O Μοχάμεντ Αλι μέσα από πολύ προσωπικά καρέ

Εκπληκτικές φωτογραφίες του Γκόρντον Παρκς που απεικονίζουν τον θρύλο σε προσωπικές στιγμές, αποτυπώνοντας τις λεπτές αποχρώσεις του χαρακτήρα του, παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε έκθεση στην γκαλερί Alison Jacques στο Λονδίνο. Ο Παρκς, έχοντας πρόσβαση στο περιβάλλον του Αλι, άρχισε να τον ακολουθεί κατά τη διάρκεια της προπόνησής του στο Μαϊάμι το 1966 και στη συνέχεια στο Λονδίνο, όπου κατέγραψε την προετοιμασία του για τον αγώνα εναντίον του Χένρι Κούπερ
O Μοχάμεντ Αλι στο Μαϊάμι Μπιτς, το 1970. Πολλές από τις φωτογραφίες της έκθεσης εκτίθενται για πρώτη φορά στην Ευρώπη
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Η θρησκευτική μεταστροφή του στο Ισλάμ και η αλλαγή του ονόματός του από Κάσιους Κλέι σε Μοχάμεντ Αλι ξένισε πολλούς σχολιαστές και επαγγελματίες του μποξ, οι οποίοι συνέχισαν να τον αποκαλούν με το βαφτιστικό του όνομα
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Οταν ο Γκόρντον Παρκς τον συνάντησε στη Φλόριντα το 1966, έγραψε τότε στο περιοδικό Life: «Ενιωσα ελεύθερος να του πω ευθέως ότι είχα έρθει στο Μαϊάμι για να δω αν ήταν πραγματικά τόσο ενοχλητικός όσο οι άνθρωποι τον παρουσίαζαν. Ο Αλι απάντησε: «Δεν χρειάζεται να το γυροφέρνεις αδερφέ... ξέρω γιατί ήρθες». Παρά τη διαφορά ηλικίας 30 ετών, οι δύο άνδρες ξεκίνησαν μια ξεχωριστή φιλία
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Μέσα από τις εικόνες του Παρκς βλέπουμε έναν ευγενικό, χαρισματικό και πνευματώδη Αλι, αλλά και έναν εμπνευσμένο αθλητή, θρησκευόμενο και θαρραλέο άνθρωπο που ουσιαστικά διαμορφώνει την αντίληψη που έχουμε για αυτόν σήμερα ως αφροαμερικανικό πρότυπο
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Περικυκλωμένος από αυτόγραφα που απεικονίζουν τον ίδιο, στο Μαϊάμι, το 1970
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Κοντινό στις γροθιές του Αλι, 1966
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Προπόνηση στο Χάιντ Παρκ του Λονδίνου, το 1966
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Πιτσιρίκια τον πλησιάζουν για ένα αυτόγραφο κατά την άφιξή του στο Λονδίνο, 1966
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Προσευχή πριν από το γεύμα, Μαϊάμι, 1966
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Ο αγώνας εναντίον του Χένρι Κούπερ στο Λονδίνο, 1966
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Ο Μοχάμεντ Αλι διαβάζει ένα άρθρο για εκείνον στα αποδυτήρια του αγώνα
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Με επίσημο ένδυμα στο Λονδίνο, 1966
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Χάρη στην άνευ προηγουμένου πρόσβαση που είχε στον πρωταθλητή, ο Γκόρντον Παρκς φωτογράφισε και παρουσίασε τον Μοχαμέντ Αλί δύο φορές στο περιοδικό Life
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Ο Παρκς τράβηξε περισσότερες από 850 φωτογραφίες με τον Αλι, ωστόσο μόνο τρεις συμπεριλήφθηκαν στο τελικό άρθρο που έγραψε πάλι ο ίδιος
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation
Σε διάλειμμα της προπόνησης για τον αγώνα με τον Κούπερ, το 1966 στο Λονδίνο
Courtesy of The Gordon Parks Foundation, New York and Alison Jacques Gallery, London © The Gordon Parks Foundation