Η Google φέρνει WiFi σε απομακρυσμένες περιοχές της Ινδίας μέσω γιγάντιων μπαλονιών. Το πρόγραμμα ονομάζεται Loon και σύμφωνα με τον διαδικτυακό κολοσσό, θα συνδέσει εκατομμύρια Ινδούς σε περιοχές όπου δεν υπάρχει κάλυψη ή η δυνατότητα σύνδεσης με επίγεια μέσα, στο Διαδίκτυο, με το αζημίωτο φυσικά. Και σε αντίθεση με το σχέδιο του Facebook (Free Basics Project) να κάνει περίπου το ίδιο, η Google δεν θα ορίσει περιορισμούς στο περιεχόμενο που θα έχουν πρόσβαση οι χρήστες.
Η Google ετοιμάζεται να θέσει σε λειτουργία το πρόγραμμα, αρχικά σε δοκιμαστικό επίπεδο. Με τα πρώτα μπαλόνια να ετοιμάζονται να αναπτυχθούν πιλοτικά σε συγκεκριμένες περιοχές, την ίδια στιγμή, συνεχίζονται και οι συζητήσεις με εγχώριες εταιρείες τηλεπικοινωνιών για να αποκτήσει ο διαδικτυακός κολοσσός πρόσβαση στα δίκτυά τους.
O Ράτζαν Ανάνταν, Διευθύνων σύμβουλος, της Google στην Ινδία, επιβεβαίωσε ότι βρίσκονται σε συζητήσεις με αρκετές εταιρείες τηλεπικοινωνιών της χώρας για να συμμετέχουν και αυτές στο πρόγραμμα. Και πρόσθεσε ότι για να τα καταφέρει το Loon στην ασιατική επαρχία, θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία με τις τοπικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών.
Η εταιρεία από την Καλιφόρνια, ξεκίνησε τις πρώτες δοκιμές των μπαλονιών της σε μεγάλο υψόμετρο τον Ιούνιο του 2013, όταν εκτόξευσε 30 Wi-Fi μπαλόνια στην Νέα Ζηλανδία. Ο σκοπός ήταν να δημιουργηθεί ένα δακτυλίδι συνεχής και αδιάκοπης συνδεσιμότητας σε μεγάλα υψόμετρα σε περιοχές του νότιου ημισφαιρίου. Στην συνέχεια δοκιμάστηκε αν παραμένουν συνδεδεμένοι οι χρήστες στο Διαδίκτυο μέσω αυτών των μπαλονιών.
Τον Δεκέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε και ένα ακόμα πρόγραμμα παροχής Διαδικτύου ότι μπαίνει σε εφαρμογή. Αυτήν την φορά θα προσφέρει δωρεάν WiFi στους ασφυκτικά γεμάτους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Ινδίας. Αξίζει να πούμε ότι η Google δεν έχει ανακοινώσει αν το πρόγραμμα Loon θα προσφερθεί δωρεάν. Σίγουρα, λύνει το πρόβλημα κάλυψης σε απομακρυσμένες περιοχές. Ειδικά σε περιοχές που τα επίγεια μέσα δεν ενδείκνυνται.
Το σχέδιο που πριν από λίγο καιρό φάνταζε μια τρελή ιδέα, παίρνει σάρκα και οστά. Η εταιρεία μπορεί να απογειώσει ένα τέτοιο μπαλόνι αυτόματα σε μισή ώρα. Το μπαλόνι στην συνέχεια παραμένει στον αέρα για 100 ημέρες. Η εταιρεία εξήγησε ότι με απλά λόγια είναι ένα είδος «υποδομής στον αέρα».
Αξίζει να πούμε ότι το παρόμοιο σχέδιο του Facebook, Free Basics, σταμάτησε γιατί δεν ακολουθούσε τους κανόνες διαδικτυακής ουδετερότητας αφού θα έθετε μια σειρά από περιορισμούς στους χρήστες του δικτύου του.
Δείτε στο βίντεο πως ακριβώς δουλεύουν τα μπαλόνια της εταιρείας.