Το «Γούντστοκ της Ευρώπης», 50 χρόνια μετά
Μισός αιώνας πέρασε από τις εμφανίσεις του Τζίμι Χέντριξ, των Doors και πολλών άλλων στο Φεστιβάλ της Νήσου Ουάιτ, μπροστά σε πάνω από 600.000 ανθρώπους, που έμεινε στην ιστορία ως το «Γούντστοκ της Ευρώπης». Τωρα μία αναδρομική έκθεση αιχμαλωτίζει την επαναστατική ατμόσφαιρα και το χάος που κατέλαβαν το, κατά τα άλλα ήσυχο, νησί την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου του 1970
Ο κιθαρίστας των «The Who», Πίτερ Τάουνσεντ, ντυμένος με μία λευκή φόρμα εργασίας, που όπως αναφέρει ο Γκάι Πορτέλι, ταίριαζε πολύ περισσότερο με τα ιδεολογικά, αντικαπιταλιστικά, πιστεύω του, από ότι ο πλούτος που η μπάντα και ιδιαίτερα ο ίδιος ο Τάουνσεντ είχαν αρχίσει να συσσωρεύουν Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Ο φωτογράφος Τσαρλς Εβερεστ τράβηξε αυτήν την φωτογραφία του Τζίμι Χέντριξ, που φαίνεται βυθισμένος στις σκέψεις του, στιγμές προτού βγει στην σκηνή, στις πρώτες πρωινές ώρες της 31ής Αυγούστου Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Στην πιο επεισοδιακή εμφάνιση ολόκληρου του φεστιβάλ, η Τζόνι Μίτσελ αρχικά χρειάστηκε να καλέσει έναν γιατρό για έναν από τους θεατές, έπειτα έπρεπε να δώσει μάχη για να πάρει πίσω το μικρόφωνο από έναν χίπη που ήθελε να κάνει μία ομιλία και τελικά χρειάστηκε να απαιτήσει από το κοινό να σεβαστεί τους μουσικούς. Στο τέλος, βγήκε κερδισμένη Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Παρότι η μπάντα «Free», που στα αγγλικά σημαίνει και δωρεάν, είχε σημειώσει μεγάλη εμπορική επιτυχία το 1970, στο κοινό της Νήσου Ουάιτ δεν άρεσε καθόλου το γεγονός πως έπρεπε να πληρώσουν για να τους δουν. Μετά από μία σειρά προβλημάτων, οι οργανωτές κατάλαβαν πως δεν θα έβγαζαν κέρδος και ανακοίνωσαν πως το φεστιβάλ είναι «δωρεάν», αν και η πλειοψηφία των θεατών είχε ήδη πληρώσει εισιτήρια Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Οι «Doors» ανέβηκαν στην σκηνή μετά τα μεσάνυχτα και απαίτησαν να μην ανοίξουν οι προβολείς και έτσι τραγούδησαν στο μισοσκόταδο. Για να καταφέρει να βγάλει αυτήν την φωτογραφία, ο Εβερέστ έπρεπε να ζητήσει να ανοίξουν τα φώτα για μία στιγμή Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Εχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη των οργανωτών, ο Εβερέστ κατάφερε φτάσει σε απόσταση αναπνοής και να αποθανατίσει τον Κλάιβ Μπάνκερ των «Jethro Tull», ο οποίος παίζει ακόμη και μάλιστα σχεδιάζει περιοδεία μέσα στο 2021 Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Η Μέλανι Σάφκα είχε έρθει στο Γούντστοκ, έναν χρόνο πριν, ως μία άσημη τραγουδίστρια, αλλά κατάφερε να φύγει με την ταμπέλα της σούπερ σταρ. Οι διαφωνίες της με την δισκογραφική της εταιρεία την ώθησαν να γράψει το τραγούδι «Look What They've Done to My Song, Ma», που τραγούδησε στην Νήσο Ουάιτ και μετέπειτα έγινε μεγάλη επιτυχία Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Ο Λέοναρντ Κοέν, που τότε είχε μόλις κυκλοφορήσει το δεύτερο άλμπουμ του, τραγούδησε έχοντας ήδη ενημερωθεί πως δεν πρόκειται να πληρωθεί. Κατά τη διάρκεια της ερμηνείας του, ζήτησε από τους θεατές να ανάψουν από ένα σπίρτο ο καθένας, δημιουργώντας μία μαγική εικόνα, σύμφωνα με όσους ήταν παρόντες Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Ο Νικ Τέρνερ των Hawkwind παίζει στο Canvas City, μία επιπλέον σκηνή που στήθηκε στην Νήσο Ουάιτ και εξελίχθηκε σε εστία για πειραματική μουσική, ανάγνωση ποιήσης και συζητήσεων Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Ο Κιθ Μουν, ο χαρισματικός ντράμερ των «The Who», που ισχυριζόταν με υπερηφάνεια πως είχε ρίξει ένα αυτοκίνητο σε μία πισίνα. Mαζί με τον μπασίστα Τζον Εντγουίσλ έθεταν τις βάσεις που επέτρεπαν στον Πιτ Τάουνσεντ και στον Ρότζερ Ντάλτρεϊ να είναι όσο ελεύθεροι και δημιουργικοί ήθελαν Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Σύμφωνα με τον Μπράιαν Χίλτον, που έχει γράψει βιβλίο για το Φεστιβάλ της Νήσου Ουάιτ, το show των «Doors» ήταν μία αξέχαστη εμπειρία, καθώς οι θρύλοι του ψυχεδελικού ροκ ήταν, αδιαμφισβήτητα, στα καλύτερα τους Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
Αυτή η συναυλία στο σκοτάδι έμελλε να είναι και η τελευταία τους σε βρετανικό έδαφος. Εναν χρόνο αργότερα, ο ξέφρενος τρόπος ζωής του Τζιμ Μόρισον θα τον είχε σκοτώσει Charles Everest/Cameron Life Photo/The exhibition Wight Spirit
▲
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12