Το 1987, οι προφήτες της μουσικής βιομηχανίας είχαν κηρύξει τον θάνατο του βινυλίου λόγω της εμφάνισης των CD, που υπόσχονταν ευκολία και βελτιωμένο ήχο.
Και πράγματι, για πολλά χρόνια, οι δίσκοι βινυλίου σχεδόν εξαφανίστηκαν από τα δισκάδικα, εκτός από κάποια που ανήκαν σε λίγους «ρομαντικούς» μουσικόφιλους.
Δειλά δειλά όμως, το βινύλιο άρχισε να επιστρέφει στα ράφια καθώς ο αναλογικός του ήχος είναι πολύ πιο πλούσιος και «ζεστός» σε σχέση με τον συμπιεσμένο ψηφιακό ήχο του CD.
Κάθε χρόνο, τελευταία, οι πωλήσεις του βινυλίου ανέβαιναν και των CD μειώνονταν, καθώς ολοένα και περισσότερες νέες δουλειές καλλιτεχνών κυκλοφορούσαν και σε βινύλιο.
Και φτάσαμε στο 2022, όταν, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση που μόλις παρουσίασε η αμερικανική Ενωση της Βιομηχανίας Ηχογράφησης (RIAA), για πρώτη φορά από το 1987, οι πωλήσεις βινυλίου ξεπέρασαν εκείνες των CD στις ΗΠΑ.
Το 2022, οι μουσικόφιλοι αγόρασαν περισσότερους από 41 εκατομμύρια δίσκους βινυλίου και 33 εκατομμύρια CD, στις ΗΠΑ.
Πρόκειται για αύξηση 3%, καθώς το 2021 οι πωλήσεις δίσκων βινυλίου ανήλθαν σε 40 εκατομμύρια.
Από την άλλη, οι πωλήσεις CD μειώθηκαν κατά 28%, καθώς το 2021 οι πωλήσεις τους ήταν στα 47 εκατομμύρια.
Η Τέιλορ Σουίφτ ήταν η τραγουδίστρια με τις περισσότερες πωλήσεις δίσκων βινυλίου το 2022 στις ΗΠΑ, με 945.000 αντίτυπα του άλμπουμ «Midnights».
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Χάρι Στάιλς, με πωλήσεις 400.000 αντίτυπων του άλμπουμ του «Harry’s House».
Την πεντάδα συμπληρώνουν το «SOUR» της έφηβης Ολίβια Ροντρίγκο (263.000 αντίτυπα), το «good kid, m.A.A.d city» του Κέντρικ Λαμάρ (254.000 αντίτυπα) και το εμβληματικό «Rumors» των παλαίμαχων Fleetwood Mac (243.000 αντίτυπα), που εξακολουθεί να πουλάει 46 χρόνια μετά την κυκλοφορία του.
Βέβαια, οι μουσικές υπηρεσίες streaming συνέχισαν να αντιπροσωπεύουν το μεγάλο μέρος των εσόδων στη μουσική βιομηχανία στις ΗΠΑ, το 2022.
Συνδρομές επί πληρωμή, υπηρεσίες που υποστηρίζονται από διαφημίσεις, ψηφιακό ραδιόφωνο, πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλες μορφές, συνεισφέρουν κατά 84% στα συνολικά έσοδα στη μουσική βιομηχανία, καταγράφοντας αύξηση κατά 7% το 2022, δηλαδή κατά 13,3 δισ. δολάρια σε σύγκριση με το 2021.