Για τη Μέριλιν, φωτογραφίες μιας σύντομης ζωής
Εξήντα χρόνια κλείνουν στις 5 Αυγούστου από τον θάνατο της Μονρόε, αλλά ο μύθος της συνεχίζει να ασκεί μία παράξενη έλξη μέχρι και σήμερα. Οι περισσότεροι την έβλεπαν ως το απόλυτο θηλυκό, ένα σύμβολο του σεξ, όμως στην πραγματικότητα ήταν και μία πολύ καλή ηθοποιός, με άπειρες δυνατότητες. Αν κάποιος φρόντιζε να της δώσει τις ευκαιρίες. Και αν κάποιος τη βοηθούσε να νικήσει τους «δαίμονές» της...
Μαζί με τη μητέρα της Γκλάντις Μπέικερ στην παραλία, το 1929. Τα παιδικά της χρόνια τα πέρασε με θετούς γονείς, 11 διαφορετικούς και ένα χρόνο σε ορφανοτροφείο στο Λος Αντζελες, καθώς η μητέρα της έπασχε από σχιζοφρένεια και έπρεπε να μπει σε ίδρυμαSilver Screen Collection/Hulton Archive/Getty Images
▲
H Μονρόε σε οντισιόν στο θέατρο Players Ring του Λος Αντζελες, το 1950. Ο ισπανός καλλιτέχνης Φρανθίσκο Γκόγια ήταν ο αγαπημένος της ζωγράφος. «Τον γνωρίζω πολύ καλά, έχουμε τα ίδια όνειρα, έχω τα ίδια όνειρα από τότε που ήμουν παιδί» έλεγε η ίδιαRichard C. Miller/Donaldson Collection/Getty Images
▲
Το 1950, ο τότε ατζέντης της Τζόνι Χάιντ, πλήρωσε τα έξοδα για να κάνει η Μονρό δύο πλαστικές επεμβάσεις, μία στη μύτη και μία στο πηγούνιM. Garrett/Murray Garrett/Getty Images
▲
Η Μονρόε στην ταινία του Τζον Χιούστον «Η ζούγκλα της Ασφάλτου» το 1950, όπου υποδυόταν την ερωμένη ενός γκάνγκστερ. Ηταν από τις πρώτες ερμηνείες της που έκανε τους κριτικούς να την προσέξουνMGM
▲
Ποζάροντας μαζί με τις δύο συμπρωταγωνίστριες της, Λόρεν Μπακόλ (δεξιά) και Μπέτι Γκρέιμπλ (κέντρο), για την ταινία «Πως να παντρευτείτε έναν εκατομμυριούχο» το 1953. Η Μέριλιν Μονρό συνήθιζε να λευκαίνει την επιδερμίδα της με ορμονικές κρέμες και της άρεσε να κυκλοφορεί γυμνή μπροστά στις γυναίκες υπαλλήλους των κινηματογραφικών στούντιοTwentieth Century Fox
▲
Στην ταινία «Ο πρίγκηπας και η χορεύτρια» το 1957, μαζί με τον Λόρενς Ολίβιε. Η Μονρόε είχε πάντα μαζί της μία δασκάλα υποκριτικής να τη συμβουλεύει ανάμεσα στις σκηνές και για τη συγκεκριμένη ταινία την πλήρωσε 25,000 δολάρια, όσα πήραν και οι υπόλοιποι πρωταγωνιστέςWarner Bros
▲
Με τον Τζακ Λέμον στα γυρίσματα της ταινίας «Μερικοί το προτιμούν Καυτό». Η Μονρόε δυσκολευόταν πολύ να μάθει τα λόγια της και στην απολαυστική κωμωδία του 1959, χρειάστηκε 60 φορές μέχρι να μπορέσει να πετύχει την απλή ατάκα «Εγώ είμαι, η Σούγκαρ»Richard Miller/Getty Images
▲
Το 1960 με τον Ιβ Μοντάν στην ταινία «Ελα να αγαπηθούμε». Η Μέριλιν γοητευόταν πάντα από τους διανοούμενους και ο γάλλος, κομμουνιστής ηθοποιός την είχε συνεπάρει. Ο γάμος της με τον Μίλερ ήταν υπό διάλυση και για λίγους μήνες διατηρούσε παράνομο δεσμό με τον ΜοντάνDonaldson Collection/Michael Ochs Archives/Getty Images
▲
Mε τον Αρθουρ Μίλερ στο ξενοδοχείο Waldorf-Astoria. Πριν τον γάμο της με τον διάσημο θεατρικό συγγραφέα, η Μέριλιν ασπάστηκε τον ΙουδαϊσμόSunset Boulevard/Corbis via Getty Images
▲
Οι συγγραφείς την λάτρευαν. Ο Ζαν Πολ Σαρτρ την ήθελε για τον ρόλο της υστερικής ασθενούς στην ταινία «Φρόυντ» και ήταν η πρώτη επιλογή του Τρούμαν Καπότε για το ρόλο τη Χόλυ Γκολάιτλι, ο οποίος πήγε τελικά στην Οντρεϊ ΧέπμπορνEd Feingersh/Michael Ochs Archives/Getty Images
▲
Η Μονρόε με τον δεύτερο σύζυγο της Τζο Ντι Μάτζιο, μόλις έχουν παντρευτεί στο δημαρχείο του Σαν Φραντσίσκο, τον Ιανουάριο του 1954. Ο παθιασμένος έρωτας τους κράτησε μόνο εννέα μήνες, αλλά για είκοσι χρόνια μετά τον θάνατο της Μέριλιν, ο Ντι Μάτζιο έστελνε κόκκινα τριαντάφυλλα στο μνήμα τηςGetty Images
▲
Ηταν από τις πρώτες φαν της γιόγκα, την οποία διδάχθηκε από την Ιντρα Ντέβι, μία σουηδορωσίδα σταρ του Μπόλιγουντ, η οποία δίδασκε επίσης γιόγκα στην Γκρέτα Γκάρμπο και τη Γκλόρια Σουάνσον. Στην φωτογραφία, η Μέριλιν σε διάλειμμα από τα γυρίσματα, παίζει δίπλα στο κύμα κοντά στο σπίτι της στο ΧόλιγουντL J Willinger/Getty Images/Ideal Images
▲
Με τον Κλαρκ Γκέιμπλ στην ταινία του 1961 οι «Αταίριαστοι», η τελευταία ταινία που κατάφεραν να ολοκληρώσουν και οι δύο πρωταγωνιστές. Η Μέριλιν είχε εμμονή με τον Γκέιμπλ , όπως παραδέχτηκε μικρή ονειρευόταν πως ήταν ο πατέρας της ενώ όταν πέθανε έκλαιγε συνέχεια για δύο μέρεςMGM
▲
Συγκριτικά με τις άλλες ηθοποιούς σταρ της εποχής της, η Μέριλιν ήταν η πιο κακοπληρωμένη. Η αμοιβή της Τζέιν Ράσελ, συμπρωταγωνίστριας της στην ταινία του 1953 «Οι άνδρες προτιμούν τις ξανθιές», ήταν δέκα φορές μεγαλύτερη από της ΜονρόεTwentieth Century Fox
▲
Στην τελευταία της ταινία που δεν κατάφερε να ολοκληρώσει «Something’s Got to Give», πληρώθηκε 100,000 δολάρια, ελάχιστα μπροστά στο ένα εκατομμύριο που πήρε η Ελίζαμπεθ Τέιλορ για την «Κλεοπάτρα»Twentieth Century Fox
▲
Η Μονρόε κηδεύτηκε με ανοιχτό φέρετρο, φορώντας ένα πράσινο φόρεμα και μια πλατινέ περούκα, καθώς της είχαν ξυρίσει μέρος του κεφαλιού της για τη νεκροψίαBaron/Getty Images/Ideal Images
▲
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16