Η ποντοπόρος ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο για την πατρίδα μας τα επόμενα χρόνια, με προοπτικές ενίσχυσης της προστιθέμενης αξίας της οικονομίας, εφόσον αναπτυχθεί ένα ευρύτερο ελκυστικό ανταγωνιστικά περιβάλλον για την επιχειρηματικότητα.
Την εκτίμηση αυτή εξέφρασε ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μελών της, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Ιδρυμα Ευγενίδου.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Βενιάμης επανέλαβε πως επείγει η λήψη μέτρων για την αναχαίτιση της διαρροής πλοίων από το ελληνικό νηολόγιο πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη.
Παράλληλα, χαρακτήρισε θετικό το γεγονός ότι υπάρχει δεδηλωμένη ως προτεραιότητα της Πολιτείας να καταστεί το ελληνικό νηολόγιο και πάλι ανταγωνιστικό.
Η ναυτοσύνη, τόνισε ο πρόεδρος της ΕΕΕ, πρέπει να αναβιώσει στον τόπο μας και να αποτελέσει επαγγελματική διέξοδο για τους νέους που αντιμετωπίζουν την ανεργία και αναζητούν ευκαιρίες εργασίας και επαγγελματικής αποκατάστασης και για να υλοποιηθεί το όραμα αυτό, διεμήνυσε, χρειάζεται να ξεφύγουμε από τις συνδικαλιστικές αγκυλώσεις του παρελθόντος, που δυστυχώς «κρατούν σε ομηρία έναν ολόκληρο επαγγελματικό κλάδο».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Βενιάμης σημείωσε ότι τον Φεβρουάριο του 2019 η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, με συντριπτική συμμετοχή σε αριθμό πλοίων και σε ποσοστά χωρητικότητας, υπέγραψε, μετά τη λήξη του πρώτου, 5ετούς διάρκειας, συνυποσχετικό οικειοθελούς παροχής διπλού φόρου χωρητικότητας, νέο συνυποσχετικό αορίστου διάρκειας με την Πολιτεία και με αντικείμενο τη φορολογική μεταχείριση των ναυτιλιακών μερισμάτων, το οποίο κυρώθηκε στη συνέχεια από τη Βουλή με ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
Αναφερόμενος στην παγκόσμια οικονομία, είπε ότι οι επιδόσεις παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα με τον όγκο των διακινούμενων φορτίων παγκοσμίως να παρουσιάζει αύξηση μόλις 0,3%, λόγω της επιβολής δασμών από μεγάλες οικονομίες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και τα αντίμετρα που έλαβαν άλλες χώρες συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, αλλά και στη σημαντικά περιορισμένη παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη.
Σε κάθε περίπτωση, τόνισε, η ελληνόκτητη ναυτιλία καλωσορίζει τη νέα δεκαετία, διατηρώντας αλώβητα τα αριθμητικά και ποιοτικά στοιχεία της υπεροχής της, με περίπου 5.000 πλοία, με μέσο όρο ηλικίας 9,17 έτη, χαμηλότερο από το μέσο όρο του παγκόσμιου στόλου, εκπροσωπώντας ποσοστό άνω του 20% dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και άνω του 54% της ευρωπαϊκής και με τις παραγγελίες νέων πλοίων να αγγίζουν το 10% της παγκόσμιας χωρητικότητας παραγγελιών.
Κλείνοντας, ο Θεόδωρος Βενιάμης επικαλέστηκε πρόσφατα στοιχεία από ανεξάρτητο μελετητικό οίκο, τα οποία, όπως υπογράμμισε, επιβεβαιώνουν την πολυδιάστατη συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία.