Γενική άποψη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Το ξακουστό βρετανικό εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι το άπιαστο όνειρο χιλιάδων νέων, κάθε χρόνο | EPA / OXFORD CITY COUNCIL
Επικαιρότητα

Τι μοιάζει με έναν βράχο; Μα, ένας άλλος βράχος!

Κάθε χρόνο το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης πραγματοποιεί 10.000 συνεντεύξεις με υποψηφίους, ώστε να επιλέξει και να εγγράψει 3.200 φοιτητές. Τους συμβουλεύει να είναι άνετοι και να απαντούν στις ερωτήσεις απλά, χωρίς να κάνουν τους έξυπνους. Α, και να μην πετάνε τα λεφτά τους στα φροντιστήρια
Protagon Team

Πώς θα «περάσεις» μια συνέντευξη στην Οξφόρδη; Μα, με τα αυτονόητα, λένε οι λονδρέζικοι Times σε δημοσίευμά τους.

Οι στρυφνές ερωτήσεις που κατά καιρούς έχουν τεθεί σε συνεντεύξεις υποψηφίων φοιτητών της Οξφόρδης είναι, βεβαίως, στοιχεία του θρύλου του βρετανικού εκπαιδευτικού ιδρύματος. Ωστόσο, η αρμόδια για τις εγγραφές φοιτητών δίνει στα παιδιά δύο απλές συμβουλές: α) μην κάνετε τον έξυπνο, β) δώστε την ευνόητη απάντηση.

Ενα ερωτηματολόγιο κυκλοφόρησε το ίδιο το πανεπιστήμιο την περασμένη Πέμπτη. Σε αυτό περιλαμβάνονται ερωτήσεις του τύπου: «Τι μοιάζει με έναν βράχο;» και «Ανεξαρτήτως της υπάρξεως ή της ανυπαρξίας του Θεού, αξίζει η θρησκεία;».

Παραδείγματα ερωτήσεων Οξφόρδης:

Τι δεν μπορούν να μάθουν οι ιστορικοί για το παρελθόν;

Πώς μπορούμε να υπολογίσουμε τη μάζα της ατμόσφαιρας;

Πόσα διαφορετικά μόρια μπορούν να γίνουν από έξι άτομα άνθρακα και δώδεκα άτομα υδρογόνου;

Οι αγχώδεις έφηβοι συχνά έχουν έναν κόμπο στο στομάχι πριν από τη συνέντευξή τους, αναλογιζόμενοι ότι μπορεί να αντιμετωπίσουν τα πάντα, ακόμη και ερωτήσεις σαν τις παρακάτω: «Να ένας κάκτος, πες μου κάτι για αυτόν» ή «Σε μια ζεστή μέρα τι πρέπει να κάνεις με ένα ψυγείο;»

Η Σαμίνα Χαν, διευθύντρια του τμήματος εγγραφών στην Οξφόρδη, λέει ότι οι νέοι υποψήφιοι φοιτητές δεν πρέπει να σκέφτονται ότι επιβάλλεται να δώσουν την «τέλεια» απάντηση: «Καλύτερα να συμμετέχετε στην όλη διαδικασία κάνοντας προφανείς παρατηρήσεις και δημιουργώντας αφορμές για συζήτηση».

Η βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης όπως φαίνεται από το αίθριο του κτιριακού συγκροτήματος (EPA/ANDY RAIN )

Η Χαν δασκαλεύει τα παιδιά ότι «η ταχεία επίλυση του προβλήματος είναι λιγότερο σημαντική από τον τρόπο με τον οποίο θα χειριστείτε τις πληροφορίες και από την ανάλυση που θα κάνετε».

Εξηγεί και το σκεπτικό του πανεπιστημίου: «Θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι κάθε ερώτηση που θέτουν οι εκπαιδευτές μας έχει σκοπό, και ο σκοπός μας είναι να εκτιμήσουμε τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά σκέφτονται το θέμα τους και να διαπιστώσουμε αν ανταποκρίνονται σε νέες πληροφορίες ή σε άγνωστες ιδέες. Δεν έχει σημασία το εκπαιδευτικό υπόβαθρο, η συνέντευξη πρέπει να είναι μια ευκαιρία να παρουσιάσουν τα παιδιά το ενδιαφέρον και τις ικανότητές τους».

 

Το εσωτερικό της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης (Υοutube)

Να ένα δείγμα ερωτήσεως από τη λίστα της Οξφόρδης: «Ποιοι είναι οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους ακούτε μουσική και πώς αυτό αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεστε τη μουσική που ακούτε;».

Ο δάσκαλος που έθεσε την παραπάνω ερώτηση δήλωσε ότι επέτρεψε στους μαθητές «να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους μουσικές εμπειρίες ως αφετηρία για μια ευρύτερη και πιο αφηρημένη συζήτηση για τους διαφορετικούς τρόπους που ο ακροατής εισπράττει τη μουσική».

Οι σπουδαστές στο ερώτημα περί θρησκείας μπορούν να προσεγγίσουν το θέμα από διαφορετικούς δρόμους. Να ρωτήσουν, λόγου χάρη, «ποιος είναι ο ορισμός της θρησκείας και πόσο ρευστός είναι αυτός ο ορισμός», «τι εννοούμε αν αξίζει και πώς μπορεί να μετρηθεί η αξία της», «αν ο ρόλος της θρησκείας κάποτε υπήρξε τόσο σημαντικός όσο οι συνέπειές της στο σήμερα» κ.λπ.

Το πανεπιστήμιο δέχεται περισσότερες από 20.000 αιτήσεις για 3.200 θέσεις κάθε χρόνο και πραγματοποιεί περίπου 10.000 συνεντεύξεις. Μόνο όσοι βρίσκονται σε λίστα υποψηφίων καλούνται στη συνέντευξη.

Δεκάδες εταιρείες χρεώνουν εκατοντάδες λίρες για να βοηθήσουν τους υποψηφίους στην προετοιμασία τους για τις συνεντεύξεις της Οξφόρδης. Ομως, οι καθηγητές του πανεπιστημίου της Οξφόρδης συμβουλεύουν τα παιδιά «να φυλάνε τα λεφτά» τους.

Δείτε ένα βίντεο σχετικά με το φημισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Βρετανίας: