Τα αστέρια της αυτοκίνησης στη Γενεύη

Η 88η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου -η οποία θα διεξαχθεί από τις 8-18 Μαρτίου 2018 - συγκεντρώνεικαι εφέτος το ενδιαφέρον των φίλων του αυτοκινήτου και της τεχνολογίας. Η ελβετική πόλη πάντα παρουσιάζει αυτοκίνητα-ορόσημα και γι' αυτό, άλλωστε, περιλαμβάνεται στο παγκόσμιο «Top 5» των διεθνών εκθέσεων. Δείτε τα σημαντικότερα μοντέλα τα οποία κάνουν πρεμιέρα εκεί
Audi A6. Γυρίζει και αυτό σελίδα και θα ακολουθήσει τα σχεδιαστικά χνάρια που είδαμε στο Α8 και στο νέο A7 Sportback. Το 4θυρο Α6 θα είναι διαθέσιμο με 4κύλινδρους και 6κύλινδρους κινητήρες ντίζελ, ενώ θα φιλοξενεί την τελευταία εκδοχή του συστήματος τετρακίνησης της γερμανικής εταιρείας. Θα έχει κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, με τα βασικά μοντέλα να έχουν τετρακύλινδρα δίλιτρα μοτέρ, με τις κορυφαίες και πιο σπορ εκδόσεις να διαθέτουν τον βενζινοκινητήρα 3,0 λίτρων V6 αλλά και τον 4,0 λίτρων V8, ενώ θα φορά και το ηλεκτρικό turbo του SQ7, με μια plug-in υβριδική έκδοση να βρίσκεται ανάμεσα στη διαθέσιμη γκάμα
BMW X4. Φυσικά, θα έχει πολλά κοινά με την τρέχουσα, νέα γενιά της X3. Τόσο σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, όσο και στους κινητήρες, την ανάρτηση και όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί. Oσο για τον διάκοσμο, ναι μεν θα ακολουθεί τη λογική της X3, αλλά αναμένεται να είναι ακόμα πιο πολυτελής. Στην πορεία και η νέα X4 θα αποκτήσει γρήγορες εκδόσεις: την M40i με τον εξακύλινδρο σε σειρά των δύο turbo και των 3.000 cc με τα 360 PS και κατά πάσα πιθανότητα την M40d. Η τελευταία, θα κινείται από μια ακόμα πιο δυνατή έκδοση του εξακύλινδρου turbo diesel των 3.000 cc
Ferrari 488 Pista. Το βάρος της έχει μειωθεί κατά 90 κιλά σε σχέση με την απλή 488 και οριοθετείται στα 1.280 κιλά. Και σαν συμπλήρωμα στο χαμηλότερο βάρος έρχονται να προστεθούν οι 50 επιπλέον ίπποι του V8 biturbo των 3.9 λίτρων που, πλέον, φθάνει τους 720 ίππους. Τιμή που τον κάνει τον πιο ισχυρό V8 κινητήρα στην ιστορία της Ferrari. Χρειάζεται μόλις 2,85’’ για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και περνά τα 200 χλμ./ώρα σε 7,6’’ ενώ η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 330 χλμ./ώρα
Fiat Tipo Sport. Tο μοντέλο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να διαθέτει μονάχα οπτικές και όχι μηχανικές βελτιώσεις, έχοντας μια πιο επιθετική εμφάνιση, με νέους προφυλακτήρες, πλαϊνές ποδιές, μεγάλες ζάντες και σπορ λεπτομέρειες στο εσωτερικό. Κάποιοι άλλοι γνωρίζοντες υποστηρίζουν ότι το Tipo δεν θα είναι, «απλώς» Sport, αλλά… Abarth. Λέτε;
Citroen Berlingo. Διαθέτει βελτιωμένη ευελιξία με σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση και, σχεδιαστικά, διαθέτει στοιχεία των C3 Aircross και C4 Cactus. Το βαν είναι διαθέσιμο σε πέντε και επτά θέσεις και αργότερα θα προσφέρεται και ως επαγγελματικό. Ο ιδιοκτήτης θα μπορεί να παραμετροποιήσει το μοντέλο ανάλογα με τα δικά του θέλω, με το νέο Berlingo να προσφέρεται σε δύο παραλλαγές, την M με μήκος 4,4 μέτρα και την XL με μήκος 4,75 μέτρα, με το πρώτο να μπορεί να μεταφέρει αντικείμενα έως 2,7 μέτρα και το δεύτερο έως 3,5 μέτρα. Μηχανικά προσφέρεται με τον 1.200άρη PureTech κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 110 ίππων και έναν 1.500άρη BlueHDi diesel απόδοσης 75, 100 και 130 ίππων
Honda. Η εταιρεία θα παρουσιάσει τη νέα γενιά του Honda CR-V για την Ευρώπη, τρία πρωτότυπα εκθέματα -τα Urban EV Concept, Sports EV Concept και NeuV concept- αγωνιστικά μοντέλα με κυρίαρχο το Civic Type R TCR και μία σειρά σπορ προτάσεων σε δύο και τέσσερις τροχούς. Επίσης, πρώτη εμφάνιση θα κάνει και το Jazz X-Road
Hyundai Santa Fe. Το σχεδιαστικό του DNA είναι παρόμοιο με το μικρό του αδερφάκι, το Kona, που αποκαλύφθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο στην Εκθεση της Φρανκφούρτης. Η ξεκάθαρη αλλαγή σελίδας, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του, χαρακτηρίζεται από τα μοντέρνα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες τόσο γύρω από τα κρύσταλλα, όσο και περιμετρικά στο αμάξωμα, το μικρό σπόιλερ και τον «ψευτοδιαχύτη». Ανάλογος εκσυγχρονισμός θα υπάρξει και στο εσωτερικό, με τη Hyundai να υπόσχεται περισσότερους χώρους, με το Santa Fe να προσφέρει ξανά τόσο με 5θέσια όσο και 7θέσια διάταξη. Για τα κινητήρια σύνολα ακόμα δεν έχουν διαρρεύσει πληροφορίες, αλλά δεν αναμένονται εκπλήξεις. Θα υπάρξουν επιλογές βενζίνης, αλλά και diesel, ενώ σύντομα αναμένεται να υπάρξει και plug-in hybrid έκδοση
Kia Ceed. Tο νέο μοντέλο είναι και δείχνει χαμηλότερο, φαρδύτερο, ενώ οι λείες γραμμές έχουν αντικαταστήσει τις γωνίες του απερχόμενου μοντέλου. Στο εμπρός τμήμα δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα «tiger-nose» που είναι πλατύτερη, με νέα γρίλια και χαμηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα. Αρχικά, θα είναι διαθέσιμο με πεντάθυρο αμάξωμα και σε 12 διαφορετικά χρώματα, ενώ θα εφοδιάζεται από μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Τα σύνολα βενζίνης ξεκινούν με τον 1.0 T-GDi (turbocharged gasoline direct injection) της Kia, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους, καθώς και ο νέος 1.4 T-GDi. Ο νέος κινητήρας 1.4 T-GDi της γενιάς «Kappa» αντικαθιστά τον 1.6 GDI και αποδίδει 140 ίππους, δηλαδή 4% μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με τον προκάτοχό του παρά τον μικρότερο κυβισμό του. Διαθέσιμoς θα είναι και ένας 1.4 MPI (multi-point injection) με 100 ίππους. Ο νέος ντίζελ των 1.6 λίτρων αποδίδει 280 Nm και θα είναι διαθέσιμος με 115 ή με 136 ίππους
Lexus UX. Πρόκειται για ένα compact crossover και θα τοποθετηθεί κάτω από το NX στην γκάμα της πολυτελούς μάρκας. Περισσότερες πληροροφίες για τις διαστάσεις ή τα μηχανικά του μέρη δεν έγιναν γνωστές, πέρα από μία σκοτεινή φωτογραφία τού πίσω μέρους. Σε αυτή διακρίνεται η μπάρα με το φως των φρένων, που εξέχει από το αμάξωμα. Ευρωπαϊκή πρεμιέρα θα κάνει στην Ελβετία και το RX L, η παραλλαγή του RX με τρεις σειρές καθισμάτων, αλλά και το πρωτότυπο LF-1 Limitless που αποκαλύφθηκε τον Ιανουάριο στο Ντιτρόιτ
Mercedes-Benz C-Class. Δίπλα στις νέες A-Class, G-Class και το τετράθυρο supercar – τη Mercedes-AMG GT Coupe – το περίπτερο της Mercedes-Benz θα φιλοξενήσει την ανανεωμένη C-Class - σε sedan και station αμάξωμα. Οι αισθητικές αλλαγές εντοπίζονται στα φωτιστικά σώματα, το ρύγχος του αμαξώματος, τους προφυλακτήρες, ενώ είναι πλέον στάνταρ η γρίλια diamond στην έκδοση AMG Line. Νέες επενδύσεις και χρωματισμοί στο εσωτερικό, προσδίδουν ένα φρέσκο αέρα στην καμπίνα των επιβατών. Το πλήρως ψηφιακό ταμπλό περιλαμβάνεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ ο έλεγχος των λειτουργιών γίνεται μέσω είτε του touchpad είτε φωνητικών εντολών. Στην γκάμα των κινητήρων θα κάνει την εμφάνισή του ο νέος 4κύλινδρος 2.0 turbo, με 255 ίππους
Peugeot 508. Κάτω από το καπό υπάρχει ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας PureTech, απόδοσης 180 και 225 ίππων, καθώς και οι BlueHDi πετρελαιοκινητήρες 1.500 και 2.000 κ. εκ. Ο πρώτος αποδίδει 130 άλογα, ενώ ο δεύτερος 160 και 180. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6c και συνδυάζονται αποκλειστικά με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κινώτιο, εκτός από τον βασικό πετρελαιοκινητήρα με τα 130 άλογα, που συνδυάζεται και με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Το 2019 η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα προστεθεί και ένα υβριδικό σύνολο.
Pininfarina. Το όνομά του είναι HK GT και είναι το τέταρτο δημιούργημα στην κοινή πορεία με το εκ Χονγκ Κονγκ ορμώμενο Hybrid Kinetic Group. Όσο για το τι θα δίνει ώθηση στο HK GT, η Pininfarina έκανε λόγο για μηδενικούς ρύπους, καθώς θα υπάρχουν ηλεκτροκινητήρες, χωρίς όμως να ξέρουμε ακόμα κάτι σε ό,τι αφορά σε επιδόσεις και αυτονομία.
Porsche 911 GT3 RS 2018. Το μοντέλο φορά τον 4λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα ο οποίος δυνάμωσε κατά 20 άλογα και πλέον αποδίδει 520 στις 8.250 σ.α.λ, με τη ροπή να παραμένει η ίδια, στα 460 Nm. Τα 0-100 χλμ./ώρα τα κάνει σε 3,2 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 312 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο PDK κιβώτιο και έχει όριο περιστροφής τις 9.000 σ.α.λ
Skoda. Σίγουρα, το ανανεωμένο Skoda Fabia θα είναι αυτό που θα κερδίσει -περισσότερο απ’ όλα τ’ άλλα εκθέματα- το ενδιαφέρον των επισκεπτών, ενώ αρκετοί θα είναι εκείνοι που θα στρέψουν την προσοχή τους στην έκδοση Laurin & Klement του Kodiaq, αλλά και στο πρωτότυπο Vision X, το οποίο θα είναι ηλεκτροκίνητο. Εντούτοις, εξίσου υψηλό αναμένεται να είναι το ενδιαφέρον και για το Octavia RS. Στη Γενεύη, η τσέχικη εταιρεία ανακοίνωσε πως θα παρουσιάσει και την κορυφαία και 2λιτρη έκδοση TSI του Superb, η οποία θα αποδίδει 272 ίππους
SsangYong e-SIV. Τα αρχικά του σημαίνουν Electronic Smart Interface Vehicle. Πρόκειται για ένα compact SUV (μήκους 4,46 μέτρων) με σπορ σιλουέτα, όπως φαίνεται και από τα πρώτα επίσημα σκίτσα που έδωσε στη δημοσιότητα η SsangYong. Το e-SIV είναι ένα σημαντικό μοντέλο στη στρατηγική της κορεάτικης μάρκας, καθώς αυτή ετοιμάζεται να... διαβεί την εποχή των ηλεκτρικών και αυτόνομων οχημάτων. Το ηλεκτρικό μοτέρ του e-SIV έχει ισχύ 190 ίππων, ενώ οι μπαταρίες προσφέρουν αυτονομία 450 km. Η ταχυφόρτισή τους (σε ποσοστό 80%) γίνεται εντός 50 λεπτών, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 150 km/h.
Subaru VIZIV. Μία νέα παραλλαγή του ονόματος VIZIV (ένωση των λέξεων Vision for Innovation) που συνοδεύει τα concept μοντέλα της, θα παρουσιάσει η Subaru στο σαλόνι αυτοκινήτου τής Γενεύης (6-18 Μαρτίου). Το VIZIV Tourer Concept είναι ένα station wagon με δυναμική σχεδίαση, όπως μαρτυρά η φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα η εταιρεία. Η Subaru δεν έδωσε στη δημοσιότητα πληροφορίες για τις διαστάσεις ή τα μηχανικά του μέρη, ή ακόμη αν το αυτοκίνητο παραγωγής θα αποτελέσει τον διάδοχο του Levorg
Toyota Aygo Facelift. Θα κάνει πρεμιέρα με νέα φωτιστικά σώματα, που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας. H ανανέωση στην εμφάνιση συμπληρώνεται με δύο νέα χρώματα αμαξώματος, το ματζέντα και το μπλε, καθώς και με την ανανέωση των σχεδίων των ζαντών, διαμέτρου 15 ιντσών. Στο εσωτερικό συναντάμε αναβαθμισμένα γραφικά στον πίνακα οργάνων, που διαθέτουν μια τρισδιάστατη οπτική και ένα νέο χρώμα φωτισμού. Η Toyota έχει βελτιώσει και την ηχομόνωση της καμπίνας, με προσθήκη νέων απορροφητικών υλικών στο ταμπλό, στις εμπρός κολόνες, στις πόρτες, και στο πίσω μέρος. Μηχανικά, όχι, δεν αλλάζει κάτι
Volvo V60. Το V60 είναι το δεύτερο μοντέλο της οικογένειας «60» της εταιρείας, μετά το XC60, και σχεδιαστικά ακολουθεί τη γνωστή εταιρική ταυτότητα, με την ομοιότητά του με το V90 να είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. To μήκος του αγγίζει τα 4.761 χλστ., όντας 117 χλστ. μεγαλύτερο από το XC60, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.872 χλστ. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 529 λίτρα, και φτάνει μέχρι τα 1.364 λίτρα, όταν αυτά αναδιπλωθούν. Το μοντέλο θα διατίθεται με δύο plug-in hybrid 2λιτρους κινητήρες βενζίνης. Ο πρώτος είναι ο T6 Twin Engine AWD, απόδοσης 340 ίππων, ενώ ο T8 Twin Engine AWD αποδίδει 390 άλογα. Ακόμα, θα υπάρχουν και οι επιλογές μεταξύ των T5 και T6, ενώ από πλευράς πετρελαίου υπάρχουν οι D3 και D4
VW I.D. Vizzion Concept. Με μήκος στα 5,11 μέτρα, το νέο μοντέλο τοποθετείται στη μεγάλη κατηγορία αυτοκινήτων και, παράλληλα, στο premium κομμάτι της. Εντυπωσιακές είναι οι πλευρικές, αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες. Στο εσωτερικό, διαθέτει 4 ανεξάρτητα καθίσματα, με υψηλό κεντρικό τούνελ. Επίσης, φαίνεται ότι δεν υπάρχει τιμόνι, πεντάλ και πίνακας οργάνων, από τη στιγμή μάλιστα που το πρωτότυπο φέρει σύστημα αυτόνομης οδήγησης, που ελέγχεται μέσω ενός «ψηφιακού σοφέρ» και βοηθού του οδηγού, αλλά και των υπολοίπων επιβατών. Για την κίνησή του, το πρωτότυπο εφοδιάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες που έχουν συνδυαστική ισχύ 306 ίππων και στέλνουν τη δύναμη και στους 4 τροχούς. Η τελική ταχύτητα που υπόσχεται η VW είναι 180 χλμ./ώρα, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου, μεγέθους 111 kWh, προσφέρει αυτονομία έως και 665 χιλιομέτρων, με μια φόρτιση
Alpine. Η γαλλική φίρμα -λέγε με Renault- θα παρουσιάσει δύο νέες εκδόσεις της κουπέ Α110 - την πιο ελαφριά και οδηγοκεντρική Pure, αλλά και την πιο πολυτελή Légende. H Pure (σε λευκό χρώμα στις φωτογραφίες) φέρει ειδικές επεμβάσεις και αλλαγές, που αναμένεται να μειώσουν το βάρος της σε σχέση με την A110 που γνωρίζουμε, ούσα παράλληλα και η έκδοση που θα απευθυνθεί στους λάτρεις της οδήγηση. Σε ό,τι αφορά στην πιο πολυτελή A110 Légende (σε γκρι χρώμα στις φωτογραφίες), θα έχει υπερπλήρη εξοπλισμό με στοιχεία στο εσωτερικό της όπως ρυθμιζόμενα σε 6 κατευθύνσεις καθίσματα της Sabelt, carbon επενδύσεις με γυαλιστερό φινίρισμα και πολλά άλλα. Αμφότερες οι νέες εκδόσεις της Alpine θα έχουν τον γνωστό 1.800άρη turbo κινητήρα βενζίνης των 252 ίππων ισχύος, που προέρχεται από το Renault Megane RS. Η ροπή αγγίζει τα 320 Nm και μεταδίδεται στους πίσω τροχούς του γαλλικού κουπέ μέσω 7τάχυτου, διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβωτίου
Rolls-Royce Cullinan. Ελκει την καταγωγή της από το μεγαλύτερο διαμάντι που έχει ανακαλυφθεί ποτέ, με καθαρό βάρος 3.106,75 καράτια (άκοπο), ενώ από το 1907 κοσμεί το σκήπτρο των Κοσμημάτων του Στέμματος τα οποία φυλάσσονται στον Πύργο του Λονδίνου. Πρόκειται για το δεύτερο μοντέλο της βρετανικής φίρμας το οποίο θα αξιοποιήσει το αλουμινένιο χωροδικτύωμα και την αρχιτεκτονική που εξελίχθηκε για τη Phantom VIII. Από το κορυφαίο μοντέλο της Rolls-Royce, αναμένεται να προέλθει και το μηχανικό σύνολο και συγκεκριμένα ο θηριώδης V12 των 6,75 λίτρων των 570 ίππων και των… 900 Nm ροπής. Α, ναι. Θα κοστίζει πάνω από 450.000 δολάρια!
Ford Edge. Το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας απέκτησε φρέσκο παρουσιαστικό χάρη στους επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τους νέους προβολείς με τα νέα LED και λοιπές λεπτομέρειες του αμαξώματος. Στο εσωτερικό υπάρχει ένας πιο μοντέρνος αέρας όπου το κλασικό λεβιέ έχει αντικατασταθεί από έναν περιστροφικό επιλογέα κίνησης. Νέα είναι η οθόνη και πλουσιότερος ο εξοπλισμός. Μία πολύ σημαντική αναβάθμιση για τη ναυαρχίδα της Ford στα SUV (τουλάχιστον στην Ευρώπη) είναι η προσθήκη του νέου δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα με σειριακή τεχνολογία bi-turbo (έναν μικρό και έναν μεγαλύτερο στροβιλοσυμπιεστή). Στην top εκδοχή του ο τετρακύλινδρος diesel αποδίδει 238 άλογα και συνδυάζεται με αυτόματο 8άρι κιβώτιο. Στάνταρ είναι η τετρακίνηση και για την EcoBlue με τα 190 άλογα, ενώ με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς είναι η βασική εκδοχή με τους 150 ίππους