Το έπος της επέκτασης της Διώρυγας του Παναμά
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: 11.000 εργάτες εξόρυξαν 150 εκατ. κυβικά μέτρα χώμα και βράχους (για την απομάκρυνσή τους χρειάστηκαν 6,4 εκατ. δρομολόγια φορτηγών). Τις εργασίες που διήρκεσαν εννέα χρόνια παρακολούθησε από την αρχή και τεκμηρίωσε με το φακό του ο φωτογράφος Τομ Φόουλκς
Βασικός στόχος των έργων επέκτασης ήταν να φτιαχτεί μια τρίτη ομάδα ανυψωτικών δεξαμενών ώστε να χωρούν τα μεγαλύτερα πλοία που ναυπηγούνται σήμερα. Ομως το σχέδιο περιελάμβανε πολύ περισσότερα από αυτό. Ετσι φτιάχτηκε μια νέα πρόσβαση στον Ειρηνικό μήκους 6,4 χλμ. ενώ βάθυναν οι είσοδοι στους δύο ωκεανούς αλλά και οι ενδιάμεσες λίμνες που υπάρχουν σε όλο το μήκος του έργουTom Fowlkes
▲
Ενα γιγάντιο φορτηγό μεταφέρει μπάζα από το εργοτάξιο στην είσοδο του Ειρηνικού. Πάνω από 300 τέτοια φορτηγά αλλά και εκσκαφείς, γερανοί, μπουλντόζες και άλλα μηχανήματα βαρέος τύπου χρησιμοποιήθηκαν για την ολοκλήρωση των εργασιώνTom Fowlkes
▲
Oι γερανοί δουλεύουν νυχθημερόν στη δεξαμενή Κοκόλι στην πλευρά του Ειρηνικού. Κάθε μία από αυτές τις καινούργιες δεξαμενές χωρίζεται σε τρεις υποθαλάμους και είναι μεγαλύτερη κατά 60% από τις προηγούμενες. Eχουν 426,7 μέτρα μήκος, 54,8 μ. πλάτος και 18,2 μ. βάθοςTom Fowlkes
▲
Ο γερανός Τιτάνας, που κατασκευάστηκε στη Γερμανία στην περίοδο του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο. Εδώ επιχειρεί σε μία από τις παλιές εισόδους της Διώρυγας οι οποίες πλέον θα εξυπηρετούνται από καινούργιες, ιδιαίτερα ευκολόχρηστες, κυλιόμενες θύρεςTom Fowlkes
▲
Το εργοτάξιο της δεξαμενής Αγουα Κλάρα, στην πλευρά του Ατλαντικού. Πάνω από 220.000 τόνοι χάλυβας χρειάσθηκαν για να οπλιστούν και να «σιδερωθούν» οι καινούργιες αυτές δεξαμενές ανύψωσηςTom Fowlkes
▲
Αεροφωτογραφία των χωματουργικών εργασιών. 150 εκατ. κυβικά μέτρα χώματος και βράχων μετακινήθηκαν και απαιτήθηκαν γι΄ αυτό 6,4 εκατ. δρομολόγια φορτηγώνTom Fowlkes
▲
Συγκολλητής αντικαθιστά ένα από τα δόντια της βυθοκόρου Κιμπιάν Ι η οποία «καταβροχθίζει» υποθαλάσσια πετρώματα. Αφού τα κομματιάσει, τα φέρνει στην επιφάνεια και τα εναποθέτει στην ακτήTom Fowlkes
▲
Ενα φορτηγό με κοντέινερς ετοιμάζεται να μπει στη δεξαμενή Γκατούν. Η ομώνυμη λίμνη μόλις που διακρίνεται στο βάθοςTom Fowlkes
▲
Αυτός ο εκσκαφέας φορτώνει χώμα στο μέρος όπου πρόκειται να οικοδομηθεί η δεξαμενή Κοκόλι, στην πλευρά του ΕιρηνικούTom Fowlkes
▲
Αεροφωτογραφία των εργασιών επέκτασης στη λίμνη Γκατούν που διακρίνεται στο βάθος. Οι υδάτινοι λεωφόροι της Διώρυγας φάρδυναν και βάθυναν σημαντικάTom Fowlkes
▲
Δύο εργάτες συζητούν σε έναν από τους γιγάντιους υδατοφράχτες του έργου. Μέσω αυτού και άλλων τέτοιων αγωγών τεράστιες υδάτινες μάζες θα παροχετεύονται στις δεξαμενές ανύψωσης και θα τις γεμίζουν σε χρόνο ρεκόρTom Fowlkes
▲
Οι θύρες αυτές περιμένουν την τοποθέτησή τους στη δεξαμενή της Αγουα Κλάρα. Κάθε παρόμοια δεξαμενή έχει 16 τέτοιες θύρες, που καθεμιά τους ζυγίζει κατά μέσο όρο 3.200 τόνους -άλλες 2.100, άλλες 4.200 τόνους-, και κυλούν σε ειδικές ράγες κατακόρυφα στο δάπεδο της δεξαμενήςTom Fowlkes
▲
Ενας εργάτης παρακολουθεί τους γερανούς που έχουν πάρει θέση για να τοποθετήσουν τις θύρες στη δεξαμενή της Αγουα ΚλάραTom Fowlkes
▲
Εργάτες περιμένουν να ανοίξουν οι βάνες που θα γεμίσουν με νερό μία από τις δεξαμενέςTom Fowlkes
▲
Η δεξαμενή της Αγουα Κλάρα, στα ανατολικά της δεξαμενής Γκατούν που βρίσκεται στην πλευρά της Καραϊβικής, είναι σχεδόν έτοιμηTom Fowlkes
▲
Μια είσοδος μισοθαμμένη από το αμμοχάλικο που ένα φορτηγό άδειασε απρόσεκτα, στην πλευρά του ΑτλαντικούTom Fowlkes
▲
Γενική άποψη μιας από τις δεξαμενές στην πλευρά του ΕιρηνικούTom Fowlkes
▲
Κοντέινερς έτοιμα να φορτωθούν σε πλοία στο παναμέζικο λιμάνι Μπαλμπόα του Ειρηνικού. Οι νέες δεξαμενές θα εκτινάξουν την αξία των διακινούμενων μέσω της Διώρυγας εμπορευμάτων από 270 δισ. δολάρια σε 635 δισ. δολάρια ετησίωςTom Fowlkes
▲
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18