Η Αντα Κολάου προσφάτως ανέλαβε για μια δεύτερη τετραετία τη δημαρχία | REUTERS/Albert Gea
Επικαιρότητα

Βαρκελώνη: Περιορισμούς στα κρουαζιερόπλοια που φτάνουν στην πόλη ζητεί η δήμαρχος

Επιβαρύνουν και δεν προσφέρουν σε αυτή παρά ελάχιστα, είναι η λογική της Αντα Κολάου που σκοπεύει να επικεντρωθεί σε σειρά μέτρων για μια πιο «πράσινη» πόλη
Protagon Team

Στον ιδιότυπο πόλεμο κατά της υπερτουριστικοποίησης παίρνει με τη σειρά της μέρος και η Βαρκελώνη, με τη δήμαρχο να ζητά να μπουν περιορισμοί στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που πιάνουν στο λιμάνι της πόλης.

Η Αντα Κολάου, που προ ημερών άρχισε δεύτερή της θητεία στο αξίωμα, δηλώνει αντίθετη και για την επέκταση του αεροδρομίου της πόλης, λέγοντας ότι «δεν έχουμε άπειρη χωρητικότητα».

Εξηγεί η ίδια ότι οι περιορισμοί θα καταπολεμήσουν τη μόλυνση στην πόλη στην οποία, ειδικά για οξείδια του αζώτου και τα μικροσωματίδια, τα όρια ξεπερνούν αυτά που έχει θέσει ο ΠΟΥ.

Με τον τρόπο αυτό θα μειωθεί ο αριθμός των επισκεπτών στην πόλη, ικανοποιώντας ένα αίτημα που εκφράζουν έντονα οι κάτοικοι, αλλά και συζητούν οι Αρχές. Η υπερτουριστικοποίηση είναι μάλιστα πρώτο σε προτεραιότητα ζήτημα, σύμφωνα με έρευνα, αφήνοντας δεύτερη την έλλειψη προσιτής στέγης, η οποία με τη σειρά της σχετίζεται με τον τουρισμό.

Πέρυσι, έφτασαν στην πόλη με κρουαζιερόπλοια πάνω από 2,5 εκατ. επισκέπτες, κάνοντας τη Βαρκελώνη τον πλέον πολυσύχναστο προορισμό στην Ευρώπη. Πολλοί είναι εκείνοι που επισημαίνουν ότι αποφέρουν αναλογικά πολύ λίγα στην πόλη γιατί αφήνουν μόλις  57 ευρώ κατά μέσα όρο.

Την ερχόμενη εβδομάδα, όπως γράφει ο Guardian, το δημοτικό συμβούλιο της πόλης θα παρουσιάσει σχέδια για ζώνες χαμηλής εκπομπής ρύπων και ένα είδος δακτυλίου που θα απαγορεύει τα πλέον ρυπογόνα οχήματα από το να μπαίνουν στη πόλη.

Τα σχέδια της Αντα Κολάου δεν σταματούν εκεί. Η ίδια μιλά για μάχη σε όλα τα μέτωπα, όπως τη μείωση του πλαστικού, τη βελτίωση της ανακύκλωσης, αλλά και για ζώνες χωρίς αυτοκίνητα, ειδικά κοντά στα σχολεία.

Οπως επισημαίνει ο Guardian, η δήμαρχος δεν έχει αρμοδιότητα ούτε στο λιμάνι, ούτε στο αεροδρόμιο, που δέχτηκε πέρυσι 50 εκατ. επιβάτες και είναι πλέον υπό επέκταση. Πάντως, το ότι στη διοίκηση της πόλης συνεργάζεται με τους Σοσιαλιστές, που είναι κυβερνητική δύναμη, μπορεί να της δώσει τη δυνατότητα να πιέσει τη Μαδρίτη.