Ο θυρεός της CIA στο δημαρχείο της Θεσσαλονίκης. | ΑΠΕ-ΜΠΕ
Επικαιρότητα

Από τη Θεσσαλονίκη έως το Λάνγκλεϊ, μια ταινία δρόμος…

Πράκτορες με μαύρα τζιπ, περιπολικά με το μότο «to serve and protect» και muscle cars με αμερικανικές πινακίδες κυκλοφορούν στην Τσιμισκή και στην Ιωνος Δραγούμη, ενώ το δημαρχείο κοσμείται από τεράστιο έμβλημα της αμερικανικής Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών
Protagon Team

Τι κοινό έχει το Λάνγκλεϊ της Βιρτζίνια με τη Θεσσαλονίκη; Εχει Λευκό Πύργο; Εχει «τρίγωνα Πανοράματος»; Εχει Αγιο Δημήτρη, Καραμπουρνάκι και Αρετσού; Ούτε κατά διάνοια. Εχει όμως κτίριο της CIA. Και λοιπόν; Κι εμείς έχουμε. Και μάλιστα με θέα στον Θερμαϊκό.

Το δημαρχείο της Θεσσαλονίκης αυτό το Σαββατοκύριακο μεταμορφώθηκε σε έδρα της αμερικανικής Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών για τις ανάγκες της ταινίας «Bricklayer» που γυρίζεται στην πρωτεύουσα του ελληνικού Βορρά οι οποία πλέον διεκδικεί τον τίτλο «Χόλιγουντ των Βαλκανίων».

Εξω από το δημαρχείο της Θεσσαλονίκης δεκάδες βοηθητικοί ηθοποιοί με σωματική διάπλαση και εμφάνιση που παραπέμπει στην πολυσυλλεκτική Αμερική, με ομοιόμορφα μαύρα κοστούμια, συντηρητική εμφάνιση στο κούρεμα και το χτένισμα κάνουν lunch break. Λίγο πριν, είχαν παραταχθεί στις προκαθορισμένες θέσεις των γραφείων του δημαρχείου της Θεσσαλονίκης ώστε να εγγραφούν εσωτερικές σκηνές από κάποια γραφεία του δημαρχείου, που για τις ανάγκες της ταινίας, είχαν μετατραπεί σε γραφεία της CIA.

Σκούρα κοστούμια, αυστηρές κομμώσεις, πειθαρχημένη συμπεριφορά, επαγγελματισμός. Ο καλός πράκτωρ είναι πάντα έτοιμος για δράση. Το έλεγε κι ο «Θου Βου» ο πιο διάσημος κινηματογραφικός πράκτορας που έδρασε στη Θεσσαλονίκη!

Δύο ορόφους πιο πάνω, σε εσωτερικό διάδρομο που κανονικά οδηγεί και στο γραφείο του δημάρχου της πόλης, μια ομάδα πρακτόρων της CIA καταγράφεται από τις κάμερες με τις οδηγίες του σκηνοθέτη. Οι βοηθητικοί «extras» ηθοποιοί που συμμετέχουν στην σκηνή συνομιλούν για τις υποτιθέμενες συνεργασίες τους μόλις πάρουν εντολή: «Rolling, backround… action!» θα ακουστεί από την παραγωγή και οι σκηνές θα επαναληφθούν στους διαδρόμους του δημαρχείου ξανά και ξανά. Εκεί, όπου σε φυσιολογικές ημέρες, κυκλοφορούν τοπικοί άρχοντες, συνεργάτες του δήμου και πολίτες μπαινοβγαίνουν για να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους.

Το κέντρο πόλης

Το πρωί της Κυριακής ο εξωτερικός χώρος του δημαρχείου παραμένει ένα τεράστιο κινηματογραφικό στρατηγείο κυρίως με φορτηγά με εξοπλισμό, αφού τα ειδικά τροχόσπιτα των πρωταγωνιστών και του καστ βρίσκονται μερικές εκατοντάδες μέτρα μακρύτερα, η δράση όμως έχει μεταφερθεί για μερικές ώρες στο κέντρο της πόλης. Η Τσιμισκή και η Ιωνος Δραγούμη μέχρι τις δύο το μεσημέρι είναι πλημμυρισμένες με αμερικανικής προέλευσης και προδιαγραφών SUV αυτοκίνητα, περιπολικά, μεγάλα κλασικά σεντάν, σπορ, εξωτικά muscle car, όλα με πινακίδες ΗΠΑ, οχήματα που σπάνια θα δούμε φυσιολογικά στους δρόμους της Ελλάδας.

Ο λόγος για τη μερική «μεταμόρφωση» της κεντρικής οδού της Θεσσαλονίκης, – μεταμόρφωση που περιλαμβάνει ακόμη και τη χρήση μηχανών καπνού, που προσομοιώνουν την υγρασία που συνήθως βγαίνει από τους εξαερισμούς των γραμμών του μετρό σε μεγάλες πόλεις-, γίνεται γιατί ο πρωταγωνιστής της ταινίας «The Bricklayer», που υποδύεται ο Ααρον Εκχαρτ, πρέπει να φαίνεται πως κυκλοφορεί σε αστικό περιβάλλον με δίκτυο μετρό. Πάντως… μουσαμάδες και σκηνικά σταθμών μετρό δεν επιστρατεύτηκαν παρότι λογικά υπάρχουν από εποχής ΣΥΡΙΖΑ σε κάποιες αποθήκες.

Οι χώροι του δημαρχείου Θεσσαλονίκης έγιναν γραφεία πρακτόρων και κατασκόπων για χάρη της Εβδομης Τέχνης

Η ταινία «The Bricklayer» εκτιμάται πως θα κάνει πρεμιέρα το φθινόπωρο του 2023. Είναι ένα κατασκοπευτικό θρίλερ, βασισμένο σε μυθιστόρημα του συγγραφέα Noah Boyd -ο ίδιος ήταν πρώην έμπειρος πράκτορας του FBI- που διαδραματίζεται στο Βερολίνο και προσαρμόστηκε ώστε να γυριστεί στη Θεσσαλονίκη.

Συνολικά τα γυρίσματα, εκτιμάται από την παραγωγή πως προχωρούν κανονικά κάτι που ενθουσίασε και τον φινλανδό σκηνοθέτη Ρένι Χάρλιν ο οποίος, νωρίς το πρωί της Κυριακής, μετέφερε στα κοινωνικά δίκτυα τον ενθουσιασμό του: «Τα γυρίσματα του “The Bricklayer” όλο το Σαββατοκύριακο προχωρούν» έγραψε στο λογαριασμό του και πρόσθεσε ότι αισθάνεται «ευλογημένος, εμπνευσμένος και ευγνώμων» που δουλεύει με «…το καλύτερο καστ και την καλύτερη ομάδα που θα μπορούσε να ζητήσει ένας σκηνοθέτης» στη Θεσσαλονίκη.