Η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου ξεναγεί τον πρόεδρο της Ιταλίας Σέρτζιο Ματαρέλα στο Μουσείο της Ακρόπολης τον περασμένο Μάρτιο | ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ / InTimeNews
Επικαιρότητα

Times: Η Ελλάδα απειλεί με δικαστική διεκδίκηση των Γλυπτών του Παρθενώνα!

Ως αλλαγή στην τακτική του ελληνικού κράτους στο ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, ερμηνεύει η βρετανική εφημερίδα αποκλειστικές δηλώσεις της Λυδίας Κονιόρδου πως δεν αποκλείονται και δικαστικά μέσα για τη διεκδίκησή τους
Protagon Team

Θα μπορούσε και να εμπίπτει στα fake news, αλλά είναι αλήθεια. Δημοσίευμα των Times αναφέρει ότι η Ελλάδα απειλεί να μηνύσει τη Βρετανία για το ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Το ίδιο κείμενο υπενθυμίζει ότι, δύο χρόνια πριν, η 150 σελίδων έκθεση που είχε συντάξει το δικηγορικό γραφείο όπου εργάζεται η Αμάλ Αλαμουντίν -σύζυγος του ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ- έδινε στην Ελλάδα 15% πιθανότητα να νικήσει σε περίπτωση που διάλεγε τη δικαστική οδό επίλυσης της διαφοράς – είτε στο Λονδίνο είτε προσφεύγοντας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου.

Η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, σε αποκλειστική της συνέντευξη στους Times, δήλωσε ότι «η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να σπάσει το αδιέξοδο που προκαλείται από τη συνεχή άρνηση της βρετανικής κυβέρνηση να επιστρέψει τα γλυπτά του Παρθενώνα στη χώρα καταγωγής τους. Χρησιμοποιούμε και τη διπλωματική οδό και εναλλακτικούς τρόπους… χωρίς να αποκλείουμε τη χρήση δικαστικών μέσων».

Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι η Λυδία Κονιόρδου αρνήθηκε να παράσχει σχετικές διευκρινίσεις, αλλά τα σχόλιά της σηματοδοτούν μια αλλαγή στην προσπάθεια της κυβέρνησης να επανακτήσει τα μαρμάρινα αριστουργήματα που στεγάζονται στο Βρετανικό Μουσείο μετά την «αμφιλεγόμενη απομάκρυνσή τους» από την Ακρόπολη από τον Ελγιν στις αρχές του 19ου αιώνα.

Το ίδιο δημοσίευμα αναφέρει ακόμα ότι παραμένει στο τραπέζι η πρόταση να δανείσει η Ελλάδα αρχαίους θησαυρούς της σε αντάλλαγμα για την έκθεση των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην Αθήνα, ωστόσο η υπουργός Πολιτισμού δεν διευκρίνισε ποια αντικείμενα θα μπορούσαν να δανειστούν.

Υπενθυμίζεται ότι διαδοχικές βρετανικές κυβερνήσεις έχουν αντιτεθεί στις εκκλήσεις για την επιστροφή των Μαρμάρων, αλλά η πίεση έχει ενταθεί κατά τα τελευταία χρόνια με διασημότητες και πολιτικούς να συστρατεύονται σε αυτόν τον σκοπό.

«Η Ελλάδα και οι υποστηρικτές της δεν θα ησυχάσουμε έως ότου όλα τα γνωστά σωζόμενα στοιχεία γλυπτικής του Παρθενώνα επανενωθούν στο Μουσείο της Ακρόπολη σε απόλυτη θέα του μνημείου το οποίο κάποτε κοσμούσαν», δήλωσε ο καθηγητής Λουί Γκοντάρ, πρόεδρος της Διεθνούς Ενωσης για την Επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Αρκετοί, πάντως, έχουν υποστηρίξει ότι ο επαναπατρισμός των Μαρμάρων θα πρέπει να περιληφθεί στις διαπραγματεύσεις για το Brexit μεταξύ Βρετανίας και Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η Αμάλ μεταξύ του Δημήτρη Παντερμαλή (αριστερά της) πρόεδρο του Μουσείου της Ακρόπολης και τον τότε υπουργό Πολιτισμού Κωνσταντίνο Τασούλα (πρώτο δεξιά της) (Χαλκιόπουλος Νίκος/ InTimeNews)

Ωστόσο, η αρμόδια υπουργός απέρριψε αυτή την οπτική δηλώνοντας στην εφημερίδα ότι «σε αυτή τη φάση, αυτή η γραμμή επιχειρημάτων δεν αντανακλά τη θέση της ελληνικής κυβέρνησης».

Το επιχείρημα που χρησιμοποιεί το Βρετανικό Μουσείο στα φυλλάδιά του είναι πως η ελεύθερη είσοδός του καθιστά τα αρχαία ελληνικά αριστουργήματα προσιτά σε μεγάλο αριθμό ανθρώπων.

Υπενθυμίζουμε ότι τον Μάρτιο του 2017, η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, στη Νέα Υόρκη, είχε σταθεί στην ανάγκη εξεύρεσης νέων προσεγγίσεων όσον αφορά στο ζήτημα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο.

Στις συνεντεύξεις που έδωσε στην αμερικανική μητρόπολη, η κυρία Κονιόρδου είχε ασκήσει κριτική στην τακτική που ακολουθούσαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, η οποία επικεντρώθηκε στη νομική διεκδίκηση των ελληνικών μνημείων. Η υπουργός τόνισε, επίσης, πως «υπάρχει μια καινούρια κινητοποίηση στο θέμα των Γλυπτών, καθώς εγκαταλείπεται η νομική οδός διεκδίκησης που είχε υιοθετηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση και αποτέλεσε βασική αιτία άρνησης της βρετανικής πλευράς».