O Κριστιάνο Ρονάλντο σε ένα στιγμιότυπο από το βίντεο με το οποίο καλωσόρισε τους χρήστες του YouTube στο κανάλι του | YouTube/UR · Cristiano
Επικαιρότητα

YouTube, το νέο γήπεδο του Κριστιάνο Ρονάλντο

Το «UR-Cristiano», το διαδικτυακό κανάλι του πορτογάλου σούπερ-σταρ που έκανε πρεμιέρα την Τετάρτη, μέτρησε πάνω από 10 εκατομμύρια συνδρομητές στο πρώτο του 24ωρο. Είναι ρεκόρ για το YouTube. Ενα μεγάλο βήμα μπροστά στη νέα εποχή, όπου, πλέον, οι διασημότητες δεν έχουν ανάγκη τα παραδοσιακά media για να συναντήσουν τον λαό τους
Sportscaster

Κοντεύει τα 40. Αν και ο χρόνος του έχει φερθεί πολύ καλά, το τέλος της μυθικής του καριέρας αχνοφαίνεται στον ορίζοντα. Τα χρήματα δεν θα του λείψουν, όταν θα έρθει εκείνη η ώρα. Είναι πολύ πιο πλούσιος από όσο θα μπορούσε να ονειρευτεί, και οι επιχειρηματικές κινήσεις που έχει κάνει εδώ και πολύ καιρό, ήδη του αποφέρουν τεράστια κέρδη. Η προνομιακή του θέση στην Ιστορία των σπορ είναι εξασφαλισμένη – κάποια από τα ρεκόρ του δύσκολα θα καταρριφθούν στο ορατό μέλλον. Μόνο ένα πράγμα φοβάται ο Κριστιάνο Ρονάλντο: τη λησμονιά. Μήπως ο κόσμος πάψει να ασχολείται μαζί του μόλις εκείνος σταματήσει να κλωτσάει υπέροχα την μπάλα.

Η καριέρα του ποδοσφαιριστή Ρονάλντο έχει ημερομηνία λήξης. Κοντινή, μάλιστα. Αλλά η καριέρα του ως παγκόσμια διασημότητα μπορεί να παραταθεί επ’ αόριστον – το παράδειγμα του Ντέιβιντ Μπέκαμ είναι, ίσως, το πιο χαρακτηριστικό. Αυτό επιδιώκει ο «CR7», ο οποίος αποφάσισε να… παίξει μπάλα στο γήπεδο του content creation. Εξυπνο. Και πρωτοποριακό για αθλητή.

Το κανάλι του πορτογάλου σούπερ-σταρ στην πλατφόρμα του YouTube, με τίτλο «UR-Cristiano», έκανε πρεμιέρα την Τετάρτη (21/8) με πρωτοφανή επιτυχία. Στα πρώτα 90 λεπτά ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο συνδρομητές. Στις τέσσερις ώρες, τα πέντε εκατομμύρια. Στις έξι, τα έξι εκατομμύρια. Και πριν ολοκληρωθεί το πρώτο 24ωρο, μετρούσε 10 εκατομμύρια συνδρομητές. Διέλυσε το ρεκόρ που κατείχε το βιντεοπαιχνίδι «Hamster Kombat», το οποίο χρειάστηκε μια εβδομάδα για να φτάσει σε αυτό το νούμερο. Σήμερα (Πέμπτη) οι συνδρομητές του «UR-Cristiano» ξεπέρασαν τα 12 εκατομμύρια και αυξάνονται με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

«Η αναμονή τελείωσε. Το κανάλι μου στο YouTube είναι, επιτέλους, εδώ. Γίνετε συνδρομητές και ακολουθήστε με σε αυτό το νέο ταξίδι», έγραψε ο Ρονάλντο στα social media, καλώντας τον… λαό του να στηρίξει αυτό το εγχείρημα. «Πάντα μου άρεσε να έχω μια δυνατή σχέση με τους οπαδούς μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και το κανάλι μου στο YouTube θα τους βοηθήσει να μάθουν περισσότερα για μένα, την οικογένειά μου, αλλά και τις απόψεις μου για πολλά διαφορετικά θέματα».

Το «UR-Cristiano» εγκαινιάστηκε με ένα προωθητικό τρέιλερ, ένα διασκεδαστικό κουίζ που μοιράζεται με τη σύντροφό του, Τζορτζίνα Ροντρίγκεζ, βιντεάκια με προσωπικές τους στιγμές, ένα βίντεο που τον δείχνει να συναντά το κέρινο ομοίωμά του στο Μουσείο Μαντάμ Τισό, και άλλο ένα με… άρωμα Ελλάδας: από τον αγώνα στον οποίο είχε σκοράρει το πρώτο του γκολ με τη φανέλα της εθνικής Πορτογαλίας πριν από 20 χρόνια. Το βαθμολόγησε, μάλιστα, με άριστα 10 «γιατί ήταν το πρώτο μου, και ωραίο γκολ». Το γεγονός ότι η Πορτογαλία ηττήθηκε δυο φορές από την Εθνική μας σε εκείνο το Euro (2004), παρέλειψε να το αναφέρει.

Σε ένα άλλο βίντεο ο Ρονάλντο μοιράζεται με τους θαυμαστές του τις απόψεις του για διάφορα αθλήματα: από την πυγμαχία και τα λοιπά μαχητικά σπορ, μέχρι το τένις, το ΝΒΑ και το αμερικάνικο φούτμπολ. Λέει ότι δυσκολεύεται να επιλέξει ανάμεσα στον Νόβακ Τζόκοβιτς και τον Ράφα Ναδάλ, για το ποιος από τους δυο είναι ο αγαπημένος του τενίστας, και «ψηφίζει» Μάικλ Τζόρνταν ως τον καλύτερο μπασκετμπολίστα όλων των εποχών.

Στο «UR-Cristiano» θα θίγει διάφορα θέματα, όπως η ευεξία, η διατροφή, η προετοιμασία και η αποκατάσταση του αθλητή, η εκπαίδευση, η οικογένεια και οι επιχειρήσεις. Θα συνομιλεί με καλεσμένους. Επίσης, θα προβάλλει αθέατες πτυχές της ζωής του. Ποιος δεν θα μπει στον πειρασμό να γνωρίσει καλύτερα τον άνθρωπο Κριστιάνο πίσω από τον μύθο του Ρονάλντο;

Δεν πρόκειται για μια πλατφόρμα αυτοπροβολής, τονίζει η Marca, αλλά για έναν διαδικτυακό τόπο συνάντησης των θαυμαστών του με το ίνδαλμά τους. Ο Ρονάλντο είναι, ήδη, ένας παγκόσμιος influencer με τρομακτικά μεγάλο κοινό: 112,5 εκατομμύρια ακόλουθους στο X (πρώην Twitter), 170 εκατ. στο Facebook και 636 εκατ. στο Instagram. Ωστόσο, το κανάλι θα του προσφέρει πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες, για να γίνει ακόμη πιο επιδραστικός. Θα είναι ακόμη ένα success story που θα φέρει την υπογραφή του, γράφει η ισπανική εφημερίδα.

Οι καιροί έχουν αλλάξει, σημειώνει το Forbes. Οι διασημότητες των σπορ -και όχι μόνο- δεν έχουν ανάγκη τα παραδοσιακά media, όπως η τηλεόραση και τα περιοδικά, για να έρθουν σε επαφή με τη λαϊκή τους βάση. Πλέον, μπορούν να μοιραστούν τις ιστορίες τους με τους θαυμαστές τους μέσω των social media, με τους δικούς τους όρους. Το κανάλι του Ρονάλντο στο YouTube είναι ένα μεγάλο βήμα μπροστά σε αυτή τη νέα εποχή.