Ο Ελ Αραμπί πρόλαβε την αλλαγή του
Το ματς είχε «κολλήσει» στο 0-0 και ο Πέδρο Μαρτίνς ετοιμαζόταν να δοκιμάσει μια αλλαγή στην επιθετική του γραμμή: έξω ο Ελ Αραμπί, μέσα ο Γκερέρο. Ευτυχώς, για τον Ολυμπιακό, δεν πρόλαβε. Ο 33χρονος μαροκινός φορ κατάφερε, για μια φορά, να ξεφύγει από το ασφυκτικό μαρκάρισμα του Σένκεφελντ και του Πούγγουρα, και με εκτέλεση πάνω στην κίνηση -α λα Μήτρογλου- να στείλει την μπάλα στα δίχτυα του ανίκητου, μέχρι εκείνη τη στιγμή, Διούδη.
Το βράδυ της Κυριακής, στο άδειο από θεατές «Γεώργιος Καραϊσκάκης», επιβεβαιώθηκε ο κανόνας ότι τα ντέρμπι κρίνονται στις λεπτομέρειες. Ο Παναθηναϊκός των 18 εκατομμυρίων ευρώ, που στο πρώτο ημίχρονο πραγματοποίησε, ίσως, την καλύτερή του εμφάνιση σε αυτή τη σεζόν, είχε στριμώξει άσχημα τον Ολυμπιακό των 86 εκατ. ευρώ (σύμφωνα με την ιστοσελίδα «transfermarkt»). Αρκούσε, όμως, μια στιγμιαία αδράνεια του ολλανδού στόπερ, για να γείρει την πλάστιγγα υπέρ των γηπεδούχων. Τύχη; Οχι, ακριβώς. Μέτρησε, πάλι, και η ατομική ποιότητα των αντιπάλων.
Ο Παναθηναϊκός, η πιο νεανική ομάδα της εφετινής Σούπερ Λιγκ, δημιούργησε αρκετές φάσεις προτού δεχτεί το μοιραίο γκολ, όμως του λείπει ένας «Mr. Goal» σαν τον Γιουσέφ Ελ Αραμπί, ο οποίος σε 15 συμμετοχές έχει σκοράρει 10 φορές σε 35 τελικές προσπάθειες. Χθες, στο 74′, αξιοποίησε τη μια από τις μόλις δύο ευκαιρίες που του παρουσιάστηκαν σε ολόκληρο τον αγώνα, έπειτα από μια υπέροχη σέντρα του Βαλμπουενά. Αν και «άφαντος» στη μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού, ο Γάλλος βρήκε τον τρόπο να σερβίρει στον συμπαίκτη του την πολύτιμη ασίστ.
Χωρίς τον Γκιγιέρμε, που είναι τα «πνευμόνια» και το «μυαλό» του, με τον Βαλμπουενά εκτός ρυθμού και τον Ποντένσε ντεφορμέ, ο Ολυμπιακός «λαχτάρησε». Εβλεπε το περσινό και το προπέρσινο… έργο να επαναλαμβάνεται, ανήμπορος να αντιδράσει. Αλλά, όταν οι παίκτες του Παναθηναϊκού «έσκασαν» από το τρέξιμο και το αδιάκοπο πρέσινγκ που επιχειρούσαν, την κρίσιμη διαφορά την έκαναν οι ατομικές ενέργειες: του χαρισματικού σκόρερ, Ελ Αραμπί, και του υπέροχου τεχνίτη, Βαλμπουενά.
Το «πάτημα» του Μπα στον Μακέντα, στο 52′, ήταν πέναλτι. Ο Γκεστράνιους δεν το «είδε», ούτε όταν μελέτησε τη φάση στην οθόνη του VAR. Απόδειξη, ότι το λάθος δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των ελλήνων διαιτητών. Στο τέλος του αγώνα, σε μια σπάνια κίνηση, ο Μαρτίνς μπήκε στον αγωνιστικό χώρο για να συγχαρεί τον ρέφερι δια χειραψίας. Απόδειξη, ότι το λάθος του διαιτητή είναι ευπρόσδεκτο όταν ευνοεί τη δική μας ομάδα.
Μια βραδιά «ήμουν κι εγώ εκεί»
Κάποτε θα έχανε και ο ΠΑΟΚ. Αυτό που απέφυγε τον Σεπτέμβριο (ΠΑΟΚ – Αρης) και τον Νοέμβριο (ΠΑΟΚ – Παναθηναϊκός), συνέβη τώρα στο «Κλεάνθης Βικελίδης», σε ένα από τα πιο συναρπαστικά ματς της σεζόν. Το αήττητο σερί του στο πρωτάθλημα σταμάτησε στους 51 διαδοχικούς αγώνες. Δεν είναι καταστροφή, αλλά «πονάει» τους ΠΑΟΚτζήδες. Επειδή, ταυτοχρόνως, απώλεσαν την πρωτιά στη βαθμολογία. Και, κυρίως, γιατί τους νίκησε (με το εμφατικό 4-2) ο Αρης.
Ο ΠΑΟΚ προηγήθηκε στο σκορ, έχασε μεγάλη ευκαιρία για το 0-2, όμως στη συνέχεια «προδόθηκε» από τον Ζίβκοβιτς. Στη χειρότερή του εμφάνιση με τη φανέλα του ΠΑΟΚ, ο σέρβος γκολκίπερ ήταν ο αρνητικός πρωταγωνιστής της ομάδας του. Επίσης («προδόθηκε») από εκείνο το σύμπλεγμα ανωτερότητας που έχει παρουσιάσει σε αρκετά ματς, τώρα τελευταία. Μπήκε στο γήπεδο, απλώς, για να παίξει καλά. Ενώ ο Αρης, για να πολεμήσει για τη νίκη.
Για τους Αρειανούς ήταν μια βραδιά από αυτές που δεν θα ξεχάσουν. Από αυτές που θα περηφανεύονται πως «ήμουν κι εγώ εκεί». Ωραία μπάλα, σε «μαγική» ατμόσφαιρα. Που ήταν τέτοια, ακόμη και όταν το αποτέλεσμα ευνοούσε τον ΠΑΟΚ. Οι «κίτρινοι» απέδειξαν σε όλους -πρωτίστως στον εαυτό τους- ότι μπορούν να νικήσουν οποιαδήποτε ομάδα στην Ελλάδα. Ο νέος τους προπονητής, που «ανακάλυψε» ο Αγγελος Χαριστέας, έχει ψηλώσει πολύ τις αγωνιστικές δυνατότητες της ομάδας. Το ζητούμενο, τώρα, είναι η σταθερή απόδοση.
Ο ΠΑΟΚ δεν έχει κερδίσει, εφέτος, ούτε σε ένα ντέρμπι. Δέχθηκε έξι (2+4) γκολ σε δύο ματς με τον Αρη, δύο από τον Παναθηναϊκό, δύο από την ΑΕΚ και ένα από τον Ολυμπιακό. Δεν έχει καταφέρει, ακόμη, να λύσει το πρόβλημά του στην άμυνα, η οποία πέρυσι υπήρξε το θεμέλιο για την κατάκτηση του τίτλου. Σε σχέση με την περασμένη σεζόν, οι ανασταλτικοί του παίκτες δεν έχουν αλλάξει. Ισα – ίσα, που στις επιλογές του Φερέιρα προστέθηκε και ο εξαιρετικός Ινγκασον. Μάλλον φταίει αυτή η παράξενη αντίληψη, που υπάρχει στην ομάδα, ότι μπορεί να νικά ακόμη και… περπατώντας.
Υ.Γ. Εάν, πράγματι, η σύζυγος του Τάσου Παπαπέτρου εργάζεται στο Open TV, όπως κατήγγειλε ο Ολυμπιακός, ίσως θα έπρεπε ο Ιβάν Σαββίδης να σκεφτεί να… την απολύσει. Διότι ο ΠΑΟΚ μετρά πέντε ήττες, μαζί με την προχθεσινή, στα οκτώ παιχνίδια πρωταθλήματος που τον έχει «σφυρίξει» ο συγκεκριμένος διαιτητής μετά τον Απρίλιο του 2016.
Νίκη που φέρνει τον κόσμο στο γήπεδο
Στις 27 Οκτωβρίου η ΑΕΚ έχανε στο Ρέθυμνο, και πολλοί οπαδοί της ζητούσαν την απομάκρυνση του κόουτς Παπαθεοδώρου. Ευτυχώς για την ομάδα, ο Μάκης Αγγελόπουλος δεν ενέδωσε στην απαίτησή τους. Διότι, έκτοτε, η ΑΕΚ έχει καταγράψει 16 νίκες σε 17 αγώνες, σε όλες τις διοργανώσεις, με τελευταία την κυριακάτικη «κατοστάρα» (100-97) επί του Παναθηναϊκού.
Εστω κι αν ο «Εξάστερος» ήταν εξαντλημένος μετά τον θρίαμβο επί της ΤΣΣΚΑ στη Ρωσία, πρόκειται για μια επιτυχία που πιστοποιεί την εξαιρετική δουλειά του προπονητή. Η ΑΕΚ κέρδισε έναν αντίπαλο που διαθέτει πενταπλάσιο μπάτζετ, και υπερέχει σε ποιότητα κι εμπειρία, παίζοντας εκπληκτικό μπάσκετ, με τον παίκτη από τον οποίο (υποτίθεται πως) είναι απολύτως εξαρτημένη, τον Κιθ Λάνγκφορντ, να αγωνίζεται για μόλις 15 λεπτά. Ηταν η πρώτη νίκη της Ενωσης επί του Παναθηναϊκού, στην κανονική περίοδο, μετά το 2008.
Και το πιο σημαντικό; Ηταν η δεύτερη φορά, στην εφετινή σεζόν, που η ΑΕΚ συγκέντρωσε στο ΟΑΚΑ πάνω από 10.000 θεατές, και κατάφερε να τους ικανοποιήσει με μια σπουδαία νίκη. Ο κ. Αγγελόπουλος θα επέστρεφε, ευχαρίστως, τις τρεις Κούπες που η ομάδα έχει κατακτήσει επί των ημερών του, προκειμένου να δει το κοινό που παρακολουθεί τους αγώνες της να μεγαλώνει.
Η Λίβερπουλ κερδίζει και με τα «αμούστακα»
Αυτή τη φορά έπαιξε με πιτσιρικάδες. Μόνον ο Τζέιμς Μίλνερ και ο Τζο Γκόμεζ περιλαμβάνονταν στην αρχική ενδεκάδα της Λίβερπουλ για τον αγώνα του Κυπέλλου Αγγλίας με την Εβερτον, σε σχέση με την ομάδα που ο Γιούργκεν Κλοπ είχε παρατάξει προ ημερών απέναντι στη Σέφιλντ Γιουνάιτεντ για την Premier League. Ο Μίλνερ, μάλιστα, τραυματίστηκε και αποχώρησε μόλις στο 7ο λεπτό.
Η Εβερτον είχε φορέσει τα καλά της στο «Ανφιλντ». Ηθελε, οπωσδήποτε, την πρόκριση στον τέταρτο γύρο για να διεκδικήσει, επιτέλους, έναν τρόπαιο: το πρώτο της μετά το 1995. Είχε και νέο προπονητή στον πάγκο της, τον διάσημο Κάρλο Αντσελότι. Αλλά οι «Κόκκινοι» τη νίκησαν (1-0), έστω κι αν δίπλα στα «αμούστακα» της δεύτερης ομάδας της υπήρχαν μόνο δύο έμπειροι παίκτες: ο τερματοφύλακας, Αντριάν, και ο Ανταμ Λαλάνα, που φορούσε το περιβραχιόνιο του αρχηγού.
Το γιατί η εφετινή Λίβερπουλ κερδίζει (σχεδόν) παντού και πάντα, το εξήγησε ο προπονητής της Σέφιλντ Γιουνάιτεντ, που προ ημερών έπαιξε μαζί της (κι έχασε). Επειτα από ένα Champions League, ένα ευρωπαϊκό Σούπερ Καπ, ένα Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων κι ένα σερί 20 αγωνιστικών χωρίς ήττα στο τρέχον πρωτάθλημα, «οι παίκτες της παραμένουν ταπεινοί και πεινασμένοι».
Οσοι από τους οπαδούς της παρακολούθησαν αυτό το ματς, εναντίον της Εβερτον, σίγουρα θα σκέφτηκαν πόσο σοφά έπραξε το 2015 η διοίκηση του συλλόγου, που προσέλαβε για προπονητή τον Κλοπ, κι όχι τον Αντσελότι που έβλεπαν να κάθεται στον αντίπαλο πάγκο. Ο Ιταλός, που εκείνη την εποχή είχε απολυθεί από τη Ρεάλ Μαδρίτης, είχε μιλήσει πρώτος με τη Λίβερπουλ, όμως στο τέλος προτιμήθηκε ο Κλοπ. Λέγεται, πάντως, ότι και ο ίδιος (ο Αντσελότι) είχε πει τα καλύτερα για τον Γερμανό, που χθες τον στενοχώρησε.
«Πέναλτι» στο… άγαλμα του Ιμπραΐμοβιτς
Ηταν μάλλον αναμενόμενο πως το χάλκινο άγαλμα του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς, που τον περασμένο Οκτώβριο είχε στηθεί στην κεντρική πλατεία του Μάλμε, δεν θα μακροημέρευε. Την πρώτη φορά του έβαλαν φωτιά. Τη δεύτερη, έγραψαν πάνω του ρατσιστικά συνθήματα. Την τρίτη, του κρέμασαν στο χέρι ένα… καπάκι λεκάνης και χαρτιά τουαλέτας. Την επόμενη μέρα του έκοψαν τη μύτη. Ωσπου, τα ξημερώματα της Κυριακής, οι άγνωστοι βάνδαλοι κατάφεραν να το σωριάσουν στο έφαφος, παρά τα μέτρα (περίφραξη, αστυνομικές περιπολίες κ.λπ) που τον τελευταίο καιρό είχαν ληφθεί για την προστασία του.
Το άγαλμα βρέθηκε με κομμένα πόδια και φορούσε ένα μαύρο t-shirt. Τριγύρω είχαν γραφτεί υβριστικά συνθήματα για τον «προδότη» Ιμπραΐμοβιτς.