Τα νυχτερινά διασυνοριακά τρένα συνδυάζουν ύπνο, ασφαλές ταξίδι και χαμηλές εκπομπές άνθρακα | Shutterstock/Benson Truong
Επικαιρότητα

Το νυχτερινό τρένο Παρίσι-Βερολίνο επιστρέφει μετά από εννέα χρόνια

Η αυστριακή σιδηροδρομική εταιρεία ÖBB ανακοίνωσε ότι τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν σταδιακά από τον ερχόμενο Δεκέμβριο και θα γίνουν καθημερινά από τον Οκτώβριο του 2024
Protagon Team

Το νυχτερινό τρένο Nightjet, που συνδέει το Βερολίνο με το Παρίσι, θα επιστρέψει στις διαδρομές του τον Δεκέμβριο, εννέα χρόνια μετά την ακύρωση της υπηρεσίας, ανακοίνωσε η αυστριακή σιδηροδρομική εταιρεία ÖBB. Η εταιρεία είναι πρωτοπόρος στην επαναφορά των νυχτερινών τρένων, καθώς οι Ευρωπαίοι αναζητούν πλέον επιλογές ταξιδιού με χαμηλές εκπομπές άνθρακα.

Το 2021 η ÖBB ξεκίνησε μια νέα νυχτερινή διαδρομή Nightjet μεταξύ Βιέννης και Παρισιού μέσω Σάλτσμπουργκ και Μονάχου, επεκτείνοντας την υπάρχουσα διαδρομή Βρυξέλλες-Βιέννη. Τον Δεκέμβριο η Nightjet θα ξεκινήσει επίσης μια υπηρεσία που θα συνδέει τις Βρυξέλλες και τη Λιέγη με το Βερολίνο.

«Η υπηρεσία θα ξεκινήσει στις 11 Δεκεμβρίου από το Βερολίνο, με τρία ταξίδια την εβδομάδα, πριν γίνει καθημερινή υπηρεσία, τον Οκτώβριο του 2024» δήλωσε ο εκπρόσωπος της ÖBB Μπέρνχαρντ Ράιντερ την Τετάρτη, αναφέρει ρεπορτάζ του Guardian. Ετσι, οι επιβάτες θα μπορούν να πέσουν για ύπνο στο Παρίσι και να ξυπνήσουν στο Βερολίνο.

Το νέο δρομολόγιο από Βερολίνο προς Παρίσι αναμένεται να αναχωρεί στις 8.18 μ.μ. και να φθάνει στις 10.24 π.μ. – μια διαδρομή περίπου 14 ωρών. Το ταξίδι της επιστροφής θα αναχωρεί από το Παρίσι στις 7:12 μ.μ. και θα φθάνει στο Βερολίνο στις 8:26 π.μ., σύμφωνα με ένα χρονοδιάγραμμα που δημοσιεύθηκε στο X (πρώην Twitter).

Τα τρένα της νέας διαδρομής θα κάνουν στάσεις στο Στρασβούργο, στο Μάνχαϊμ, στην Ερφούρτη και στο Χάλε. Η ÖBB θα μετατρέψει το Μάνχαϊμ σε κόμβο για νυχτερινά τρένα, με τις γραμμές Βρυξέλλες-Βιέννη και Παρίσι-Βιέννη να σταθμεύουν επίσης στη γερμανική πόλη.

Οι επιβάτες που κατευθύνονται από τις Βρυξέλλες και το Παρίσι προς το Βερολίνο και τη Βιέννη θα επιβιβάζονται σε διαφορετικά βαγόνια του τρένου, με τα βαγόνια να αναδιατάσσονται στο Μάνχαϊμ για να ταξιδέψουν στους προορισμούς τους. Το ίδιο θα συμβεί και προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Η ÖBB επέκτεινε επιπλέον τη διαδρομή της Βιέννη -Μόναχο-Μιλάν, έως τη Γένοβα και τη Λα Σπέτσα της Ιταλίας. Εχει υποσχεθεί περαιτέρω συνδέσεις με την Αυστρία, τη Γερμανία και την Ιταλία μέσα στο 2024.

Οι αυστριακές, γαλλικές και γερμανικές σιδηροδρομικές εταιρείες ανακοίνωσαν για πρώτη φορά σχέδια για αναβίωση της υπηρεσίας τον Δεκέμβριο του 2020. Η Deutsche Bahn επιβεβαίωσε την επανέναρξη των νυχτερινών δρομολογίων τον Δεκέμβριο, ενώ η γαλλική SNCF δεν έχει κάνει ακόμα καμία ανακοίνωση.

Νωρίτερα φέτος οι εθνικοί σιδηροδρομικοί φορείς της Γαλλίας και της Γερμανίας ανακοίνωσαν μια άλλη, νέα σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου, η οποία θα ξεκινήσει να λειτουργεί το 2024. Επί του παρόντος, ένα ταξίδι μεταξύ των δύο πρωτευουσών απαιτεί από τους ταξιδιώτες να αλλάζουν σε ξεχωριστό σταθμό, όπως η Κολωνία ή η Φρανκφούρτη. Η νέα σύνδεση υψηλής ταχύτητας θα επιτρέπει στους επιβάτες να κάνουν το απευθείας ταξίδι σε περίπου επτά ώρες.

Αυτό το καλοκαίρι οι δύο χώρες ενθάρρυναν περαιτέρω τα ταξίδια με τρένο, κυκλοφορώντας χιλιάδες δωρεάν διασυνοριακά εισιτήρια για νέους. Μέχρι το τέλος του έτους η γερμανική Deutsche Bahn (DB) και η αυστριακή ÖBB λένε ότι αναμένουν περίπου 40% περισσότερους επιβάτες από όσους υποδέχονταν πριν από πέντε χρόνια.