Μία φιάλη «Petrus» κοστίζει κατά μέσο όρο 2.000 ευρώ |
Επικαιρότητα

Το «Petrus» δεν είναι αποκλειστικότητα του «Château Petrus»

Το τελευταίο status symbol για τους λάτρεις των κρασιών με αστρονομικές τιμές κινδυνεύει τώρα να χάσει τη θέση του, αφού ένα γαλλικό δικαστήριο απέρριψε το αίτημά του να διατηρήσει αποκλειστικά δικαιώματα του «ιερού» ονόματος «Petrus»
Protagon Team

Επειτα από μια επταετή νομική διαμάχη, το εφετείο του Μπορντό αποφάσισε πρόσφατα ότι οι παραγωγοί ενός φτηνού κρασιού από χαρμάνι σταφυλιών, που κοστίζει λιγότερο από 12 ευρώ το μπουκάλι, μπορεί να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το όνομα «Petrus».

Το δικαστήριο απέρριψε το αίτημα του «Château Petrus», που παράγει τον αυθεντικό «Petrus», να υποχρεωθούν οι παραγωγοί του ταπεινότερου «Petrus Lambertini» να βγάλουν τη λέξη «Petrus» από το εμπορικό τους σήμα με το σκεπτικό ότι ήταν παραπλανητικό.

Το «Petrus», γνωστό ως η Rolls-Royce των κλαρέ (clarets), παράγεται στο Πομερόλ, τη μικρότερη και αναμφισβήτητα την πιο αναγνωρισμένη αμπελουργική περιοχή του Μπορντό.

Tο φτηνό «Petrus Lambertini» κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην αγορά το 2011

Ένα magnum «Petrus» εσοδείας 2015, γράφει η Sunday Telegraph, κοστίζει περίπου 6.000 ευρώ ενώ η μέση τιμή μιας φιάλης «Petrus» ξεπερνά τα 2.000 ευρώ. Σε αντίθεση με πολλά άλλα grands vins οινοποιείων του Μπορντό, τα οποία παράγουν επίσης φθηνότερα κρασιά «δεύτερης κατηγιορίας», ο «Petrus» παράγει μόνο ένα κρασί υψηλής ποιότητας.

Από την άλλη πλευρά, το «Petrus Lambertini» είναι ένα κοινό επιτραπέζιο κρασί από σταφύλια που καλλιεργούνται κοντά στο Μπορντό.

Το όνομα «Petrus Lambertini Major Burdegalensis 1208», το οποίο καταχωρήθηκε ως σήμα κατατεθέν από τον παραγωγό CGM, αναφέρεται στον πρώτο δήμαρχο του Μπορντό, ο οποίος το 1208 αρνήθηκε να παραδώσει τα κλειδιά της πόλης στις δυνάμεις του ισπανού βασιλιά της Καστίλλης, που την πολιορκούσε.

Η διαμάχη ξεκίνησε το 2011, όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην αγορά το φτηνό κρασί, το οποίο στις ετικέτες του έγραφε με μεγάλα γράμματα «Petrus Lambertini» και από κάτω  «Nº 2».

Ο «Château Petrus» ισχυρίστηκε ότι οι ετικέτα ήταν παραπλανητική αφού οι καταναλωτές θα πίστευαν ότι ήταν το «δεύτερο κρασί» του «Petrus», που σημαίνει μια παρτίδα που δεν ήταν αρκετά καλή ώστε να επιλεγεί για την premium σοδειά.

Και κατηγόρησε τον CGM για «αθέμιτες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές» όταν είδε μια διαφήμιση για το «δεύτερο κρασί του Petrus», που δημοσιεύτηκε online από έναν ιδιώτη ο οποίος στην πραγματικότητα πωλούσε τον οίνο «Petrus Lambertini».

Τα πανάκριβα αυθεντικά «Petrus», όπως και άλλα grand vins πωλούνται σε δημοπρασίες

Αρχικά, ένα δικαστήριο υποστήριξε το επιχείρημα του «Château Petrus» ότι υπήρχε ο κίνδυνος οι καταναλωτές να συγχέουν τα δύο κρασιά. Επιβλήθηκε πρόστιμο στην εταιρεία CGM και διέταξε να σταματήσει τις πωλήσεις με το εμπορικό σήμα.

Ωστόσο, η επιχείρηση άσκησε έφεση και ένα άλλο δικαστήριο δέχθηκε τώρα ότι οι δύο ετικέτες είναι «ριζικά διαφορετικές». Αποφάνθηκε ότι οι καταναλωτές μπορούν να αντιληφθούν ότι το «Petrus Lambertini» δεν είναι ούτε «Petrus» ούτε «δεύτερο κρασί Petrus».

Ο Στέφαν Κουρό, διευθυντής της CGM, χαιρέτισε την απόφαση, λέγοντας ότι το «Petrus Lambertini» θα επιστρέψει σύντομα στα ράφια. Η Ελιζαμπέθ Ζομπέρ, εκπρόσωπος του «Château Petrus», όμως, δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει την αντεπίθεσή της καταφεύγοντας στο ανώτερο δικαστήριο.