Φωτογραφίζοντας την αναγέννηση της Ιταλίας

Το 1945 ονομάστηκε «χρονιά μηδέν»: ήταν μία ευκαιρία για την Ιταλία να ξεκινήσει από την αρχή, έπειτα από έναν πόλεμο που έχασε. Μαζί της ξεκίνησε και ένα νέο στυλ φωτογραφίας, η νεορεαλιστική, η οποία σε συνδυασμό με το σινεμά και τη λογοτεχνία κατάφερε να αποτυπώσει μία χώρα που αναδύεται από τα ερείπια γεμάτη ζωντάνια και ελπίδα. H έκθεση «The New Beginning for Italian Photography: 1945-1965» στην γκαλερί Howard Greenberg της Νέας Υόρκης δείχνει αυτό το μεταίχμιο της ιταλικής -και ευρωπαϊκής- Ιστορίας
«Οι Ιταλοί γυρίζουν» ο τίτλος της φωτογραφίας του Μάριο ντε Μπιάσι, ο οποίος ξεκίνησε να βγάζει φωτογραφίες το 1944 με μία κάμερα που βρήκε στα ερείπια της Νυρεμβέργης
© Archivio Mario de Biasi / Howard Greenberg Gallery, NewYork
Η αναχώρηση του θρυλικού πλοίου «Χριστόφορος Κολόμβος» με ιταλούς μετανάστες από το λιμάνι της Γένοβας, το 1957. Προορισμός, η Νέα Υόρκη
© Archivio Stefano Robino / Howard Greenberg Gallery
Κόσμος συγκεντρωμένος στο λιμάνι της Γένοβας αποχαιρετά τον «Χριστόφορο Κολόμβο» που σαλπάρει για το αμερικανικό όνειρο
© Archivio Stefano Robino / Howard Greenberg Gallery
«Οι νέοι του σήμερα» στο Μιλάνο, το 1961. Η ιταλική νεολαία θέλει να μοιάζει με τους Αμερικάνους, εξ ου και το τραγούδι «Tu vuò fa l'Americano» του Ρενάτο Καροσόνε
© Enrico Cattaneo / Howard Greenberg Gallery
Εκπληκτική φωτογραφία του Ογκούστο Κανταμέσα με τίτλο «Κοντινός ορίζοντας»
© Archivio Augusto Cantamessa / Bruna Genovesio and Patrik Losano
«Νύχτα #1». Οι εικόνες που παρουσιάζονται στην έκθεση επικεντρώνονται στην αναζήτηση ασυνήθιστων ιστοριών που ξεπηδούν μέσα από καθημερινές σκηνές
© Heirs of Sante Vittorio Malli / Howard Greenberg Gallery
«Αγόρι». Η ιταλική φωτογραφία αγκάλιασε τον νεορεαλισμό, ρίχνοντας φως στην κατάσταση μίας χώρας που ξεπροβάλλει από τα ερείπια και τη φρίκη του πολέμου
© Eredi Mario Giacomello / Howard Greenberg Gallery
Ατμοσφαιρική φωτογραφία από βαγόνια τρένων που μοιάζει με αρνητικό φιλμ
© Heirs of Sante Vittorio Malli / Howard Greenberg Gallery,
Παιδιά παίζουν στον κήπο, 1959
© Archivio Stefano Robino / Howard Greenberg Gallery
Μιλάνο 1954: στο θρυλικό μπαρ «Santa Tecla», δύο νέοι χορεύουν αμερικανόφερτη μπίμποπ (είδος της jazz που βρισκόταν στην άνθησή του τα χρόνια εκείνα), προκαλώντας τον θαυμασμό αλλά και την αμηχανία άλλων θαμώνων. Ενδιαφέρον έχει η ξύλινη καρέκλα
© Roberto Spampinato
Οι εικόνες που παρουσιάζονται στην έκθεση «αιχμαλωτίζουν φευγαλέες στιγμές που φυτεύουν σπόρους για να φανταστεί κάποιος μεγαλύτερα αφηγήματα»
© Archivio Mario de Biasi / Howard Greenberg Gallery
Τα δύο αδέλφια, Πάολο και Φερνάντο Γκάβι, το 1958
© Stefano Robino
Ο Κάρλο Μπαβανιόλι απαθανάτιζε τις εργατικές συνοικίες στη Ρώμη και στη συνέχεια συνεργάστηκε με το διάσημο περιοδικό Life
© Carlo Bavagnoli