Πρώτος αποχώρησε από το Spotify ο Νιλ Γιανγκ, καθώς ζήτησε από την πλατφόρμα να επιλέξει ανάμεσα στη μουσική του και στις εκπομπές του αντιεμβολιαστή Τζο Ρόγκαν και η απάντηση ήταν ότι ο δεύτερος παραμένει.
Ακολούθησαν σε ένδειξη διαμαρτυρίας κατά του Spotify και συμπαράστασης στον Γιαγκ, η Τζόνι Μίτσελ και ο Νιλς Λόφγκρεν, οι οποίοι ζήτησαν από την πλατφόρμα να αποσύρει τη μουσική τους.
Τις ανησυχίες του φέρονται να εξέφρασαν στο Spotify ο πρίγκιπας Χάρι και η σύζυγός του Μέγκαν, οι οποίοι έχουν υπογράψει με την πλατφόρμα συμβόλαιο ύψους 25 εκατομμυρίων δολαρίων για παραγωγή περιεχομένου.
Μετά τον σάλο, ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της πλατφόρμας, Ντάνιελ Εκ, ανακοίνωσε την Κυριακή τη λήψη μέτρων ώστε να μην επιτρέπεται η μετάδοση ψευδών ειδήσεων για τον κορονοϊό από το Spotify.
Aνάμεσά τους, είναι η εισαγωγή link σε όλα τα podcast που αναφέρονται στην Covid, όπως αυτό του Ρόγκαν, τα οποία θα παραπέμπουν τους χρήστες σε πληροφόρηση που στηρίζεται σε γεγονότα και επιστημονικά θεμελιωμένα στοιχεία. Ο Εκ υποσχέθηκε ότι το μέτρο θα ισχύσει από «τις προσεχείς ημέρες».
«Με βάση τις αντιδράσεις που είχαμε εδώ και μερικές εβδομάδες, έχει γίνει σαφές για μένα πως έχουμε την υποχρέωση να κάνουμε περισσότερα για να υπάρξει ισορροπία και για να δώσουμε πρόσβαση σε πληροφόρηση που είναι ευρέως αποδεκτή από τις ιατρικές και τις επιστημονικές κοινότητες», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο σουηδός δισεκατομμυριούχος.
Το Spotify δημοσιοποίησε χθες τους κανόνες χρήσης και δήλωσε ότι «δοκιμάζει τρόπους» για «να γνωστοποιεί περισσότερο στους δημιουργούς των podcast τι είναι αποδεκτό», χωρίς ωστόσο να γίνεται αναφορά σε μηχανισμό επιβολής κυρώσεων ή αποκλεισμού από την πλατφόρμα.
Η πλατφόρμα επέλεξε να κρατήσει τον Ρόγκαν, καθώς έχει την πιο δημοφιλή εκπομπή στο μέσο. Ο παραγωγός, που υπέγραψε πέρυσι με τον σουηδικό όμιλο συμβόλαιο ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων, κατηγορείται ότι αποθαρρύνει τους νέους να εμβολιασθούν και προωθεί την χρήση μίας μη εγκεκριμένης θεραπείας, που έχει αποδειχθεί επικίνδυνη για τους ανθρώπους, της ιβερμκεκτίνης.
Από την θεαματική του εμφάνιση ως σουηδική start-up μέχρι την ανάδειξή του σε παγκόσμιο leader εισηγμένο στην Wall Street, το Spotify επικρίνεται συστηματικά από τους καλλιτέχνες για τα ποσά που λαμβάνουν, αν και επαινείται ο ρόλος του στην ανάκαμψη της μουσικής βιομηχανίας.
Διευρύνοντας τις δραστηριότητες της πλατφόρμας στα podcast τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία του 38χρονου Ντάνιελ Εκ φέρει πλέον ευθύνη για το περιεχόμενο και τυχόν ψευδείς πληροφορίες που μεταδίδει.
Βέβαια, πέρυσι, ο Εκ είχε αρνηθεί την ευθύνη: «Εχουμε επίσης και ράπερ, οι οποίοι κερδίζουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια, ή και περισσότερα, κάθε χρόνο στο Spotify. Και δεν τους υπαγορεύουμε τι πρέπει να βάλουν στα τραγούδια τους…».
Οι ειδικοί, που ερωτήθηκαν από το Γαλλικό Πρακτορείο, παραδέχθηκαν ότι το θέμα του ελέγχου του τι μεταδίδεται από την πλατφόρμα δεν είναι απλό, τόσο από απόψεως ελευθερίας της έκφρασης, όσο και του τεράστιου εύρους του περιεχομένου, διάρκειας εκατομμυρίων ωρών.