Σε δημόσια διαβούλευση έρχεταιτον Σεπτέμβριο, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), που αλλάζει τους κανόνες για την οδική ασφάλεια, ύστερα από 17 χρόνια.
Κυβερνητικές πληροφορίες τις οποίες επικαλείται η ΕΡΤ αναφέρουν ότι στόχος είναι να μειωθούν οι ταχύτητες μέσα στην πόλη. Εξετάζεται, για παράδειγμα, η περαιτέρω μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
Για πρώτη φορά, σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ, κατηγοριοποιούνται οι ποινές και αυστηροποιούνται, ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ. κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.). Βάσει του νέου Κώδικα, οι ποινές θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα.
Στην περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ- και προβλέπεται αφαίρεση των πινακίδων, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, ια πρέπει να παραδώσει την άδειά του.
Στα μέσα Ιουλίου, στην 7η Συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας είχε αποφασιστεί ο νέος ΚΟΚ να εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή τον Οκτώβριο. Είχε, επίσης, τονιστεί η ανάγκη για συνεργασία των υπουργείων Εσωτερικών, Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, για την αστυνόμευση του νέου ΚΟΚ. και την καθετοποιημένη ψηφιακή διαχείριση των παραβάσεων. Συζητήθηκε, δε, η τοποθέτηση καμερών σε σημεία των οδών με υψηλή επικινδυνότητα ατυχημάτων.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η χειρότερη θέση ως χώρα στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία. Σημειωνεται πως πριν από 10 με 15 χρόνια, η Ελλάδα ήταν πρώτη. Οι νεκροί το 2023 ήταν περίπου 650.