Η Οντρέ Ντιβάν με τον Χρυσό Λέοντα για το «L' Evenement» | REUTERS/Yara Nardi
Επικαιρότητα

Θρίαμβος των γυναικών δημιουργών στη Βενετία

Η Γαλλίδα Οντρέ Ντιβάν απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα για το  «L’ evenement» («Το συμβάν»), ενώ η Τζέιν Κάμπιον βραβεύτηκε για την καλύτερη σκηνοθεσία και η Μάγκι Τζίλενχαλ για το καλύτερο σενάριο. Θρίαμβος και της Πενέλοπε Κρουζ
Protagon Team

Το κινηματογραφικό φεστιβάλ της Βενετίας θεωρείται παραδοσιακά ότι «σημαδεύει την τράπουλα», με τη λογική ότι ανοίγει την περίοδο των βραβείων και δημιουργεί «κλίμα», αναδεικνύοντας κάποια φαβορί που πιθανόν να φτάσουν και στα Οσκαρ —συνέβη πέρυσι με το «Nomadsland» της Κλοέ Ζάο που ξεκίνησε την πορεία του προς τον οσκαρικό θρίαμβο ένα Σαββατόβραδο σαν και αυτό, τον Σεπτέμβριο 2020, στη Βενετία, έχει συμβεί και στο παρελθόν.

Εφέτος βέβαια, στη 78η διοργάνωση, η κριτική επιτροπή βράβευσε μια γαλλική ταινία, αλλά και πάλι το —μετά #MeToo και ισότητα στη βιομηχανία του θεάματος— δόγμα είναι εδώ: Μια γυναίκα δημιουργός, ένα θέμα με επίκεντρο τη γυναίκα και το δικαίωμά της στο σώμα της, τιμήθηκαν με το μεγάλο βραβείο, στο πρόσωπο της Γαλλίδας Οντρέ Ντιβάν η οποία απέσπασε τον Χρυσό Λέοντα για το  «L’ evenement» («Το συμβάν»), ενώ γυναίκες βραβεύτηκαν για την καλύτερη σκηνοθεσία και το καλύτερο σενάριο.

Η ταινία «L’ evenement» βασίζεται στο αυτοβιογραφικό βιβλίο της Ανί Ερνό και εκτυλίσσεται στη Γαλλία πριν από τη νομιμοποίηση των αμβλώσεων. Παρουσιάζει την ιστορία μιας νεαρής φοιτήτριας που μένει έγκυος, ρόλο που ερμηνεύει η Γαλλορουμάνα ηθοποιός Αναμαρία Βαρτολομέι.

Tο δεύτερο βραβείο πήγε στη βαθιά προσωπική ταινία «The Hand of God» (Το χέρι του Θεού) του ιταλού σκηνοθέτη Πάολο Σορεντίνο, στην οποία αφηγείται πώς έχασε τους γονείς του όταν ήταν έφηβος.

O Πάολο Σορεντίνο με τον Ασημένιο Λέοντα (REUTERS/Yara Nardi)

Η Επιτροπή απένειμε τον Ασημένιο Λέοντα καλύτερης Σκηνοθεσίας στην σπουδαία Νεοζηλανδή Τζέιν Κάμπιον για την ταινία εποχής «The Power of the Dog» που διαδραματίζεται τη δεκαετία του 1920 —και εδώ έχουμε την πρώτη σοβαρή υποψηφιότητα για Οσκαρ Σκηνοθεσίας, κάτι που λείπει από την τροπαιοθήκη της 67χρονης σήμερα Κάμπιον, η οποία το 1994 είχε τιμηθεί για το σενάριο του «Μαθήματα Πιάνου», αλλά όχι για τη σκηνοθεσία (το είχε πάρει ο Στίβεν Σπίλμπεργκ για τη «Λίστα του Σίντλερ»)

H Τζέιν Κάμπιον με τον ασημένιο Λέοντα (REUTERS/Yara Nardi)

Μια γυναίκα πήρε και το βραβείο για το καλύτερο σενάριο. Απονεμήθηκε στην ηθοποιό Μάγκι Τζίλενχαλ που έγραψε το σενάριο την ταινία «The lost daughter» (Η χαμένη κόρη).

Η Μάγκι Τζίλενχαλ με το βραβείο για το καλύτερο σενάριο στο 78ο Φεστιβάλ της Βενετίας (REUTERS/Yara Nardi)

Η Ισπανίδα σταρ Πενέλοπε Κρουζ απέσπασε το βραβείο καλύτερης ερμηνείας από γυναίκα ηθοποιό για τον ρόλο της στην ταινία «Madres Paralelas», τη νέα συνεργασία της με τον συμπατριώτη της, Πέδρο Αλμοδόβαρ.

Η Πενέλοπε Κρουζ με το βραβείο καλύτερης ηθοποιού (REUTERS/Yara Nardi)

«Σ’ ευχαριστώ Πέδρο, δημιούργησες μαγεία, σε λατρεύω» είπε η Κρουζ παραλαμβάνοντας το βραβείο της.

Η ταινία «Παράλληλες Μητέρες» αφηγείται την ιστορία δύο γυναικών που γενούν την ίδια ημέρα, στην ίδια κλινική.

Το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου πήγε στον Φιλιππινέζο Τζον Αρσίλα, ο οποίος είναι πολύ γνωστός σταρ στην πατρίδα του. «Χίλια ευχαριστώ», είπε στα ιταλικά ο 55χρονος ηθοποιός. «Είναι ο πιο ευτυχισμένος ηθοποιός του κόσμου απόψε, επειδή ξέρω ότι προερχόμαστε από διαφορετικές χώρες, από διαφορετικές κουλτούρες, όμως απόψε καταλαβαινόμαστε όλοι, χάρη στον κινηματογράφο», πρόσθεσε.

Ο Αρσίλα υποδύεται έναν δημοσιογράφο του ραδιοφώνου ο οποίος έρχεται αντιμέτωπος με ψευδείς ειδήσεις και διαφθορά στο «On the Job: The Missing 8», μια ταινία-ποταμό του Ερικ Μάτι, διάρκειας τρεισήμισι ωρών. Αν και είναι σχεδόν άγνωστος στο εξωτερικό, ο Αρσίλα έχει βραβευτεί πολλές φορές στη χώρα του, για τους ρόλους του στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.