Ο Μανώλης Χλουβεράκης, μέλος και επίτιμος πρόεδρος του ΚΕΜΕΛ, εξηγεί στο νεανικό ακροατήριο του «τι ζητούν οι επιχειρήσεις από τους νέους» |
Επικαιρότητα

Ενα πρόγραμμα που ετοιμάζει τους νέους να βρουν πιο εύκολα δουλειά

Στην σημερινή κατάσταση που βρίσκεται η χώρα, με το brain drain να παίρνει διαστάσεις επιδημίας, το Youth Empowered της Coca-Cola Τρία Έψιλον, με κεντρικό σλόγκαν «Εμπνεύσου – Διεκδίκησε – Πέτυχε», ακούγεται σαν το ιδανικό πλάνο στην εύρεση εργασίας
Protagon Team

Γύρω γύρω τοίχοι με παστέλ χρώματα, ένα χαμηλό τραπεζάκι σε παρόμοια απόχρωση με μερικά περιοδικά επιμελώς αραδιασμένα επάνω του, ένα γραφείο από σημύδα στην γωνία με μία υπάλληλο που, ξεχνώντας ότι πριν από λίγο καιρό βρισκόταν ακριβώς στην ίδια θέση, ρίχνει αυστηρές ματιές προς εσένα, τον υποψήφιο μελλοντικό συνάδελφο της. Σχεδόν απέναντι της, πιθανότατα  καθισμένος σε έναν ίδιου διακοσμητικού ύφους και χρώματος καναπέ, βρίσκεσαι εσύ, προσπαθώντας να δείχνεις άνετος και χαλαρός ενώ τα σπλάχνα σου νιώθουν μια πίεση τουλάχιστον 500 μπαρ. Δεν θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα αν ήξερες ήδη ότι επέλεξαν να σε δουν γιατί, γνωρίζοντας ήδη τα δυνατά σου σημεία, έκριναν ότι μπορεί να είσαι εσύ ο ιδανικός υποψήφιος; Αλλά και ο άνθρωπος που καλείται να πάρει μια απόφαση ζωτικής σημασίας τόσο για τον εργαζόμενο όσο και για την επιχείρηση, δεν θα ήταν πιο ήρεμος εάν είχε επιλέξει ήδη να δει τους πλέον κατάλληλους υποψήφιους βάσει των πραγματικών χαρακτηριστικών τους και όχι απλά βάσει ενός καλογραμμένου βιογραφικού;

Αν κάτι τέτοιο δημιουργεί συνειρμούς που περιλαμβάνουν από επιστημονικά ψυχομετρικά τεστ και αξιολογήσεις (στην καλύτερη) μέχρι σεμινάρια αυτογνωσίας (στην χειρότερη), που σπαταλούν πολύτιμο χρόνο, τα πράγματα φαίνονται πλέον πολύ πιο απλά. Σχεδόν παιδικά, μιας και στην προκειμένη περίπτωση όλα αυτά τα χαρακτηριστικά αποκαλύπτονται μέσα από ένα παιχνίδι. Ένα online game για να είμαστε ακριβείς, που αναπτύχθηκε από την ελληνική startup εταιρεία OWIWI, μέσα από το οποίο ο χρήστης καλείται να ανακαλύψει τα δυνατά του σημεία παίζοντας, χωρίς μάλιστα κάποια οικονομική επιβάρυνση. Παράλληλα η OWIWI, η οποία συμμετέχει εθελοντικά και αφιλοκερδώς, όπως και ο ιστότοπος ΚΑΡΙΕΡΑ, σε αυτή την προσπάθεια, έχει την δυνατότητα να επιλέξει μέσα από μία δεξαμενή υποψηφίων εκείνους που της ταιριάζουν περισσότερο και να τους καλέσει για μία «κατ’ ιδίαν ενδοσκόπηση».

Το online game που αναπτύχθηκε από την ελληνική startup εταιρεία OWIWI και αξιοποιείται από την Coca-Cola Τρία Έψιλον για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας

Κάπου εδώ μπαίνει στην ιστορία μας η Coca-Cola Τρία Έψιλον η οποία βρίσκει στο συγκεκριμένο παιχνίδι ένα πρώτης τάξεως εργαλείο για την υποστήριξη του Youth Empowered, ενός  προγράμματος για νέους από 21 έως 30 ετών που αποσκοπεί στην ενίσχυση της απασχολησιμότητας. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναπτύσσεται σε τρεις άξονες ένας από τους οποίους αφορά την ανακάλυψη των προσωπικών δεξιοτήτων του κάθε υποψηφίου. Η στρατηγική συνεργασία με την Owiwi έρχεται να καλύψει σε υπερθετικό βαθμό το στοιχείο αυτό, αφού ο κάθε υποψήφιος που συμμετέχει στο πρόγραμμα έχει την ευχέρεια και την ευκαιρία να βρει ποια είναι τα δυνατά του χαρακτηριστικά και να προσαρμόσει αναλόγως την στρατηγική του στην προσπάθεια για εύρεση εργασίας.

Ο δεύτερος άξονας πάνω στον οποίο αναπτύσσεται το Youth Empowered είναι αυτός του mentoring, ή, ελληνιστί, της «καθοδήγησης». H αλήθεια είναι ότι οι μέντορες απαντώνται σε διάφορες μορφές. Υπάρχουν για παράδειγμα τύποι σαν τον Γκόρντον Γκέκο στην ταινία «Γουόλ Στριτ» που έδινε μαθήματα απληστίας, αλλά υπάρχουν και τύποι σαν τον Τζον Κίτινγκ του «Κύκλου των Χαμένων Ποιητών» που παρότρυνε τους μαθητές του να «αδράξουν την μέρα και να κάνουν την ζωή τους εξαιρετική». Αυτά βέβαια στο σινεμά όπου μέντορες και πυγμαλίωνες είναι σεναριακές λύσεις που έχουν φτάσει πλέον να αγγίζουν την μανιέρα. Στην περίπτωση μας τα πράγματα δεν είναι τόσο δραματικά και σίγουρα είναι πολύ πιο απλά: υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να βοηθήσουν και το εννοούν.

Από την μία μεριά στο πρόγραμμα συμμετέχουν έμπειρα και υψηλόβαθμα στελέχη τόσο από την Coca‑Cola Τρία Έψιλον όσο και από την αγορά γενικότερα. Από την άλλη υπάρχει υποστήριξη και από το Κέντρο Εθελοντών Μάνατζερ Ελλάδος (Κ.Ε.Μ.ΕΛ.) που προσφέρουν αμισθί τις συμβουλές τους βάσει της πολύχρονης εμπειρίας τους σε διευθυντικές θέσεις ελληνικών και πολυεθνικών επιχειρήσεων. Τα στελέχη αυτά, μέσα από live workshops και την πλατφόρμα e-learning, προσφέρουν καθοδήγηση, πρακτικές συμβουλές και απαντήσεις στους νέους του προγράμματος προκειμένου να λάβουν τις αποφάσεις που χρειάζονται για μια επιτυχημένη σταδιοδρομία.

Το πρόγραμμα Youth Empowered της Coca-Cola 3E θέλει να δώσει δεξιότητες, καθοδήγηση και επαγγελματική δικτύωση σε νέους που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας

Τρίτος και τελευταίος άξονας είναι αυτός της δικτύωσης, ο οποίος πολλές φορές είναι και ο κρισιμότερος. Προσόντα και γνώσεις, τις περισσότερες φορές πιστοποιημένα από βεβαιώσεις, πτυχία και διπλώματα, μένουν ανεκμετάλλευτα γιατί είτε δεν αποκαλύπτονται ποτέ είτε φανερώνονται σε λάθος ανθρώπους (πιθανότατα) την λάθος στιγμή. Το Youth Empowered βοηθά στο να βρουν οι συμμετέχοντες τα ευήκοα ώτα που κρίνονται απαραίτητα για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους και την ταχύτερη ένταξη τους στον εργασιακό στίβο.

Όλα αυτά παρουσιάστηκαν δια ζώσης το περασμένο Σαββατοκύριακο στα πλαίσια του διημέρου «Ημέρες Καριέρας» που πραγματοποιήθηκε στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Όσοι πήγαν εκεί είχαν την ευκαιρία να μάθουν για το πρόγραμμα και τις δυνατότητες του, να εγγραφούν στην πλατφόρμα e-learning, να ενημερωθούν για το «κάτι παραπάνω από ένα απλό online game» της Owiwi και να συζητήσουν με στελέχη της αγοράς και του Κ.Ε.Μ.ΕΛ. για θέματα που τους απασχολούν.

Άγχος αλλά και ενθουσιασμός, αγωνία αλλά και πάθος ήταν τα χαρακτηριστικά των νέων που αναζητούν το κάτι καλύτερο, το κάτι παραπάνω, το οποίο θα ενισχύσει τα προσόντα τους και θα τους βοηθήσει να εξελίξουν την καριέρα τους.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Ολες αυτές οι δεξιότητες προσφέρονται δωρεάν μέσω e-learning (όπως και η δικτύωση-επαφή με τους μέντορες) στη διαδικτυακή πλατφόρμα www.youthempowered.gr. Η πλατφόρμα, που παρουσιάστηκε στις Ημέρες Καριέρας, μετρά ήδη πάνω από 600 συμμετέχοντες.