Βόλτες στο εκπληκτικό μετρό της Μόσχας

Είναι γνωστό ότι το μετρό της Μόσχας είναι από τα πιο όμορφα του κόσμου. Πίσω στη δεκαετία του 1930, ήταν ένα στοίχημα για τους Σοβιετικούς να φτιάξουν κάτι που θα ξεπερνούσε σε ομορφιά και λειτουργικότητα τις αντίστοιχες κατασκευές της Δύσης. Και το κέρδισαν: Φωτιστικά, ψηφιδωτά, βιτρό και γλυπτά διακοσμούν τις στάσεις του. Είναι ένα μουσείο. Οχι μόνο τέχνης, αλλά και Ιστορίας. Πουθενά αλλού ο Λένιν δεν είναι τόσο πανταχού παρών...
Επιβάτες περιμένουν το τρένο στον σταθμό Kievskaya, κάτω από τον επιβλητικό πίνακα του Λένιν
REUTERS/Grigory Dukor
Θα μπορούσε να είναι καρέ από ταινία του Κιούμπρικ, αλλά είναι ο φουτουριστικός σταθμός Fonvizinskaya
REUTERS/Grigory Dukor
Ωρα αιχμής στην στάση Kievskaya. Μία τεράστια τοιχογραφία αφιερωμένη στη ρωσο-ουκρανική φιλία κοσμεί έναν από τους τοίχους του Kievskaya. Ο συγκεκριμένος σταθμός κατασκεύαστηκε το 1955, όταν η Ουκρανία ήταν ακόμα μέλος της Σοβιετικής Ενωσης
REUTERS/Grigory Dukor
Το παραμυθένιο, αρτ νουβό εσωτερικό της στάσης Slavyansky Bulvar
REUTERS/Grigory Dukor
Πολυτελείς χρυσές και μεταλλικές λεπτομέρειες στον σταθμό Aviamotornaya
REUTERS/Grigory Dukor
Ενα ζευγάρι φιλιέται υπό το βλέμμα του Βλαντίμιρ Λένιν, στον σταθμό Kievskaya
REUTERS/Grigory Dukor
Το μετρό της Μόσχας μεταφέρει μέχρι και εννέα εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα
REUTERS/Grigory Dukor
Μία σταθμάρχης ελέγχει τα τρένα που έρχονται και φεύγουν από την πλατφόρμα της στάσης Zhulebino. Καθώς η Ρωσία προετοιμάζεται να φιλοξενήσει το Μουντιάλ το 2018, έχει προβεί σε διάφορες αλλαγές στο μετρό της Μόσχας. Μία από αυτές είναι να αντικαταστήσει τις γυναίκες σταθμάρχες, γνωστές για τις αυστηρές παρατηρήσεις τους και τα πειράγματα τους στους επιβάτες με νεαρούς άνδρες που δεν θα αστειεύονται...
REUTERS/Grigory Dukor
Παίζοντας «κουτσό» στον σταθμό Biblioteka Imeni Lenina, από τους πρώτους σταθμούς που λειτούργησαν το 1935
REUTERS/Grigory Dukor
Συνωστισμός αλλά και ιδιαίτερα φωτιστικά στις κυλιόμενες σκάλες του σταθμού Park Kultury
REUTERS/Grigory Dukor
Το τρένο καταφθάνει σην πλατφόρμα της στάσης Kurskaya. Το υπόγειο μεταφορικό δίκτυο της Μόσχας είναι το πέμπτο μεγαλύτερο στον κόσμο, καλύπτοντας συνολικά μια διαδρομή 339 χιλιομέτρων
REUTERS/Grigory Dukor
Εικόνες σοσιαλιστικού ρεαλισμού παραμένουν και σήμερα στους σταθμούς του μετρό της Μόσχας, μια αντήχηση του ένδοξου σοβιετικού παρελθόντος
REUTERS/Grigory Dukor
Μία γυναίκα χαϊδεύει τον μπρούτζινο σκύλο από το γλυπτό που κοσμεί τον σταθμό της Πλατείας της Επανάστασης (Ploschad Revolyutsii)
REUTERS/Grigory Dukor