Ο Πρωθυπουργός σε φωτογραφία από την ομιλία του στην εκδήλωση στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας | INTIMEnews
Επικαιρότητα

Την έναρξη των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος κήρυξε ο Πρωθυπουργός

Ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με δυο λωρίδες και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, οκτώ κόμβους, 64 διαβάσεις και 15 γέφυρες, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025
Protagon Team

Την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου κήρυξε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από εργοτάξιο στη θέση Γεράκι, στην Αμαλιάδα.

Σήμερα, είπε ο Πρωθυπουργός ξεκινώντας την ομιλία του, είναι μια καλή μέρα για την Ηλεία και την Αχαΐα, για ολόκληρη της Πελοπόννησο γιατί ύστερα από πολλά χρόνια καθυστερήσεων και υποσχέσεων που έμειναν στα λόγια, παίρνουν μπροστά οι μηχανές για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος.

Δυστυχώς οι κάτοικοι έχουν πληρώσει φόρο αίματος για το γεγονός ότι ο δρόμος αυτός καθυστέρησε πάρα πολύ να ολοκληρωθεί, παρατήρησε χαρακτηριστικά. «Οταν ήρθαμε στα πράγματα το 2019 αντιμετωπίσαμε μεγάλες εκκρεμότητες σε υποδομές της χώρας και εγω ο ίδιος είχα αναλάβει προσωπική δέσμευση ότι το συγκεκριμένο έργο θα δρομολογηθεί και θα ολοκληρωθεί», σημείωσε για να συμπληρώσει:

«Ήταν το πιο σύνθετο έργο λόγω των τραγικών αστοχιών του παρελθόντος. Με επιμονή και πολλή δουλειά καταφέραμε και πείσαμε τις υπηρεσίες της Κομισιόν ότι έπρεπε να προχωρήσει και να συγχρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους.

»Δεν ήταν απλό το στοίχημα. Κατανάλωσα σημαντικό πολιτικό κεφάλαιο για να πείσω την Κομισιόν να κάνει το σωστό».

Οπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, το κύριο σκέλος του αυτοκινητόδρομου θα παραδοθεί στο τέλος του 2024 και θα παραδοθεί πλήρως στα μέσα του 2025.

«Εχουμε πλήρη εμπιστοσύνη στον παραχωρησιούχο», τόνισε, επισημαίνοντας παράλληλα ότι  θα υπάρχει στενή παρακολούθηση από το υπουργείο Υποδομών και την Περιφέρεια, ώστε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.

«Θα υπάρχει ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο και θα υλοποιήσουμε τη δέσμευσή μας ο δρόμος αυτός σε σύγχρονη μορφή να φτάσει μέχρι την Ολυμπία. Ένας τόπος μοναδικός, τόσο ταυτισμένος με την ιστορία ολόκληρης της πατρίδας μας. Αξίζει να έχει την πρόσβαση που του αναλογεί. Και αυτό το έργο θα γίνει πραγματικότητα από αυτή την κυβέρνηση. Προχωράμε και σε μία σειρά από σημαντικές παρεμβάσεις βελτιώνοντας την οδική ασφάλεια στον παλιό δρόμο», συνέχισε ο Πρωθυπουργός.

«Για μένα η σημαντικότερη πτυχή έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια. Οι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι είναι ασφαλείς. Σημαντικότατη συμβολή και στην οδική ασφάλεια. Θα θρηνήσουμε πολύ λιγότερα θύματα όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος αυτός. Αποτελεί ένα μέρος ενός μεγάλου αναπτυξιακού προγράμματος υποδομών. Αναλάβαμε τη δέσμευση για μία σειρά από σημαντικά οδικά έργα τα οποία είχαν κολλήσει. Όλα δρομολογούνται και προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα. Αναφέρω τον Ε65 και τον ΒΟΑΚ, όπου οι πρώτες μπουλντόζες θα μπουν εντός του 2022», ανέφερε για να καταλήξει λέγοντας:

«Ξέρω ότι η χώρα αντιμετωπίζει σήμερα μεγάλες δυσκολίες ως αποτέλεσμα διεθνούς κρίσης, της ρωσικής εισβολής στην ουκρανία, και έχει οδηγήσει σε πληθωριστικές τάσεις σε όλο τον κόσμο. Ο πόλεμος στην Ουκρανία κάποια στιγμή θα τελειώσει. Ο δρόμος αυτός θα μείνει. Το είπαμε και το κάνουμε πράξη».

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα μειώσει κατά 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος.

Πρόκειται για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με δυο λωρίδες και ΛΕΑ, ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα, οκτώ κόμβους, 64 διαβάσεις και 15 γέφυρες.

Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος «Πάτρα – Πύργος» αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι δίνουμε λύσεις με γνώμονα το συμφέρον των πολλών», τόνισε κατά την ομιλία του στην εκδήλωση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

«Ο νέος αυτοκινητόδρομος σημαίνει ασφάλεια στον δρόμο, νέες θέσεις εργασίας, ποιότητα ζωής και καλύτερης καθημερινότητας για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής», συμπλήρωσε ο υπουργός, ενώ εξήγγειλε την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης του Πύργου με την Αρχαία Ολυμπία.

«Σώσαμε ένα έργο που δεν ξέραμε όχι το πότε θα γίνει, αλλά αν θα γίνει», παρατήρησε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής, κάνοντας λόγο για «χαμένη πενταετία», εξαιτίας των καθυστερήσεων, του έργου από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, λόγω των οκτώ κατατμήσεων.

«Χωρίς την παρέμβαση του Πρωθυπουργού δεν θα ήμασταν εδώ να βλέπουμε το έργο να ξεκινάει», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας ειδική αναφορά στις παρεμβάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη προς την ΕΕ για το ξεμπλοκάρισμα και την επιτάχυνση του έργου.

Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις σημαντικές προσπάθειες που έγιναν προς την ΕΕ για την επέκταση της χρηματοδότησης πέρα από το 2023, αλλά και στη σημαντική εξοικονόμηση πόρων του δημοσίου με την ανάθεση στην Ολυμπία Οδό.

Όπως έκανε γνωστό ο υπουργός, το κομμάτι Κάτω Αχαγιά – Πύργος αναμένεται να είναι έτοιμο περί το 2024, ενώ το υπόλοιπο, θα παραδοθεί μετά από 6 μήνες.

«Η Ολυμπία Οδός περνά σήμερα σε μια νέα εποχή, με την κατασκευή ενός δρόμου που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με τον Πύργο και με έναν από τους σημαντικότερους τόπους της Ιστορίας, την Αρχαία Ολυμπία», ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας.

«Ενας παλαιός, επικίνδυνος οδικός άξονας δίνει τη θέση του σε έναν άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που θα μειώσει κατά περίπου 40 λεπτά το ταξίδι Πάτρα – Πύργος. Σε ένα δρόμο με 2 λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα, 8 κόμβους, 64 άνω- κάτω διαβάσεις, 15 γέφυρες, 2 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και την αγροτική παραγωγή», πρόσθεσε ο κ. Παπανικόλας.