Το μαύρο υγρό που πέταξαν οι δύο μαυροφορεμένοι ακτιβιστές σκεπάζει το αριστούργημα του Γκούσταβ Κλιμτ στο μουσείο της Βιέννης | Letzte Generation Oesterreich/Handout via REUTERS
Επικαιρότητα

Βιέννη: Ακτιβιστές πέταξαν μαύρο υγρό σε αριστούργημα του Κλιμτ

Σειρά του πίνακα «Θάνατος και ζωή» του διάσημου αυστριακού ζωγράφου να δεχθεί την επίθεση μελών ακτιβιστικής ομάδας, που διαμαρτύρονται για την αδιαφορία των πολιτικών για την κλιματική αλλαγή. Το τελευταίο διάστημα, αυτού του είδους οι διαμαρτυρίες έχουν γίνει της μόδας, βάζοντας σε κίνδυνο αριστουργηματικά έργα τέχνης σε πολλά μουσεία
Protagon Team

Ενας ακόμα διάσημος πίνακας ζωγραφικής έπεσε θύμα των ακτιβιστών για το κλίμα. Αυτή τη φορά, περιέλουσαν με ένα μαύρο υγρό το έργο «Θάνατος και ζωή» του Γκούσταβ Κλιμτ στο Μουσείο Leopold της Βιέννης.

«Οι συντηρητές εργάζονται για να προσδιορίσουν αν ο πίνακας που προστατεύεται από γυαλί έχει υποστεί ζημιές», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος Κλάους Ποκόρνι.

Την ευθύνη για τη νέα επίθεση σε έργο τέχνης ανέλαβε η ομάδα «Letzte Generation» (Τελευταία γενιά), στην οποία συμμετέχουν γερμανοί και αυστριακοί ακτιβιστές.

Στις φωτογραφίες που ανέβασαν στο Twitter, δύο άνδρες φαίνονται να βανδαλίζουν το έργο, με τον έναν να κολλάει το χέρι του και έναν άλλον να ρίχνει ένα «μαύρο, ελαιώδες υγρό» στο τζάμι μπροστά από το έργο προτού εξουδετερωθεί από έναν υπάλληλο του μουσείου.

«Σταματήστε την καταστροφή (της ανθρωπότητας) από την ενέργεια που προέρχεται από ορυκτά καύσιμα. Οδεύουμε ολοταχώς προς την κλιματική κόλαση», φώναξαν.

Η είσοδος ήταν ελεύθερη για το κοινό, την Τρίτη, στο πλαίσιο της ημέρας του Αγίου Λεοπόλδου.

Τη χορηγία για τη δωρεάν είσοδο ανέλαβε ο αυστριακός πετρελαϊκός όμιλος OMV.

Η ομάδα αυτοπροσδιορίζεται ως «η πρώτη γενιά που θα αισθανθεί την έναρξη της κλιματικής κατάρρευσης και η τελευταία που μπορεί ακόμη να τη σταματήσει».

Τις τελευταίες εβδομάδες, μαχητικοί υποστηρικτές της υπόθεσης του περιβάλλοντος έχουν πολλαπλασιάσει τις ενέργειές τους σε όλο τον κόσμο με στόχο έργα τέχνης προκειμένου να προειδοποιήσουν την κοινή γνώμη για την υπερθέρμανση του κλίματος.

Ανάμεσα σε άλλα επεισόδια, κόλλησαν τα χέρια τους σε έναν πίνακα του Γκόγια στη Μαδρίτη και στη διάσημη μεταξοτυπία «Campbell’s Soup» του Αντι Γουόρχολ που εκτίθεται στην Αυστραλία, πέταξαν ντοματόσουπα στα «Ηλιοτρόπια» του Βαν Γκογκ στο Λονδίνο και στον «Σπορέα» του ίδιου ζωγράφου στη Ρώμη, καθώς και πουρέ πατάτας σε ένα αριστούργημα του Κλοντ Μονέ στο Πότσδαμ, κοντά στο Βερολίνο.

Παρότι τα έργα παρέμειναν άθικτα, το περιστατικό στα «Ηλιοτρόπια» προκάλεσε ελαφρές ζημιές στο πλαίσιο του πίνακα.

Σχεδόν 100 διεθνή μουσεία, όπως το Πράδο στη Μαδρίτη, το Λούβρο στο Παρίσι ή το Μουσείο Γκούγκενχαϊμ στη Νέα Υόρκη, δήλωσαν την περασμένη εβδομάδα, σε κοινή τους ανακοίνωση, «βαθιά συγκλονισμένα» από την απερίσκεπτη θέση σε κίνδυνο των «αναντικατάστατων» αυτών έργων.