Πού θα πάει το Οσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας;

Υστερα από διαμαρτυρίες, τελικά τα Οσκαρ Φωτογραφίας θα παρουσιαστούν κανονικά στη ζωντανή μετάδοση της τελετής απονομής. Από το ευρυγώνια παραμορφωτικό και μαγευτικό σύμπαν του Λάνθιμου στην «Ευνοούμενη» μέχρι το ασπρόμαυρο αριστούργημα «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν, αυτές είναι οι πέντε υποψήφιες ταινίες μέσα από δέκα αντιπροσωπευτικά καρέ
Ξεκινώντας από το 1949 και με φόντο την πολιτικά διαιρεμένη Ευρώπη, η ταινία «Ψυχρός Πόλεμος» καταγράφει την ταραχώδη σχέση ενός ζευγαριού στη διάρκεια μιας δεκαετίας
CURZON ARTIFICIAL EYE
Η ταινία είνα ασπρόμαυρη, με πολύ έντονη αντίθεση και επιστρέφει σε ένα παλιότερο, πιο τετράγωνο κινηματογραφικό φορμά, γνωστό ως Academy, προτού επέλθει η κυριαρχία του widescreen
CURZON ARTIFICIAL EYE
«Η Ευνοούμενη»: στις αρχές του 18ου αιώνα η φιλάσθενη και συναισθηματικά ασταθής βασίλισσα Αννα βρίσκεται μπλεγμένη σε ένα παιχνίδι εξουσίας ανάμεσα στην έμπιστη φίλη της και δούκισσα του Μπάρλμπορο, Σάρα και την ξεπεσμένη νεαρή λαίδη Αμπιγκέιλ που καταφθάνει στο παλάτι γεμάτη πανούργα σχέδια
ATSUSHI NISHIJIMA/TWENTIETH CENTURY FOX
Οι ασυνήθιστες γωνίες λήψης, οι ευρυγώνιοι φακοί και το φιλμ 35mm δημιουργούν ένα σύμπαν που σε μαγνητίζει. Γυρισμένο στο Ανάκτορο Χάρτφιλντ στο Χερτφορντσάιρ, ο διευθυντής φωτογραφίας Ρόμπι Ράιαν προτίμησε να χρησιμοποιήσει κυρίως το φως της ημέρας και το φως των κεριών, το οποίο δίνει ένα πολύ απαλό, φυσικό ύφος στην ταινία
YORGOS LANTHIMOS/TWENTIETH CENTURY FOX
Η ταινία «Ρόμα» ακολουθεί την ιστορία μίας οικιακής βοηθού στο σπίτι μιας οικογένειας μεσαίας τάξης στην Πόλη του Μεξικού, κατά τη διάρκεια της πολιτικής αναταραχής στην αρχή της δεκαετίας του 1970. Πέρα από σκηνοθέτης και σεναριογράφος του «Ρόμα», ο Αλφόνσο Κουαρόν ανέλαβε και χρέη διευθυντή φωτογραφίας για την υπέροχη ασπρόμαυρη ταινία του
CARLOS SOMONTE/ESPERANTO FILMOJ
Η κάμερα παίρνει ρόλο παρατηρητή, συχνά καταγράφοντας το περιβάλλον από άκρη σε άκρη για να δώσει μία καλύτερη αίσθηση του χώρου και της ατμόσφαιρας. Οι χαρακτήρες είναι καδραρισμένοι κοντά στην κάμερα, ενώ τους πλαισιώνει η βαβούρα της καθημερινότητας
ALFONSO CUARÓN/ESPERANTO FILMOJ
Στην ταινία «Ενα αστέρι γεννιέται» ο καταξιωμένος κάντρι μουσικός, που τον υποδύεται ο Μπράντλεϊ Κούπερ, βοηθάει μία ταλαντούχα, νέα τραγουδίστρια να γίνει διάσημη, ενώ παράλληλα συνάπτουν και ερωτική σχέση
WARNER BROS
Οι έντονες κόκκινες αποχρώσεις μαζί με τις περιστρεφόμενες κινήσεις της κάμερας μεταφέρουν τον ρυθμό και το συναίσθημα της ταινίας και βάζουν τους θεατές μέσα στις μουσικές σκηνές
WARNER BROS
Δύο γερμανοί φοιτητές Καλών Τεχνών ερωτεύονται παρά τις αντιρρήσεις του πατέρα της κοπέλας, καθώς στο φόντο της ταινίας «Never Look Away» (Werk ohne Autor) ξετυλίγονται τρεις σταθμοί της γερμανικής ιστορίας
SONY PICTURES CLASSICS
Ο έμπειρος διευθυντής φωτογραφίας Καλέμπ Ντεσανέλ ήθελε αρχικά να γυρίσει την ταινία σε φιλμ. Ωστόσο, επειδή τα κοντινά εργαστήρια επεξεργασίας φιλμ είχαν κλείσει, επέλεξε να γυρίσει τελικά την ταινία χρησιμοποιώντας ψηφιακές κάμερες. Μία επιλογή, που όπως φαίνεται, τον δικαίωσε
SONY PICTURES CLASSICS