κινητήρες που έχουν κοσμήσει ό,τι κινείται με γνώσεις και τσαγανό. Από αυτοκίνητα παραγωγής μέχρι μονοθέσια της Φόρμουλα 1. Τότε, μιλάμε για το 2002 τόση ώρα, η Cosworth («Κόζι», στο υποκοριστικό της στη γλώσσα των πιστών) ανήκε ακόμη στην Audi.

Ο V8 ζει ακόμη στα «στέισον». Μοτέρ που, αν ποτέ έρθει η συντέλεια των θερμικών κινητήρων, το βγάζεις και το ΄χεις στο σαλόνι σου ως κόσμημα μεγάλου μεγέθους

Το θηρίο πήρε την έγκριση, οι μηχανικοί έδωσαν τέσσερα ακόμα εκατοστά στο καπό για να στουμπώσει μέσα και, ταυτόχρονα, δόθηκε ένα ισχυρό μήνυμα στον ανταγωνισμό. Βασικά, στα γερμανικά: «αυτή η κατηγορία είναι δική μας». Το μήνυμα, κατ’ ουσίαν απευθυνόμενο προς τα άλλα δύο μέλη της γερμανικής τριάδας, τη BMW και τη Mercedes, δεν παραμύθιαζε. Ελεγε αλήθεια. Κι αυτό γιατί καμία άλλη εταιρεία δεν κατάφερε να δώσει τόση αίγλη, ισχύ και αποτελεσματικότητα στον, για πολλούς, ξενέρωτο όρο στέισον βάγκον όσο η Audi με τις δυνατές εκδόσεις των Avant.

Από τότε, αυτές τις δύο δεκαετίες, μεσολάβησαν τέσερις γενιές. Μπόλικο μήκος (4995 χιλιοστά), φαραωνικοί χώροι, πολλά σκι στο Γκσταντ, μερικές γέννες από Λαμπραντόρ στο χώρο αποσκευών και μπόλικα πιτσιρίκια στο πίσω κάθισμα, γέμισαν το πληθωρικό και fucking fast RS 6. Η δε τελευταία γενιά, αυτή με τον εσωτερικό κωδικό C8, παρουσιάστηκε τρία χρόνια πριν τη φετινή επέτειο, το 2019.

Ενα Avant με τα λογότυπα RS είναι στιβαρό και πρέπει να δείχνει «κακό» από τα αποδυτήρια. Προχθές πήγαινε μπροστά μου ένα τέτοιο, σε μαύρο, κάπου προς Βουλιαγμένη. Τόσο φαρδύ, τόσο «κακό» και με τόσο τεντωμένα μετατρόχια, που σχεδόν κάλυπτε τα όρια της λωρίδας. Μαζί με τους καθρέφτες φτάνει τα 2120 χιλιοστά πλάτους. Εμεινα να το χαζεύω από πίσω. Δεν το κάνεις αυτό συχνά ακολουθώντας ένα στέισον, σωστά;

Εκτάρια δέρματος, head-up display, ινφοτέινμεντ ΜΜΙ, μετρητής πλευρικών επιταχύνσεων και έξι χαρτογραφήσεις: Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency και παραμετροποιούμενες με επιλογές σε γκάζι, τιμόνι και ανάρτηση. Πόσα χωρούν σε μια λεζάντα;

Το πράμα έχει επίσης δύο τούρμπο, είναι τετράλιτρο, με 600 ίππους, κάποια 800 Nm ροπής, 305 χλμ/ώ. τελικής ταχύτητας, πάντα τετρακίνητο και αυτονόητα αυτόματο. Για την ακρίβεια, με 8άρι Tiptronic. Το χειροκίνητο δεν ταίριαξε, άλλωστε, ποτέ με τα RS 6. Θα παραήταν μανούρα ο επιλογέας σε ένα μεγάλο σασί, ακόμα μεγαλύτερων αποστάσεων. Ασε που με ένα αυτόματο και τόση ισχύ είσαι πιο σέιφ.

Πλέον με ήπια υβριδική υποστήριξη 48 βολτ. Ετσι, για το θεαθήναι της πράσινης κορεκτίλας που επιβάλλει η εποχή. Τι να φτουρήσει, δηλαδή, το mild hybrid μπροστά στην ώθηση για να κάνεις τα 0-100 σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα; Ακόμα πιο εντυπωσιακά; Τα μόλις 12 δ/λ για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 200 χιλιόμετρα την ώρα. Τρελά γρήγορο. Αλλά και αναμενόμενο: ένα Avant με λογότυπο ‘’RS’’ οφείλει να διασχίζει τις αουτομπάνεν με ταχύτητες που ανταγωνίζονται τα καθαρόαιμα υπεραυτοκίνητα.

Πολύ πράμα, επαναλαμβάνω. Ως μέγεθος, ως επιμονή στον τιμημένο V8, ως τεχνολογία, επίδειξη ισχύος, πλούτου, μπορεί και απογόνων – αν είστε καρπεροί. Εξαιρούνται οι υδραυλικοί που καλό είναι να μη το γεμίσουν χαλκοσωλήνες. Χωρίς μομφή για το επιτήδευμα, σύμφωνοι;