40 χρόνια Ελλάδα-ΕΕ: μεγάλα έργα με ευρωπαϊκή υπογραφή

Τα πιο σημαντικά έργα που υλοποιήθηκαν στη χώρα είχαν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση. Προσπαθώντας να δημιουργήσουμε μία συλλογή με αφορμή την επέτειο των 40 χρόνων από την ένταξη της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ, πέσαμε πάνω σε ένα ψηφιδωτό από, κυριολεκτικά, αμέτρητες δράσεις που χρηματοδοτήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις τέσσερις δεκαετίες της συμμετοχής μας σε αυτήν: από το Μουσείο της Ακρόπολης και την αναβάθμιση των λιμένων μέχρι το αμαξοστάσιο του μετρό της Θεσσαλονίκης και την Εγνατία Οδό που συνέδεσε το Ιόνιο με τη Θράκη
Το Μουσείο της Ακρόπολης ολοκληρώθηκε λαμβάνοντας σημαντικό ποσοστό του απαιτούμενου κόστους από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις. Η Ακρόπολη συμβολίζει την κοιτίδα του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Και η Ευρώπη το αναγνώρισε εμπράκτως
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/Intimenews
Η Ελλάδα είναι η νοτιοανατολική πύλη της Ευρώπης. Και οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις συνέβαλαν στην αναβάθμιση των λιμένων και στη δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας
Intimenews
Χωρίς την ευρωπαϊκή συμβολή το μετρό της Αθήνας δεν θα είχε ολοκληρωθεί. Ενδεχομένως να μην ξεκινούσε ποτέ.
Anton Kudelin/Shutterstock
Το αμαξοστάσιο του μετρό της Θεσσαλονίκης. Και σε αυτό το έργο η συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν καταλυτική
ΠΑΠΑΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/Ιntimenews
Το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η δημιουργία του στα Σπάτα ήταν ένα έργο που χρόνιζε για δεκαετίες. Οι ευρωπαϊκοί πόροι επέτρεψαν τον απεγκλωβισμό και την υλοποίησή του
Shutterstock
Η Εγνατία Οδός είναι το σημαντικότερο οδικό έργο που δημιουργήθηκε με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, συνδέοντας το Ιόνιο με τη Θράκη, αλλάζοντας τη ζωή των ανθρώπων και δημιουργώντας νέα δεδομένα στις μεταφορές
Εγνατία Οδός Α.Ε./Facebook
Η Ευρώπη έχει δεμσμευτεί για απαλλαγή από τον άνθρακα ως το 2050. Έτσι χρηματοδοτούνται έργα «πράσινης» ενέργειας, όπως οι ανεμογεννήτριες
VOLITAKIS STELIOS/ IntimeNews
Εργο οπτικής ίνας. Οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές της χώρας έχουν βελτιωθεί με γεωμετρική πρόοδο χάρη στην ευρωπαϊκή συμβολή
Nikos Libertas / SOOC
Οι σήραγγες στα Τέμπη άλλαξαν τη γεωγραφία της ηπειρωτικής χώρας. Ένα από τα μεγαλύτερα οδικά έργα που έγιναν τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη, ενισχύθηκε με αντίστοιχη χρηματοδότηση
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πύλη εμπορικής πρόσβασης στην Ευρώπη. Ο εκσυγχρονισμός του ενισχύθηκε από ευρωπαϊκά κονδύλια
Credit: Konstantinos Tsakalidis / SOOC