Στην αγροτική Ρωσία που δεν έχει αγγίξει ο χρόνος
Η φωτογράφος Νάντια Σαμπλίν άφησε το σπίτι της στην Αγία Πετρούπολη το 1992, όταν ήταν 12 ετών, και μετακόμισε με την οικογένειά της στις ΗΠΑ. Δεκαέξι χρόνια αργότερα επέστρεψε στην πόλη όπου μεγάλωσε και στο χωριό Αλιόχοφσινα, όπου είχε περάσει τα παιδικά της καλοκαίρια με τις θείες της. Στο βιβλίο της με τίτλο «Years Like Water», έχει συγκεντρώσει τις φωτογραφίες της από αυτό το ρωσικό χωριό των παιδικών της χρόνων
Εφηβοι έξω από το ταχυδρομείο, το 2009Years Like Water/© Nadia Sablin
▲
Οι φίλες Κάτια και Πολίνα το 2017Years Like Water/© Nadia Sablin
▲
Το 2010, ένας τρομερός καύσωνας ανάγκασε τους πάντες να φορέσουν μαγιό. Το 2013 γνώρισε την οικογένεια Βισότσκιε, δίπλα στον ποταμό Ογιάτ, και φωτογράφισε τα πέντε νεότερα μέλη να προσποιούνται τις γοργόνες και το μυθικό πλάσμα κικιμόρας, περπατώντας στο νερόYears Like Water/© Nadia Sablin
▲
Ενα ζευγάρι σε χορό για άνω των 40 ετών, στο «Σπίτι του Πολιτισμού», το 2017Years Like Water/© Nadia Sablin
▲
Τα αγόρια την άφησαν να τα βλέπει να καπνίζουν· τα κορίτσια άρχισαν να βάφονται και να χτενίζονται και να μεταμορφώνονται σε μικροσκοπικές γυναίκες, για να βγουν φωτογραφία· και μαζί με τις συνηθισμένες χαρούμενες ανοησίες, τώρα συζητούσαν επιπόλαια για ξυλοδαρμούς στο σπίτι, μεθυσμένους γονείς, εξαπάτηση και φυγή, πυρκαγιές και κακοτοπιές, αφήνοντας να φανούν οι δυσκολίες και η φτώχεια, μαζί με την ομορφιά και τις δυνατότητές τουςYears Like Water/© Nadia Sablin
▲
Η Νάστια στο σπίτι των ΒισότσκιεYears Like Water/© Nadia Sablin
▲
Η οικογένεια Βισότσκιε γιορτάζει την παραμονή Πρωτοχρονιάς του 2018Years Like Water/© Nadia Sablin
▲
«Πρωτοχρονιάτικο γουρούνι», 2018. Το 2014, μετά την εισβολή στην Κριμαία, η οικονομία κατέρρευσε και το χωριό το ένιωσε. Αγελάδες, γουρούνια, κατσίκες, κότες, χήνες και γαλοπούλες εμφανίστηκαν ξανά στα υπόστεγα. Χωράφια που ήταν για χρόνια αφημένα στις τσουκνίδες και τα αγριολούλουδα είχαν τώρα καλλιέργειες, και οι χωρικοί έπρεπε να ξαναμάθουν από ιστοσελίδες δεξιότητες για αγροτικές εργασίες που οι μπολσεβίκοι τούς είχαν απαγορεύσειYears Like Water/© Nadia Sablin
▲
Η Νάντια Σαμπλίν γράφει στο βιβλίο της ότι περνούσε πολλά απογεύματα πίνοντας τσάι και μιλώντας με τα μεγαλύτερα μέλη της χορωδίας, ανθρώπους που είχαν γνωρίσει τον παππού της, έναν τυφλό βετεράνο του πολέμου, που θυμόταν ότι την άγγιζε στο πρόσωπο με τα «ροζιασμένα χέρια» του για να «τη βλέπει»Years Like Water/© Nadia Sablin
▲
Το 2018, η Νάντια Σαμπλίν μετακόμισε στο χωριό Αλιόχοφσινα για έναν ολόκληρο χρόνο. Και όλα αυτά τα χρόνια αποτύπωνε με τη φωτογραφική της μηχανή την επιστροφή της σε έναν κόσμο που δεν έχει αγγίξει σχεδόν καθόλου η νεωτερικότητα, μέσα από τα μάτια του παιδιού που υπήρξε κάποτεYears Like Water/© Nadia Sablin
▲
Η Σαμπλίν γράφει στο βιβλίο της πως δεν ήξερε ότι τα χρόνια της πανδημίας και ο πόλεμος που θα ακολουθούσε δεν θα της επέτρεπαν να επιστρέψει για πολύ καιρό, ίσως ποτέ ξανά. Η Ρωσία, για άλλη μια φορά, γίνεται αδιαφανής και απρόσιτη. Και η Νάντια Σάμπλιν μπορεί να συνδεθεί με τους ανθρώπους που έχει γνωρίσει εκεί και αγαπά μόνο μέσα από αναμνήσεις και φωτογραφίες, σε σύντομα μηνύματα σε γενέθλια και γιορτές. Στο αίμα της κουβαλάει, λέει, λίγο από το δικό τους, και μερικές φορές περπατάνε μαζί στα ίδια μονοπάτια, χωρισμένοι μόνο από τον χρόνοYears Like Water/© Nadia Sablin
▲
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11