Η γενιά Υ έχει όνειρα, στόχους και θέλει να μεγαλουργήσει.
Υπάρχουν εταιρείες που τη βοηθούν να το καταφέρει.
Οι νέοι έχουν πάντα στόχο να αλλάξουν τον κόσμο. Δεν τους φτάνει η πραγματικότητα, δεν τους αρκεί το παρόν. Θέλουν έναν κόσμο καλύτερο, πιο δίκαιο, τον θέλουν παραγωγικό, αισιόδοξο. Και τον θέλουν τώρα.
Είναι μια καλή συνήθεια. Δεν είναι κακό να κάνεις όνειρα· μόνο έτσι πάει μπροστά ο κόσμος. Από την άλλη, κάθε προηγούμενη γενιά, έχει ένα φορτίο στους ώμους της: νιώθει την υποχρέωση να ανησυχεί για τους νέους. Την ίδια στιγμή όμως, τους θεωρεί πιο ευνοημένους από τους ίδιους, πιο εφησυχασμένους - προφανώς γι’ αυτό τους κουνάει το δάχτυλο με σπουδή. Εδώ και λίγο καιρό, αυτό έχει αλλάξει. Όχι άδικα.
Η γενιά Y, οι απόγονοι των baby boomers, όσοι γεννήθηκαν από τα ’80s και μετά, τα μέλη μιας καταρτισμένης, απαιτητικής, ορεξάτης και υπέροχα αισιόδοξης γενιάς, δεν αντιμετωπίζουν γκρίνια. Ίσως γιατί ακούγεται κάπως προκλητικό το να επιτίθεσαι στους νέους σήμερα. Σε μια χώρα με περίπου 1 εκατομμύριο άνεργους κάτω των 35 ετών, σε μια χώρα από την οποία περίπου 200 χιλιάδες πτυχιούχοι έχουν φύγει για να δουλέψουν στο εξωτερικό, η κριτική στους νέους είναι, αν μη τι άλλο, πλεονασμός.
Για τους νέους, όλα αυτά δεν έχουν καμία σημασία. Γιατί η γενιά Υ, οι millennials όλοι αυτοί που ζουν, δημιουργούν και ονειρεύονται στην Ελλάδα του 2016, ξέρουν πως μπορούν να βρουν τις διεξόδους τους.
Ακόμη και το καλοκαίρι του 2015, τη στιγμή μιας έντονης ανασφάλειας, υπήρξαν κάποια παιδιά που είδαν την ευκαιρία, βρήκαν δουλειά και μαζί βρήκαν μέλλον. Ψύχραιμα και ενημερωμένα, ικανά και τολμηρά, εντόπισαν εκείνους που μεριμνούν για την επόμενη ημέρα, που μπορούν να τους προσφέρουν προοπτική και ασφάλεια. Έκαναν λοιπόν το βήμα, μπήκαν σε μια επαγγελματική οικογένεια, σε μια εταιρεία που θεωρεί ουσιώδες η επιχειρηματική της δραστηριότητα να αντανακλά το κοινωνικοοικονομικό της αποτύπωμα. Γι’ αυτό τους βλέπετε να χαμογελάνε.
Οι άνθρωποι που μιλούν στο παραπάνω βίντεο, η Αμάντα Αλεξάκου, η Ιωάννα Ψύγκα, η Ειρήνη Εμμανουηλίδου και ο Βίκτωρ Βραχάμης, έχουν κάτι κοινό: το πλατύ, αισιόδοξο, δικαιολογημένο χαμόγελό τους.
Δεν είναι χαρούμενοι μόνο γιατί είναι νέοι, αλλά κυρίως γιατί βλέπουν μπροστά. Γιατί πίσω από τις λέξεις τους διακρίνεται η αισιοδοξία τους.
Πάντα νιώθεις αισιοδοξία, όταν κάποιος σε εμπιστεύεται, σου δίνει την ευκαιρία να μάθεις αλλά και να δείξεις τι αξίζεις, σε αγκαλιάζει και σου δείχνει πως το μέλλον είναι μπροστά σου.
Το μέλλον μπορεί να μην είναι εύκολο, να μην είναι εγγυημένο ή δεδομένο, αλλά υπάρχει.
Κάποιοι φροντίζουν χρόνια να την ενισχύουν! Το Graduate Trainee Program ξεκίνησε πριν από 26 χρόνια. Υπάρχουν άνθρωποι που, μέσω αυτού, ξεκίνησαν να εργάζονται στην Coca-Cola Τρία Έψιλον το 1990 και βρίσκονται ακόμα εκεί.
Κάθε χρόνο η εταιρεία υποδέχεται νέους ανθρώπους για να τους βοηθήσει να εξελιχθούν και να ξεκινήσουν δυναμικά την καριέρα τους.
Αυτό λέγεται ευκαιρία. Είναι ο λόγος για τον οποίο η Αμάντα λέει πως «είναι πολύ σημαντικό να είμαι εδώ» και η Ιωάννα ομολογεί με ένα πλατύ χαμόγελο πως «το μέλλον ανοίγεται μπροστά μου», ο Βίκτωρ παραδέχεται πως «είναι ένα ταξίδι γνώσης!» και η Ειρήνη αναγνωρίζει πως «εκτός από την επαγγελματική εμπειρία που μου δόθηκε, γνώρισα καταπληκτικούς ανθρώπους και συνεργάτες».
Η Γενιά Υ έχει τις προτιμήσεις της. Και η Coca-Cola Τρία Έψιλον είναι στην κορυφή των επιθυμιών, των ονείρων και των «θέλω» των νέων. Όχι τυχαία· το μαρτυρούν και οι αριθμοί:
Στις ασπρόμαυρες οθόνες των τηλεοράσεων του 1971 εμφανίστηκε μια διαφήμιση τόσο ζωντανή, τόσο αισιόδοξη, τόσο λαμπερή που οι άνθρωποι σχεδόν μπορούσαν να δουν τα χρώματα. Ήταν μια παραγωγή της Coca-Cola, στην οποία δεκάδες νέοι όλων των φυλών τραγουδούσαν χαρούμενοι στην κορυφή ενός καταπράσινου ιταλικού λόφου πως «Θα ήθελα να χτίσω ένα σπίτι για κάθε άνθρωπο, να το γεμίσω αγάπη και να προσφέρω σε όλους Coca-Cola, το πραγματικό αναψυκτικό».
Θεωρείται η πιο επιτυχημένη διαφήμιση όλων των εποχών, κυρίως γιατί είχε πιάσει το πνεύμα της εποχής: Ο κόσμος ένιωθε αισιοδοξία, το μέλλον ήταν μπροστά. Δυο χρόνια πριν, το 1969, είχε πραγματοποιηθεί η εμφιάλωση του πρώτου μπουκαλιού Coca-Cola στην Ελλάδα από την Coca-Cola Τρία Έψιλον. Η εταιρεία συνεχίζει έως σήμερα τη μακρά πορεία της παραγωγικής της δραστηριότητας, σε μια αλυσίδα αξίας που ξεκινά από τους Έλληνες παραγωγούς και προμηθευτές, και καταλήγει στους Έλληνες καταναλωτές.
Σχεδόν 5 δεκαετίες μετά, η Coca-Cola Τρία Έψιλον, βρίσκεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή των προτιμήσεων για την «Γενιά Υ» μεταξύ των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Το γιατί το εξηγούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. «Στις μέρες μας, είναι πολύ σημαντικό οι νέοι να έχουν ευκαιρίες», λέει η Αμάντα Αλεξάκου, που μέσω του προγράμματος εντάχθηκεστο Εμπορικό Τμήμα της Coca-Cola Τρία Έψιλον. Η Ιωάννα Ψύγκα, που εργάζεται στην Εφοδιαστική Αλυσίδα (SupplyChain), συμπληρώνει: «Είμαι μόλις 9 μήνες στην εταιρεία και έχω αναλάβει ήδη σημαντικά projects αναπτύσσοντας τις ικανότητές μου». H Ειρήνη Εμμανουηλίδου, που εργάζεται στο ίδιο τμήμα, θυμάται το δύσκολο καλοκαίρι του 2015 ως «μια στιγμή ορόσημο που σηματοδότησε την αρχή της καριέρας μου». Και ο Βίκτωρ Βραχάμης, εργαζόμενος από το 2015 στο Εμπορικό Τμήμα, συγκρίνει αναπόφευκτα τον εαυτό του: «Όπως όλοι στην Ελλάδα, έχω φίλους που δεν εργάζονται. Αλλά ξέρω πως ευκαιρίες υπάρχουν, ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Και το σημαντικό, είναι να είσαι σε μια εταιρεία που θα υπάρχουν άνθρωποι δίπλα σου να σε βοηθήσουν, να σε στηρίξουν. Εγώ το βρήκα εδώ».
Οπότε η προτίμηση των νέων δεν είναι τυχαία. Με 1.500 εργαζόμενους συνολικά στην Ελλάδα, από τους οποίους το 40% ανήκει στη Γενιά Υ, με το Graduate Trainee Program να δίνει ευκαιρίες εξέλιξης σε νέους αλλά και με επιπλέον 60-70 εποχικές θέσεις εργασίας τον χρόνο σε όλη τη χώρα στις πωλήσεις -έναν τομέα πρώτο σε ανθρώπινο δυναμικό συγκριτικά με άλλες εταιρείες του κλάδου- η Coca-Cola Τρία Έψιλον έχει ένα όραμα:
Να δημιουργεί σταθερά ευκαιρίες καριέρας και να δίνει τα κατάλληλα εφόδια στους ανθρώπους της για να βλέπουν το μέλλον με αισιοδοξία.
Όπως όλοι στην Ελλάδα, έχω φίλους που δεν εργάζονται. Αλλά ξέρω πως ευκαιρίες υπάρχουν, ακόμα και σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση. Και το σημαντικό, είναι να είσαι σε μια εταιρεία που θα υπάρχουν άνθρωποι δίπλα σου να σε βοηθήσουν, να σε στηρίξουν. Εδώ, το βρήκα. ΒΙΚΤΩΡ ΒΡΑΧΑΜΗΣ COMMERCIAL GRADUATE TRAINEE
Το 1999 ένα παιδί γεννιόταν. Ηταν μέλος της γενιάς Υ, ένας millennial γεννημένος πριν από το millennium. Ηταν ένα παιδί που γεννιόταν σε μια αισιόδοξη Ελλάδα. Οι γονείς του ένιωθαν πως το μέλλον είναι μόνο μπροστά. Όλοι ήταν βέβαιοι πως όταν θα έβγαινε στην αγορά εργασίας θα συναντούσε τις καλύτερες συνθήκες, σίγουρα καλύτερες από την προηγούμενη γενιά. Είχαν κάνει λάθος. Σήμερα, η σιγουριά αυτή έχει δώσει τη θέση της στην αβεβαιότητα.
Είναι από τις περιπτώσεις που η ζωή σου αλλάζει προς το καλύτερο. ΣΟΥΖΑΝΑ ΡΑΡΗ
Το 1999, ήταν επίσης η χρονιά που η Σουζάνα Ραρή, Supply Chain Services Manager Ελλάδας-Κύπρου στην Coca-Cola Τρία Έψιλον, ξεκινούσε να δουλεύει στην εταιρεία μέσω του Graduate Trainee Program. Είναι μια εκ των εκατοντάδων αποφοίτων που σταδιοδρόμησαν στην εταιρεία, αναλαμβάνοντας υψηλόβαθμες θέσεις.
Δεν αποκλείεται σε λίγα χρόνια η Σουζάνα και το παιδί που γεννήθηκε όταν η ίδια ξεκινούσε την καριέρα της, να συναντηθούν στην εταιρεία που προσελκύει του νέους και τους δίνει προοπτική για την επόμενη ημέρα.
«Είναι από τις περιπτώσεις που η ζωή σου αλλάζει προς το καλύτερο», λέει σήμερα η κ. Ραρή, για το πρόγραμμα που καθόρισε την επαγγελματική πορεία της. Με την αυτοπεποίθηση του στελέχους που εξελίχθηκε και ανέπτυξε το ταλέντο της, σε μια εταιρεία που ενισχύει την αυθεντικότητα, την ομαδικότητα και τη δημιουργία, εργάζεται με πάθος, φροντίζει τους ανθρώπους της και τους εξελίσσει.
Ο Νίκος Γκαρής, Value Chain Financial Manager, εντάχθηκε στο δυναμικό της εταιρείας το 2012, μέσω του Graduate Trainee Program. Μέλος και αυτός της γενιάς Υ, είχε την ευκαιρία να ξεκινήσει μία δυναμική καριέρα σε μια δύσκολη περίοδο για την αγορά εργασίας. Σήμερα, σκεπτόμενος την πορεία του στην εταιρεία, παραδέχεται: «Το ταξίδι έχει σίγουρα και δυσκολίες αλλά είναι μαγικό και μας οδηγεί στον επιθυμητό προορισμό».