Η Μπιγιονσέ κέρδισε το 32ο βραβείο Grammy καταρρίπτοντας ένα ρεκόρ 20 ετών, ενώ ο Χάρι Στάιλς κέρδισε το άλμπουμ της χρονιάς, στην τελετή που έγινε το βράδυ της Κυριακής (ξημερώματα Δευτέρας ώρα Ελλάδας), στο Λος Αντζελες.
Η Μπιγιονσέ έγραψε ιστορία με το βραβείο καλύτερου dance/ηλεκτρονικού άλμπουμ για το «Renaissance».
Με τον τρόπο αυτό, ξεπέρασε τον ουγγροβρετανό μαέστρο Γκέοργκ Σόλτι, το ρεκόρ του οποίου με 31 Grammy ίσχυε για περισσότερα από 20 χρόνια.
Η σταρ της R&B ευχαρίστησε την οικογένειά της, συμπεριλαμβανομένου του εκλιπόντος θείου της Τζόνι, ο οποίος τη βοηθούσε να σχεδιάσει τα ρούχα που φορούσε στη σκηνή πριν γίνει διάσημη.
Η Μπιγιονσέ έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι η μάχη του θείου της με τον HIV έστρεψε το το ενδιαφέρον της στη χορευτική μουσική και τους ιστορικούς δεσμούς της σκηνής αυτής με την LGBTQ κοινότητα.
Συνολικά, η Μπιγιονσέ κέρδισε τέσσερα βραβεία στην τελετή, αλλά καθυστέρησε να φτάσει λόγω της κίνησης στο κέντρο του Λος Αντζελες.
«Εκπλήσσομαι που το μποτιλιάρισμα μπορεί να σε σταματήσει», αστειεύτηκε ο οικοδεσπότης Τρέβορ Νόα. «Νόμιζα ότι μπορείς να ταξιδεύεις στον χωροχρόνο».
Όμως, η Μπιγιονσέ δεν κατάφερε για μία ακόμα φορά, την τέταρτη, να κερδίσει το πολυπόθητο βραβείο για το άλμπουμ της χρονιάς.
Αυτό ανήκει στον Χάρι Στάιλς για το ποπ άλμπουμ του, «Harry’s House».
Στην ομιλία του, ο βρετανός σταρ δήλωσε συγκινημένος από την τιμή και πρόσθεσε ότι «σε βραδιές σαν την αποψινή, είναι προφανώς τόσο σημαντικό για εμάς να θυμόμαστε ότι δεν υπάρχει “καλύτερο” στη μουσική. Δεν νομίζω ότι κάποιος από εμάς κάθεται στο στούντιο και παίρνει αποφάσεις με βάση το αν πάρουμε το Grammy. Αυτό το άλμπουμ από την αρχή μέχρι το τέλος ήταν η μεγαλύτερη εμπειρία της ζωής μου και η μεγαλύτερη χαρά που θα μπορούσα να ζητήσω».
Στο σόου της Κυριακής συμμετείχαν επίσης η Αντέλ, η Τέιλορ Σουίφτ, ο Jay-Z, η Σανάια Τουέιν και ο Στίβι Γουόντερ, ενώ εμφανίστηκαν ακόμα η Λίζο, ο Στιβ Λέισι και η Μπράντι Κάρλαϊλ.
Οι βρετανοί καλλιτέχνες τα πήγαν πολύ καλά, σημειώνει το BBC, με το indie ροκ ντουέτο Wet Leg να κερδίζει δύο βραβεία, συμπεριλαμβανομένου του καλύτερου εναλλακτικού άλμπουμ- και το Σαμ Σμιθ, που δηλώνει μη-δυαδικός, να κερδίζει για την καλύτερη ερμηνεία ποπ ντουέτου/συγκροτήματος για το «Unholy», ένα ντουέτο με την Κιμ Πέτρας, την πρώτη τρανσέξουαλ ερμηνεύτρια που βραβεύεται στα Gramnmy.
Το βραβείο του Σμιθ ήταν το πρώτο του Grammy από το 2015, όταν κέρδισε τέσσερα τρόπαια, συμπεριλαμβανομένου του καλύτερου νέου καλλιτέχνη.
«Το Σαμ ευγενικά ήθελε να παραλάβω αυτό το βραβείο επειδή είμαι η πρώτη τρανσέξουαλ γυναίκα που το κερδίζει», δήλωσε επί σκηνής η γερμανικής καταγωγής Πέτρας.
Στη συνέχεια ευχαρίστησε την τρανσέξουαλ ποπ καλλιτέχνη Σόφι, που «άνοιξε αυτές τις πόρτες» και τη Μαντόνα «που αγωνίστηκε για τα LGBTQ δικαιώματα», πριν αφιερώσει το βραβείο στη μητέρα της.
«Μεγάλωσα δίπλα στο πουθενά στη Γερμανία και η μητέρα μου με πίστευε, ότι ήμουν κορίτσι», είπε η Πέτρας. «Δεν θα ήμουν εδώ χωρίς εκείνη και την υποστήριξή της».
Η Αντέλ κέρδισε το βραβείο για την καλύτερη ποπ φωνητική ερμηνεία για το «Easy On Me», αφιερώνοντας το βραβείο στον γιο της.
«Μου αρέσει μια μπαλάντα με πιάνο να κερδίζει κάθε είδους βραβείο γιατί είναι πολύ παλιομοδίτικο και πολύ γενναίο», είπε κερδίζοντας το 16ο της Grammy.
Όμως, η μεγάλη έκπληξη της βραδιάς ήταν η νίκη της σπουδαίας Μπόνι Ρέιτ, στην κατηγορία «τραγούδι της χρονιάς», με την μπαλάντα της «Just like that». Την παρουσίαση του βραβείου έκανε η Πρώτη Κυρά των ΗΠΑ, Τζιλ Μπάιντεν.
Η 72χρονη Μπόνι Ρέιτ κέρδισε, μεταξύ άλλων, την Μπιγιονσέ και την Τέιλορ Σουίφτ.
Στο τραγούδι, μία γυναίκα θρηνεί τον θάνατο του γιου της, δωρίζει τα όργανά του και βρίσκει παρηγοριά από τον άνδρα που έλαβε την καρδιά του σε μεταμόσχευση.
Ανάμεσα στις εντυπωσιακές ερμηνείες επί σκηνής, ήταν του Bad Bunny, που μετέφερε το καρναβάλι του Πουέρτο Ρίκο στην αρένα του Λος Ατντζελες, των Σαμ Σμιθ και Κιμ Πέτρας, τους οποίους προλόγισε η Μαντόνα, των ιταλών νικητών της Eurovision, Maneskin, που όμως έχασαν το βραβείο του πρωτοεμφανιζόμενου καλλιτέχνη, της Μπράντι Κάρλαϊλ και της Λίζο, που κέρδισε το βραβείο για τον «δίσκο της χρονιάς» (παραγωγή) για το «About damn time», αποτίοντας φόρο τιμής στον Πρινς.
Σε ένα μεγάλο αφιέρωμα στα 50 χρόνια του χιπ-χοπ, πολλά συγκροτήματα και καλλιτέχνες ανέβηκαν στη σκηνή, ανάμεσά τους οι Public Enemy, Grandmaster Flash, Run-DMC, Missy Elliot, Busta Rhymes και πολλοί άλλοι.