Το έπος της επέκτασης της Διώρυγας του Παναμά

Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: 11.000 εργάτες εξόρυξαν 150 εκατ. κυβικά μέτρα χώμα και βράχους (για την απομάκρυνσή τους χρειάστηκαν 6,4 εκατ. δρομολόγια φορτηγών). Τις εργασίες που διήρκεσαν εννέα χρόνια παρακολούθησε από την αρχή και τεκμηρίωσε με το φακό του ο φωτογράφος Τομ Φόουλκς
Βασικός στόχος των έργων επέκτασης ήταν να φτιαχτεί μια τρίτη ομάδα ανυψωτικών δεξαμενών ώστε να χωρούν τα μεγαλύτερα πλοία που ναυπηγούνται σήμερα. Ομως το σχέδιο περιελάμβανε πολύ περισσότερα από αυτό. Ετσι φτιάχτηκε μια νέα πρόσβαση στον Ειρηνικό μήκους 6,4 χλμ. ενώ βάθυναν οι είσοδοι στους δύο ωκεανούς αλλά και οι ενδιάμεσες λίμνες που υπάρχουν σε όλο το μήκος του έργου
Tom Fowlkes
Ενα γιγάντιο φορτηγό μεταφέρει μπάζα από το εργοτάξιο στην είσοδο του Ειρηνικού. Πάνω από 300 τέτοια φορτηγά αλλά και εκσκαφείς, γερανοί, μπουλντόζες και άλλα μηχανήματα βαρέος τύπου χρησιμοποιήθηκαν για την ολοκλήρωση των εργασιών
Tom Fowlkes
Oι γερανοί δουλεύουν νυχθημερόν στη δεξαμενή Κοκόλι στην πλευρά του Ειρηνικού. Κάθε μία από αυτές τις καινούργιες δεξαμενές χωρίζεται σε τρεις υποθαλάμους και είναι μεγαλύτερη κατά 60% από τις προηγούμενες. Eχουν 426,7 μέτρα μήκος, 54,8 μ. πλάτος και 18,2 μ. βάθος
Tom Fowlkes
Ο γερανός Τιτάνας, που κατασκευάστηκε στη Γερμανία στην περίοδο του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, είναι ένας από τους μεγαλύτερους στον κόσμο. Εδώ επιχειρεί σε μία από τις παλιές εισόδους της Διώρυγας οι οποίες πλέον θα εξυπηρετούνται από καινούργιες, ιδιαίτερα ευκολόχρηστες, κυλιόμενες θύρες
Tom Fowlkes
Το εργοτάξιο της δεξαμενής Αγουα Κλάρα, στην πλευρά του Ατλαντικού. Πάνω από 220.000 τόνοι χάλυβας χρειάσθηκαν για να οπλιστούν και να «σιδερωθούν» οι καινούργιες αυτές δεξαμενές ανύψωσης
Tom Fowlkes
Αεροφωτογραφία των χωματουργικών εργασιών. 150 εκατ. κυβικά μέτρα χώματος και βράχων μετακινήθηκαν και απαιτήθηκαν γι΄ αυτό 6,4 εκατ. δρομολόγια φορτηγών
Tom Fowlkes
Συγκολλητής αντικαθιστά ένα από τα δόντια της βυθοκόρου Κιμπιάν Ι η οποία «καταβροχθίζει» υποθαλάσσια πετρώματα. Αφού τα κομματιάσει, τα φέρνει στην επιφάνεια και τα εναποθέτει στην ακτή
Tom Fowlkes
Ενα φορτηγό με κοντέινερς ετοιμάζεται να μπει στη δεξαμενή Γκατούν. Η ομώνυμη λίμνη μόλις που διακρίνεται στο βάθος
Tom Fowlkes
Αυτός ο εκσκαφέας φορτώνει χώμα στο μέρος όπου πρόκειται να οικοδομηθεί η δεξαμενή Κοκόλι, στην πλευρά του Ειρηνικού
Tom Fowlkes
Αεροφωτογραφία των εργασιών επέκτασης στη λίμνη Γκατούν που διακρίνεται στο βάθος. Οι υδάτινοι λεωφόροι της Διώρυγας φάρδυναν και βάθυναν σημαντικά
Tom Fowlkes
Δύο εργάτες συζητούν σε έναν από τους γιγάντιους υδατοφράχτες του έργου. Μέσω αυτού και άλλων τέτοιων αγωγών τεράστιες υδάτινες μάζες θα παροχετεύονται στις δεξαμενές ανύψωσης και θα τις γεμίζουν σε χρόνο ρεκόρ
Tom Fowlkes
Οι θύρες αυτές περιμένουν την τοποθέτησή τους στη δεξαμενή της Αγουα Κλάρα. Κάθε παρόμοια δεξαμενή έχει 16 τέτοιες θύρες, που καθεμιά τους ζυγίζει κατά μέσο όρο 3.200 τόνους -άλλες 2.100, άλλες 4.200 τόνους-, και κυλούν σε ειδικές ράγες κατακόρυφα στο δάπεδο της δεξαμενής
Tom Fowlkes
Ενας εργάτης παρακολουθεί τους γερανούς που έχουν πάρει θέση για να τοποθετήσουν τις θύρες στη δεξαμενή της Αγουα Κλάρα
Tom Fowlkes
Εργάτες περιμένουν να ανοίξουν οι βάνες που θα γεμίσουν με νερό μία από τις δεξαμενές
Tom Fowlkes
Η δεξαμενή της Αγουα Κλάρα, στα ανατολικά της δεξαμενής Γκατούν που βρίσκεται στην πλευρά της Καραϊβικής, είναι σχεδόν έτοιμη
Tom Fowlkes
Μια είσοδος μισοθαμμένη από το αμμοχάλικο που ένα φορτηγό άδειασε απρόσεκτα, στην πλευρά του Ατλαντικού
Tom Fowlkes
Γενική άποψη μιας από τις δεξαμενές στην πλευρά του Ειρηνικού
Tom Fowlkes
Κοντέινερς έτοιμα να φορτωθούν σε πλοία στο παναμέζικο λιμάνι Μπαλμπόα του Ειρηνικού. Οι νέες δεξαμενές θα εκτινάξουν την αξία των διακινούμενων μέσω της Διώρυγας εμπορευμάτων από 270 δισ. δολάρια σε 635 δισ. δολάρια ετησίως
Tom Fowlkes