Για πρώτη φορά μετά τη δημοσίευση του πολυσυζητημένου άρθρου του στους New York Times στις 10 Ιουλίου με τον εύγλωττο τίτλο «Αγαπώ τον Τζο Μπάιντεν, αλλά χρειαζόμαστε ένα νέο υποψήφιο», ο Τζορτζ Κλούνεϊ μίλησε από τη Βενετία για τον αντίκτυπο του κειμένου του.
Ερωτηθείς από δημοσιογράφο στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου για τη νέα κωμωδία του με τον Μπραντ Πιτ, «Wolfs», που έκανε πρεμιέρα στη Μόστρα, ο βραβευμένος ηθοποιός δέχθηκε ερώτηση από δημοσιογράφο για το άρθρο του.
«Μέχρι σήμερα δεν έχω μιλήσει για αυτό, οπότε μάλλον ήρθε η ώρα να το κάνω εδώ», απάντησε ο Κλούνεϊ, όπως ανέφερε και σε δημοσίευμά της η Washington Post.
Η δημόσια στάση του Κλούνεϊ, που ήταν ένας από τους μεγαλύτερους υποστηρικτές και χρηματοδότες του προέδρου Μπάιντεν στο Χόλιγουντ, κρίνεται ως σημαντικός παράγοντας στο παρασκήνιο της απόσυρσης του προέδρου από την προεκλογική κούρσα τον περασμένο Ιούλιο, υπέρ της αντιπροέδρου του, Κάμαλα Χάρις. «Τα εύσημα ανήκουν στον πρόεδρο Μπάιντεν, που πήρε την πιο ανιδιοτελή πρωτοβουλία από την εποχή του Τζορτζ Ουάσινγκτον», είπε ο σταρ.
Οι μηχανισμοί που οδήγησαν τον Μπάιντεν να εγκαταλείψει το χρίσμα δεν ήταν σημαντικοί και κανείς δεν θα τους θυμάται, συμπλήρωσε ο Κλούνεϊ. «Αυτό που θα θυμόμαστε θα είναι η ανιδιοτέλεια ενός ανθρώπου που οικειοθελώς εγκατέλειψε την εξουσία – κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο, όπως έχουμε δει και στο παρελθόν. Ολα τα εύσημα ανήκουν στον ίδιο, τα υπόλοιπα θα ξεχαστούν με την πάροδο του χρόνου».
Ο ηθοποιός, ο οποίος έχει δημόσια προσφέρει την υποστήριξή του στη Χάρις, δεν ανέφερε το όνομά της στη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που ήταν αφιερωμένη στην πρεμιέρα της ταινίας «Wolfs». «Είμαι πολύ υπερήφανος για τη στάση της χώρας μου στο πλαίσιο των διεθνών εξελίξεων που έχουν τρομάξει πολύ κόσμο – και νομίζω ότι οι Αμερικανοί είναι πολύ ενθουσιασμένοι για το μέλλον», είπε.
Ο Κλούνεϊ θεωρείται ευρέως ως ο πιο διάσημος υποστηρικτής του Μπάιντεν που ζήτησε δημόσια από τον πρόεδρο να αποχωρήσει από την κούρσα. Στο δημοσίευμά του, έγραψε ότι ανησυχούσε βλέποντας έναν εξασθενημένο, ασταθή Μπάιντεν σε μια προεκλογική εκδήλωση στις 15 Ιουνίου που είχε φιλοξενήσει ο ίδιος ο σταρ – και συγκέντρωσε το ποσό ρεκόρ των 30 εκατομμυρίων δολαρίων (27 εκατ. ευρώ).
Ακολούθησε η καταστροφική τηλεμαχία της 27ης Ιουνίου με τον Ντόναλντ Τραμπ. Το άρθρο του Κλούνεϊ ήρθε εν μέσω μιας χιονοστιβάδας δηλώσεων επωνύμων υποστηρικτών του, όπως ο τηλεοπτικός παρουσιαστής, Στίβεν Κόλμπερ, ο σκηνοθέτης Μάικλ Μουρ και ο συγγραφέας Στίβεν Κινγκ, που τον καλούσαν να αποσυρθεί από την κούρσα. Εντεκα ημέρες μετά τη δημοσίευση του Κλούνεϊ, ο Μπάιντεν ανακοίνωσε την απόσυρσή του.
Ο Κλούνεϊ αφιέρωσε επίσης τμήμα της συνέντευξης Τύπου στη Βενετία για να αναφερθεί στην πρόσφατη είδηση ότι η Apple, η οποία πλειοψήφησε και κέρδισε τα δικαιώματα διανομής της ταινίας «Wolfs», έχει μειώσει σημαντικά τον αριθμό των κινηματογραφικών αιθουσών όπου οι θεατές θα μπορούν να δουν την ταινία.
Ο Πιτ και ο Κλούνεϊ ερμηνεύουν δύο επαγγελματίες fixers –ανθρώπους που αναλαμβάνουν βρομοδουλειές για λογαριασμό επωνύμων, όπως να ξεφορτώνονται πτώματα και να καλύπτουν άβολες για τους πελάτες τους καταστάσεις– που βρίσκονται αντιμέτωποι, χωρίς να γνωρίζουν ότι τους έχει ανατεθεί η ίδια δουλειά. Στο Χόλιγουντ της περασμένης πενταετίας, η ταινία θα έφερνε εκατομμύρια δολάρια εισπράξεων στις αίθουσες.
Ωστόσο, τον περασμένο μήνα, η Apple ανακοίνωσε ότι αντί για τη διεθνή κυκλοφορία της σε χιλιάδες κινηματογραφικές αίθουσες στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ταινία θα έχει περιορισμένη κυκλοφορία στη χώρα στις 20 Σεπτεμβρίου, ενώ θα προβληθεί για μόλις μία εβδομάδα προτού διατεθεί στην πλατφόρμα ροής της εταιρείας στις 27 Σεπτεμβρίου. Δεν θα κυκλοφορήσει διεθνώς στις αίθουσες, πέρα από τις προβολές της στο φεστιβάλ της Βενετίας.
Η αρχική συμφωνία με την Apple ήταν για ευρεία κυκλοφορία της ταινίας στις αίθουσες, και οι Κλούνεϊ και Πιτ είχαν παραχωρήσει μέρος της αμοιβής τους ώστε να συμβεί αυτό. «Αυτή ήταν η επιθυμία μας», είπε ο σταρ στην συνέντευξη Τύπου στη Μόστρα. «Γι’ αυτό ο Μπραντ κι εγώ επιστρέψαμε μέρος του μισθού μας». Παράλληλα ανέφερε ότι η αμοιβή τους ήταν «πάρα πολλά εκατομμύρια λιγότερα» από τα 35 που είχαν αναφέρει για τον καθένα τους οι New York Times.
«Πιστεύω ότι είναι αρνητικό για τον κλάδο αν ο κόσμος πιστεύει ότι τέτοια ποσά είναι φυσιολογικά για μια τέτοια μεγάλη παραγωγή», εξήγησε στην πρες κόνφερανς. «Είναι άθλιο – και θα καταστήσει αδύνατη την δημιουργία των ταινιών», συμπλήρωσε. Τόσο ο Κλούνεϊ, όσο και ο Πιτ, έχουν ο καθένας τη δική του εταιρεία παραγωγής και είναι υποχρεωμένοι, πλέον, να συνεργάζονται με πλατφόρμες ροής για τη χρηματοδότηση των ταινιών τους.
Οπότε είναι λογικό να περιγράψουν την απογοήτευσή τους για την περιορισμένη κυκλοφορία του «Wolfs» ως μεμονωμένο περιστατικό. «Πάντα θα αντιμετωπίζουμε τη θεατρική εμπειρία της προβολής ως ρομαντικοί», είπε ο Πιτ. «Παράλληλα, όμως, μου αρέσει η ύπαρξη των πλατφορμών ροής, καθώς προβάλλουν περισσότερες ταινίες, περισσότερα ταλέντα και έχουν περισσότερους θεατές. Είναι μια λεπτή ισορροπία προς το παρόν, αλλά θα διορθωθεί από μόνη της».
Ο Κλούνεϊ συμπλήρωσε ότι οι πλατφόρμες ροής προσφέρουν δουλειά σε πολλούς ηθοποιούς, αλλά και αυτές επωφελούνται από την κυκλοφορία των ταινιών στις αίθουσες. «Χρειαζόμαστε την Apple και την Amazon, αλλά και αυτές χρειάζονται τους διανομείς –τη Sony, ή τη Warner Bros– που γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας της βιομηχανίας του θεάματος εδώ και 100 χρόνια. Θα τη βρούμε την άκρη», είπε χαρακτηριστικά.