Πρόκειται για το πρώτο ατονικό αριστούργημα του «πατέρα» του δωδεκαφθογγισμού, Άρνολντ Σένμπεργκ (1874-1951), το οποίο στις 2 και στις 3 Απριλίου θα το δούμε με μορφή παράστασης μουσικού θεάτρου στη Στέγη, με την βασίλισσα της αβανγκάρντ Frauke Aulbert να ερμηνεύει τον τόσο απαιτητικό ρόλο του Πιερότου.
Μέσα σε μια σκηνική εγκατάσταση που είναι εμπνευσμένη από τις προσπάθειες του ανθρώπου να επικοινωνήσει με το σύμπαν, οι μουσικοί και σκηνικοί ερμηνευτές εκτελούν μικρά τελετουργικά, που ελπίζουν να τους φέρουν πιο κοντά στο άγνωστο στο οποίο προσδοκούν.
Πατώντας πάνω στην εγγενή θεατρικότητα των 21 μελοποιημένων ποιημάτων του Albert Giraud, αυτή η παράσταση μουσικού θεάτρου φέρνει κοντά την ιστορική πρωτοπορία του Σένμπεργκ με τη σύγχρονη ψυχοακουστική, τις φεγγαρίσιες ονειροπολήσεις του μετα-ρομαντικού Πιερότου και την ψυχρότητα του κόσμου μετά την κατάκτηση της Σελήνης.
Την παράσταση σκηνοθετεί ο Αλέξανδρος Ευκλείδης ο οποίος επισημαίνει: «Οι αναστοχασμοί του φεγγαροχτυπημένου Πιερότου, στο πρωτότυπο, γίνονται η αφορμή για μια σκηνική παραβολή που περιστρέφεται γύρω από την έννοια της πρωτοπορίας και τη ρητορική του τέλους, με την οποία η πρωτοπορία είναι στενά συνδεδεμένη σε κάθε εποχή».
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
Σάββατο 2 Απριλίου
Μετά τη συναυλία, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές
Συντονισμός: Χρήστος Καρράς, Γενικός Διευθυντής και Καλλιτεχνικός Διευθυντής Μουσικής της Στέγης
Κυριακή 3 Απριλίου
– Workshop με το μουσικό σύνολο dissonArt
– Στις 18:30 θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ Ερμηνεύοντας τον Pierrot Lunaire. Η είσοδος είναι δωρεάν με δελτία εισόδου