Η αυξανόμενη πίεση που δέχονται δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί της χώρας -λόγω υπερτουρισμού- από την εκτίναξη της κρουαζιέρας (μόλις τον περασμένο μήνα αιρετός στη Σαντορίνη καλούσε τους κατοίκους του νησιού να αποφεύγουν «όσο μπορούν» να κυκλοφορούν [!], καθώς αναμένονταν περί τους 17.000 επισκέπτες κρουαζιέρας), καθιστά αναγκαία τη επαναδιαμόρφωση του ισχύοντος πλαισίου, με τον χρόνο να μετρά πλέον αντίστροφα για τις σχετικές ανακοινώσεις της κυβέρνησης.
Κυβερνητικές πηγές τις οποίες επικαλείται η εφημερίδα «Καθημερινή» μιλούν για ολιστική παρέμβαση και όχι για πρόσκαιρη και αποσπασματική αντιμετώπιση.
Μεταξύ των πρωθούμενων μέτρων, προκρίνεται η αύξηση του τέλους αποβίβασης για τους επισκέπτες κρουαζιέρας στη Σαντορίνη και πιθανώς στη Μύκονο, από τα 2 ευρώ ανά άτομο που είναι σήμερα, στα 10 ευρώ.
Παράλληλα, τις δικές του προτάσεις έχει καταθέσει και το ΤΑΙΠΕΔ.
Οι βασικοί άξονες των προτάσεων του ΤΑΙΠΕΔ είναι οι ακόλουθοι:
-Απελευθέρωση των λιμενικών τελών για την κρουαζιέρα, δίνοντας τη δυνατότητα στα κατά τόπους λιμενικά ταμεία να καθορίζουν την τιμή για τα κρουαζιερόπλοια (αλλά και τα ημερόπλοια).
-Αύξηση του επίναυλου, του τέλους αποβίβασης για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που αποβιβάζονται στα νησιά. Ειδικά για τη Σαντορίνη προτείνεται να αυξηθεί το εισιτήριο ακόμη και πάνω από 10 ευρώ.
-Ανάπτυξη νέων προορισμών προκειμένου οι εταιρείες κρουαζιέρας, συνδυαστικά με τους δημοφιλείς προορισμούς, να ενσωματώσουν και λιμάνια ή νησιά με μικρότερη τουριστική κίνηση.
Το Ταμείο προτείνει τέλος να εξεταστεί το ενδεχόμενο η διαχείριση των τερματικών σταθμών όσον αφορά τα κρουαζιερόπλοια και τα ημερόπλοια να ανατεθεί σε εξειδικευμένους παρόχους με γνώση του αντικειμένου, ώστε να γίνεται καλύτερη διαχείριση των δρομολογίων.