| Shutterstock
Επικαιρότητα

Θετικές – με υστερόγραφα – οι επιδόσεις των ελληνικών ξενοδοχείων

Η Ετήσια Έρευνα του ΙΤΕΠ/ΞΕΕ για το 2023 αποτυπώνει άνοδο στα βασικά μεγέθη, αλλά και ενισχυμένα κόστη, δυσκολία στελέχωσης και αθέμιτο ανταγωνισμό
Protagon Team

Με σταθερά έξι περίπου μήνες λειτουργίας, ξένους πελάτες στην πλειοψηφία (70%), από διαδικτυακά κανάλια κρατήσεων, ενίσχυση της πληρότητας τον Μάιο κυρίως στις υψηλές κατηγορίες, άνοδο στη μέση τιμή δωματίου και αύξηση 22,5% στον ετήσιο τζίρο, λειτούργησαν τα ξενοδοχεία στη χώρα το 2023.

Ωστόσο, η δυσκολία στην εύρεση προσωπικού, το κόστος της ενέργειας και συνολικά το λειτουργικό κόστος, η μειωμένη πληρότητα εκτός των μηνών αιχμής και ο ανταγωνισμός από τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, περιορίζουν τη θετική επίδοση.

Τα συμπεράσματα αυτά προέκυψαν στην Ετήσια Έρευνα για τον Ξενοδοχειακό Κλάδο που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ) για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ).

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, την οποία χαρακτήρισε εθνικό δείκτη για την ξενοδοχειακή αγορά και τον τουρισμό στη χώρα, ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός επισήμανε τον πρωταγωνιστικό ρόλο του τομέα στην εθνική οικονομία και την προσφορά των ελληνικών ξενοδοχείων, μια και τα 2,5 δισ. ευρώ που επενδύθηκαν την τελευταία πενταετία για αναβάθμισή τους οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου και της απασχόλησης.

Ο ίδιος ωστόσο αναφέρθηκε στις «μεγάλες προκλήσεις», από την «εύρεση προσωπικού και το ενεργειακό κόστος μέχρι τον αθέμιτο ανταγωνισμό», σημειώνοντας ότι αυτό που αποτυπώνεται στον αυξημένο τζίρο δεν πάει στο αποτέλεσμα, καθώς εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό την αύξηση των εξόδων.

Πιο συγκεκριμένα, τα βασικά μεγέθη που συνθέτουν την οικονομική πραγματικότητα για το ελληνικό ξενοδοχείο σήμερα:

– σε ετήσια βάση τα μισά δωμάτια του ελληνικού ξενοδοχειακού δυναμικού διατέθηκαν σε τιμή κάτω των 130 ευρώ και

– κατά τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο η αυξημένη πληρότητα αφορά κυρίως στα ξενοδοχεία των μεγαλύτερων κατηγοριών, ενώ παραμένει χαμηλή για τα ξενοδοχεία ενός ( Μάιος 28%, Οκτώβριος 20%) και δύο αστέρων ( Μάιος 39%, Οκτώβριος 31%)